• Littlefoot

    Galna marsgummor ynglar av sig igen!

    Vi fortsätter här! Kanske vi äntligen kan slå fem sidor innan tråden dör?


    People who say they sleep like a baby usually don?t have any.
  • Svar på tråden Galna marsgummor ynglar av sig igen!
  • strawberrygirl

    Först in här
    Har haft en vecka med båda grabbarna hemma. Hosta och snor från båda två.. Visst hade Alex kunnat gå på fsk men kändes bra att han fick va hemma även om han vart uttråkad i slutet.. <roligare att springa runt på fskän att va hemma och ta det lugnt

    Ang blöjor och potträning så går Alex oftast utan blöja hemma. Och vill sitta på pottan, men vill ha blöja när han ska kissa och bajsa. Det är han själv som bestämt det. Hade gärna väntat till sommaren men vi fårs e. Vi kör på i hans takt.

    På dagis kör de med blöja men han är oftast torr när det är dags att byta så då sitter han på pottan och kissar. Vilket han inte gör hemma.

    Ska läsa i förra tråden nu och se vad jag missat för spännande

    Kram kram

  • Corze

    Igår var Emma halva dagen utan blöja å pottan användes 3-4 ggr en gång kom de på golvet... däremot vill hon inte gå å pottan om vi frågar men om v frågar om vi sika lyssna om de kommer kiss (lkåter ju roligt i pottan) så springer hon dit, ska se om de kan prova de på förskolan med.

    Vad tycker era små om att leka, och leka med?


    Min skrutt, mitt liv... Emma 20/3-08
  • Littlefoot

    Här hemma tänkte vi nog vänta med potträning till sommaren tror jag. Känns lite mer praktiskt att göra det utan inblandning av overaller, lånkisar och åkpåsar:)

    Jag tycker det känns som att det är en hel evighet till bebisen kommer (fem månader) så jag hoppas tiden går lite fortare nu när våren förhoppningsvis kommer inom någon månad! Jag längtar verkligen MINST lika mycket den här gången! Hur tycker ni andra det känns jmfrt med första gången?

    Jenny, när skall du på kub-test?

    Jag tar med listan igen, så vi kan ha lite koll:

    Bf-lista galna marsgummor
    Linda - 5 april (pojke)
    Mari - 2 juni (flicka)
    Cissi - 10 juli
    Jenny -  september


    People who say they sleep like a baby usually don?t have any.
  • Corze

    JO jag längtar lika mycket som förra gången men det är ändå en annan känsla, man har inte samma tid att njuta =)...

    Sen känns de lite tyngre å jag är tröttare den här ggn men kan ju ero på att jag har Emma att ta hand om + jobb, med Emma gick jag ju ut skolan i januari =)... Emma tycker att man ska upp 5 varje morgon just nu, även om hon å jag t.ex. skulle kunna sova till 7....

    Jo jag längtar med till våren nu... innan har jag sagt att de inte spelar någon roll men nu vill jag ha lite sol och värme... slippa flera kilo kläder å jobbiga skor...

    5 månader låter länge, men allt är relativt =)... jag kör en vecka i taget, vi har folk sim fyller en gång i veckan sen ett par veckor tillbaka å kommer ha så ända fram tills att han kommer ut... så har lite att räkna ner på.

    Nu har han iaf mest troligt ett namn... fått Emma att säga samma sommig så Andreas har vant sig =)


    Min skrutt, mitt liv... Emma 20/3-08
  • xmari

    Hej tjejer!

    Är lite dålig på att öva Alvin på potta men ska börja med det. Vore ju superskönt om man inte har 2 blöjbarn för länge...

    Längtar som bara den till sommaren. I vanliga fall gillar jag snö men nu är det bara för mycke. Och så ska det komma 2 decimeter snö till idag enligt aftonbladet. Suck... Men man får väl försöka se det positivt att den globala uppvärmningen kanske inte är så illa ändå.

    Idag är jag hemma. När jag var hos barnmorskan förra veckan konstaterade hon att mitt blodtryck har gått upp väldigt på bara en månad och jag fick tillsägelse att ta det lugnt och kanske till o med sjukskriva mig en vecka och bara sova. Just då blev 2 av 4 som vi är på jobbet sjuka och det blev sjukt stressigt på jobbet. Och ta det lugnt med en tvååring hemma vet ni ju hur det är. Så igår på jobbet kände jag hur det började flimra framför ögonen och jag hade grymma koncentrationssvårigheter. Först tänkte jag att jag bara var trött men när det inte gick över så förstod jag att kroppen nog försökte säga till mig något. Var inte kul att köra bil när man har svårt att koncentrera sig på vägen... Meeen, idag har jag varit hemma. Svårt att ta det lugnt ändå då det är så mycket man faktiskt kan fixa med när man faktiskt är hemma utan barn men jag sov iallafall länge. Någon som haft liknande?

    Nu kom Johan hem med lillplutt så jag ska gå ner o krama på dom!

    Ha det!

  • xmari

    Ja just ja. Behöver hjälp vad ni tycker om tjejnamn. Man vill ju gärna att det ska funka med Alvin och Lundevall... Vi har fyra vi är överens om än så länge. Vilket tycker ni är finast?

    Moa
    Julia
    Josefin
    Isabelle

  • Corze

    Jag gillar Isabelle och Julia =)

    ta de nu lungt Mari.....


    Min skrutt, mitt liv... Emma 20/3-08
  • strawberrygirl

    Julia passar både med Alvin och Lundevall Men alla är fina!

    Ska lägga liten Noah nu..

  • Littlefoot

    Jag tycker att Alvin och Isabelle passar väldigt fint ihop. Den kombinationen är nog min favorit, men jag gillar Julia jättemycket också! Isabelle slutar ju uttalsmässigt på "L" vilket kanske kan bli lite tungvrickning tillsammans med Lundevall? Hmm, det är inte lätt det där! Fina namn allihop:)


    People who say they sleep like a baby usually don?t have any.
  • Allram

    Fina namn allihopa Mari men mina favvisar är Moa och Josefin. Vi hade båda de namnen uppe som förslag innan det blev Stella
    Lyssna på bm och ta det lugnt innan något händer. Soffa, film och praliner- det låter väl skönt?

    Jag är hemma och VABar idag, Stella är hostig och snorig fjärde veckan i rad. Igår hostade hon så mycket att hon kräktes och sen kom febern på natten. Tycker så synd om henne som aldrig får vara fri från snoret.

    Har fått förskoleplats i Täby Kyrkby nu till Stella vilket känns såååå skönt! Hon fick plats till den 29/3 (måndag) och vi flyttar lördagen den 27/3 så det hade inte kunnat bli bättre.

    Jag längtar också till vår nu. Snö i all ära (älskar när det är vitt och kallt) men nu har det varit lite för mycket.

    Ska försöka få trollet att somna nu. Lär bli svårt med tanke på sovmorgonen till 8:30 i morse. Hon brås på sin mor

    Vi kör igång med bebisverkstad i maj/juni. Kanske jag har sagt?
    Är dock orolig för att det ska bli upprepningar från allt jobbigt med Stella. Jag och Herman har fortfarande inte återhämtat oss känns det som och reparerat vår relation så känns lite ostadigt att skaffa ett till om det blir lika jobbigt igen. Men vi båda vill och längtar samtidigt och det behöver ju inte bli likadant som med Stella. Får tänka så

    Må så gott alla och ta hand om er och era magar!

Svar på tråden Galna marsgummor ynglar av sig igen!