• Towanda

Saker ingen berättar för dig (om barnafödande)

Jag ska nog fortsätta med mina p-piller.

• Towanda
    Gabriella84 skrev 2010-02-18 21:21:02 följande:
    Hahaha alla får juh inte alla grejjer och vissa klarar sig typ helt undan. Är helt värt det för övrigt!
    Bara tanken på att spräcka mellangården så att slidöppningen och analen blir ett och samma... Och att spräcka svanskotan, att blöda ut stora levrade klumpar, att inte kunna bajsa, inte kunna gå på tre månader, att samtidigt ha en liten ömtålig människa att ta hand om, en människa som gör att ens bröstvårtor blir som värkande skavsår plus att en massa okända rödkindade hurtiga barnmorskor står och petar i ens underliv...

Tack för att ni varnade mig innan det var för sent! Enda chansen att jag föder ett barn är om jag får gå på lustgas och bedövning även efter förlossningen så länge jag lider av alla eftersviter. Pappan får lära sig amma. Bebisen kanske också ska få lustgas, för livet är uppenbarligen väldigt skrämmande!
  • Towanda
    SötFlöt skrev 2010-02-18 21:42:20 följande:
    Ingen sa heller till mig att det såg ut som en köttboll skulle ramla ut ur vaginan (trodde jag hade fått framfall, men min barnmorska förklara att det var svullet) Detta är kanske hemsk info för förstaföderskor men läst en del om tjejer som beskrivit liknande och det är alltså inte farligt! Slidväggen är svullen ett tag.
    Köttboll! Köttboll!!! Nej nu blir det celibat, för p-piller är inte 100% säkert. Nu ska jag gå och lägga mig. Hoppas det kommer nån woman in black och flashar med en ficklampa i mina ögon så jag glömmer allt jag nyss läst och förtränger mitt lösenord till Familjeliv. Så att allt jag vet om barnafödsel i morgon är hur gosiga bebisar är.
  • Towanda
    Ido skrev 2010-02-23 16:59:17 följande:
    Blödde inte speciellt mycket efteråt, mest dom två första dagarna sen avr de som vanlig mens ett tag.. Tror de var dagen efter vi kom hem från bb, alltså 3 dagar efter han föddes. Vi hade gäster hemma å jag kände att nej nu kommer de nå ur mig.. skyndade in på toa å när ja drog ner byxorna fick ja fullt upp med att fånga en stor LEVRAD blod boll som kommit ur mig. Stor som en tennisboll nästan. Berättade för min barnmorska sen å hon sa att får ja mer så skulle ja säga till.. de är viktigt att de inte blir kvar levrat blod där inne :D Chockad var ja iaf efter tennis rundan på toan :D

Köttboll, blodboll... Märkligt att det finns så många människor. Vet folk om det här?
Svar på tråden Saker ingen berättar för dig (om barnafödande)