Inlägg från: Toka2 |Visa alla inlägg
  • Toka2

    Vi som fått syskon till våra änglar del 11

    Eftersom del 9 stängts ner så öppnar jag nu del 10 av denna tråd.

    Här kommer en fortsättning på vi som fått syskon till våra älskade änglar där vi kan fortsätta att skriva.

    Här pratar vi bla om:
    Hur det känns? 
    Hur vi mår? 
    Hur går våra tankar? 
    Barnprat mm. 

    Länk till del 1
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m23544400.html

    Länk till del 2
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m27084935.html

    Länk till del 3
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m29728698.html

    Länk till del 4
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m32652142.html

    Länk till del 5
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m35242760.html

    Länk till del 6
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m38275043.html

    länk till del 7 2009-05-11 07:31
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m41304536.html 

    länk till del 8
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m43831508.html

    länk till del 9
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m46285110.html

    En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
  • Svar på tråden Vi som fått syskon till våra änglar del 11
  • Toka2

    Jaja, jag kopierade över trådstarten men missade att ändra första meningen.. *skakar på huvudet*


    ..Jag behöver mer gurka..
    En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
  • Toka2

    Trassel: Vanlig gurka, tack. Vanlig gurka i stora lass. .. ..*dreglar*


    Didden: *kram* i efterskott
    Här har jag varit lite låg. Jag blev avanmäld från A-kassan, pga en felanteckning i kalendern. Jag trodde att jag skulle höra av mig till min handläggare denna veckan, så jag mailade i måndags. Igår, när jag kollade mailen (gjorde inte det i tisdags, hann inte) så upptäckte jag att jag var avanmäld, för det var tydligen förra veckan jag skulle ha hört av mig. Senast i fredags alltså. Så nu missade jag två dagars ersättning, och fick kasta mig in i bilen för att besöka Arbetsförmedlingen igår eftermiddag.
    Det blev droppen som fick bägaren att braka ihop. Dammråttorna paraderar, och jag SKA INTE dammsuga. Ingen tackar mig för att jag sabbar fogarna totalt, men jag VILL JU hålla ordning. Tvätten sackar efter, men jag försöker verkligen att inte hänga tvätt om fogarna skriker. Jag sover sämre, pga värken, och då orkar jag inte hålla allas viktiga detaljer i huvudet. Men jag kunde väl ändå lyckas hålla ordning på MINA viktiga detaljer?? {#lang_emotions_undecided} Jag spenderade iaf större delen av gårdagen med att böla ögonen ur mig. Det enda jag åstadkom med det var huvudvärk, så jag ska försöka att hålla mig ifrån bölandet ett tag.
    Nåja. Idag känns det lite bättre. Nu är det dags att leta efter en större bil. Vi har ca 5 veckor på oss att komma på vilken bil vi vill ha. Jag har ingen lust att åka till Förlossningen utan att ha en bil som hela familjen får plats i efter hemkomsten. Skoda Fabia Kombi i all ära, men det får inte plats TRE bilbarnstolar i den. .
    En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
  • Toka2

    humma: Klart du är skum - stämma träff med främmande människor som du bara har träffat på nätet på det där viset .


    silverhjärta: Idag började jag min 12:e månad med LCHF. Igår åt jag grädd-och smörstuvad fläskfilé med smörkokt broccoli. I förrgår åt vi tacos (förutom att vi inte äter tortillas/skal eller nachos) och ikväll blir det nog hamburgare. Det är het underbart att inte behöva längta efter någonting, jag/vi får ju äta så varierad och fantastiskt god mat ändå ..Och jag tyckte att stjärnorna stod lite på snedden först, jag är nog ingen riktig satanist .
    En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
  • Toka2

    silverhjärta: Det är inte svårt, men det är lätt att bli avundsjuk på sig själv Att få äta så god mat - med gott samvete! Jag har nog provat alla dieter utom Cambridge-kuren, och ofelbart så har jag efter ett par veckor känt att "Näe, jag står inte ut längre!!" Med LCHF är det tvärtom - jag KAN INTE tänka mig att gå tillbaka till att äta kolhydrater.


    Min migrän är borta, mina torra armbågar är ett minne blott, min nedstämdhet är bättre, mina sömnstörningar är så gott som borta, min vikt är bättre, min hy är finare, mitt hår är inte fett längre, mina celluliter är borta (!!!) och min oönskade kroppsbehåring är sparsammare. För att nämna några förbättringar jag har märkt med denna kosten.
    En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
  • Toka2

    silverhjärta: Frågan är om du verkligen kommer att ha kvar behovet av att "synda" - varken jag eller maken har sug efter onödiga saker. Och varför skulle vi, när hallon och vispgrädde står på "Att äta"-listan? Dessutom så är det inte så bra att "belöningsknarka." En nykter alkoholist mår inte bra av att ta en öl för att fira en veckas nykterhet - en nykter kolhydratiker mår bäst av att följa kostråden. Jag lovar dig, efter ett par månader är det inte mycket du kommer att sakna


    En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
  • Toka2

    silverhjärta: Barn har ett annat energibehov än vuxna, och kan gott äta kolhydrater. Fast inte så mycket som SLV tycker. Här serveras det korv med bröd till lunch, men om man inte vill ha brödet så gör det ingenting


    Och träning ÄR inget måste med LCHF. Min lillasyster har alltid varit smal och vältränad, och hon inte bara går på gym, hon är instruktör också (Funky Kidz.) I somras konstaterade hon surt att "Det är fan inte rättvist. Jag tänker på vad jag äter, och går på gym 3-5 dagar i veckan för att få vadmuskler. Och vad gör du??? Äter bacon och ägg!! {#lang_emotions_yell}"
    Hihi. Maken har tappat 14 kilo, och blivit betydligt mer väldefinierad i kroppen, dvs mer muskelmassa än tidigare. Och nä, han har inte tränat, för han har aldrig varit intresserad av träning. Det går snabbare att få resultat med träning, men allvarligt. Om det har tagit tid att hamna i dålig form, så bör det få ta lite tid att komma I form igen. Kroppen mår inte bra av snabb-bantning. Plus att ju mer man har misshandlat sin kropp innan, desto längre tid tar det innan den fulla effekten av LCHF kommer.
    En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
  • Toka2

    Trassel: Med LCHF behöver man inte äta fem gånger om dagen. Själv äter jag 1-2 gånger per dag. Frukost (om jag är hungrig före kl 16 vill säga, det inträffar dagar då frukost och middag är samma mål) bestående av någon variation på bacon och ägg, eller rester från gårdagen, och någon smaskig middag mellan kl 16 och 21, beroende på hur dagsschemat ser ut. Det är helt UNDERBART att inte vara styrd av mat-måsten. Att inte behöva ha med matlåda. Att inte behöva tidsbudgetera för mat och mellanmål när man ska någonstans.


    ..Jag känner mig lite tjatig, men jag brinner verkligen för denna livsstilen. En kost som botar diabetes och övervikt, samtidigt som utövaren verkligen får njuta av livet, det är rena drömmen
    En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
  • Toka2

    silverhjärta: Det är ju det som är så bra med LCHF - att man kan skippa potatis/ris till bjudmaten och äta det andra. Att det sedan förmodligen är mjöl i såsen kan man leva med vid något enstaka tillfälle. För den som bjuder en LCHF:are på middag så är det också enkelt - gör mer kött och sås och så är det bra. Till fikat så är det enkelt för mig - det är ju över två år sedan jag slutade med godis och kakor.


    Makens farmor har svårt att acceptera att hon inte får bjuda på kakor. Hon bakar fortfarande en sockerkaka när vi har ringt och meddelat att vi kommer på kaffe. *skakar på huvudet* Men de flesta har inga problem med vår kost, förmodligen just för att det är förhållandevis enkelt för en icke-utövare att bjuda på käk.
    Det här med att bygga muskler utan att träna är för övrigt guld värt för mig, nu under graviditeten när fogarna är som de är. Jag testade magmusklerna häromdagen (fråga mig inte hur jag kom på den idén, jag har inte ägnat mig åt magmusklerna på flera månader) och vet ni vad? Jag kan dra in gravidmagen så att bysten sticker ut mer än magen. Och jag är i åttonde månaden
    (..ok, jag är storbystad, men ändå!)
    En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
  • Toka2

    skrutthumlan2: Jag vet i stort sett inget om Atkins. Men LCHF är jag desto bättre på . Jo, man får äta kolhydrater, men i väldigt begränsad mängd (tänk GI noll.) Sikta på max 20 gram om dagen. Gärna mindre, inte mer. Som gravid kan man dock äta mer kolhydrater, man kanske tom BÖR äta mer? Jag ligger iaf på mellan 20 och 40g per dag vissa dagar som gravid.


    Energin ska i första hand komma från fett. Proteindelen är samma som SLV:s rekommendationer, så man ska inte byta ut potatisen mot en extra köttbit - ta mer sås . Här friterar vi i smör, dränker i sås, och vi mår oförskämt bra .
    En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
Svar på tråden Vi som fått syskon till våra änglar del 11