• Smultronhjärta

    Gekås vol 14

    http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ErXuMAmglX1hWM:http://3.bp.blogspot.com/_TQRcsAg0lP0/Swuk4xc2-XI/AAAAAAAAAXU/NtUNn4fRLBw/s1600/gek%C3%A5s.jpgHär samlas vi och diskuterar allt om shoppingparadiset Gekås i Ullared såsom utbud,fynd,storlekar,priser etc.

    Kom ihåg att det inte är tillåtet att efterlysa eller skicka bud i tråden- det får man isf sköta via inbox annars riskerar tråden att stängas.

    För info om öppettider, köstatus,kameravy eller happenings på Gekås kolla in:
    www.gekas.se/

    Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-88/m50894492.html

    Missa inte att kolla in Gekåsbloggen:
    gekasullaredbloggen.blogspot.com/

    Här kan du läsa om och se programmet Ullared på Kanal 5:
    kanal5.se/ullared

    Länk till föregående tråd där man även kan hitta länkar till äldre trådar/bildtrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-88/m48922593.html
    {#lang_emotions_flower}Varmt välkomna{#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-10 11:14
    Pristråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-88/m52120528.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-27 19:55
    Här är länken till NYA Gekåsbloggen
    www.gekas.se/blogg/latest
  • Svar på tråden Gekås vol 14
  • Ruso
    elinile skrev 2010-08-16 21:55:14 följande:
    *nyfiken* Vad är det för kod som ger 25% på ett barnplagg??

    25% på ett valfritt barnplagg F32001


    30% på ett valfritt plagg SELC10321


    30% på valfria jeans SELC10322

  • Trinis

    Juppepuppe och Smultronhjärta, ni är underbara!!!!

    Juppepuppe: Tack för erbjudandet, men då köper Smultron det till mig, så tusen tack igen!


    Jonathan min älskling
  • Älska Livet
    lovelyangel82 skrev 2010-08-16 20:15:58 följande:
    Hejsan!

    ska snart skola in min bebis på dagis och tänkte handla de mesta i ytterklädes väg på ullared..

    men som första gångs förälder så har jag inte såå stor koll på vad man ska ha..  :-s
    risken är att jag kommer köpa kaka på kaka för man köper allt som de står vinterkläder på.....

    så vad bör man köpa på ullared? och vad bör man skippa och satsa på att köpa hemma..

    vore snällt med lite feedback och har ni priser på de ni rekomenderar så är de bara ett plus i kanten
    Mina tips:
    *Fleeceunderställ: byxa och tröja för 49kr, OSLAGBART!!

    *Överdragsbyxor: bra att ha när det är fuktigt ute och dessutom är de vindtäta. Med fleecebyxor under så klarar ni er fram tll vinteroverall.

    *Vindjacka: (samma som ovan)

    *Regnställ: Mycket prisvärt på Gekås, ca 150 för jacka + byxor

    *Vinteroverall : Vi har 2 overaller, en som alltid är på förskolan (utom på helgen) och en som är hemma. Passar oss bäst då vi åker bil till förskolan och min flicka bara har jacka då.

    *VinterjackaOm man bara har en overall ahde jag rekommenderat att köpa ett par termobyxor att ha till jackan. Men jag tycker att overall är mycket smidigare till mindre barn. Vet ju inte hur gammalt ditt barn är.

    *Vantar (jättebra pris på "magiska" vantar, både finger- och tumvantar). Köp MÅNGA, de går åt!

    *Tjockare handskar (köpte tjocka handskar till dottern förra året, men när det var 15 minus så blev hon självklart iskall, men de funkar super när det inte är vargavinter!

    *Mössor brukar finnas bra! Alltid bra att ha en tunn och en tjockare mössa liggandes på förskolan, så kan personalen välja mössa efter väder.  

    *Fusk-olle: Lös krage att ha om halsen. Min flicka hatar iallafall när man drar upp dragkedjan ända upp, Vi köpte i fleece förra året.

    *Vinterskor: Sko-boo har märkeskängor till mycket bättre priser än de vanliga återförsäljarna. Se till att du har mätt fötterna innan så du vet hur stor sko du ska köpa (man kan göra en fuling och gå till en skobutik hemma och be om hjälp för att mäta foten, man får väl låtsas vara intresserad av att handla lite bara

    *Höst-vår-kängor: Har själv inte köpt i Ullared, men vet att de har haft bra. En kraftigare jympa-sko, gärna med lite högre skaft, och med Gore-tex är mitt tips. De håller fötterna varma och torra fram till att man behöver ha vinterkängorna. Kan vara bra att ta till lite i storlek så kan de även ha de skorna efter vintern och innan våren.

    *Gummistövlar: Jag köper på skopunkten (ta 3 betala för 2), men finns säkert på Sko-boo oxå. Köper 2 par ofodrade till våren och 2 par fodrade till hösten och har alltså kvar ett par stövlar på förskolan jämt.
     

    Annat tips är att köpa de långärmade tröjorna, kostar väl runt 30-40 kr. Perfekta dagiströjor!
    Annars så är ju pyamasar billigt!

    Ja, så här har jag tänkt till min tjej iallafall. Hon är 2 år nu och gick även förra hösten/vintern på förskolan.
  • lovelyangel82
    Ruso skrev 2010-08-16 22:56:44 följande:
    Jag har köpte fleeceunderställ, och fleecefodrade galonställ, vattentäta vantar (både vintervantar och lite tunnare "dagisvantar", vanlig galon finns ockås.  Mössa har jag köpte. Overall har jag köpte på Lindex till 30% rabatt... blir inte så mycket dyrare än ullared, och hade högre vattenpelare... Men har hört mycket bra om deras overaller också.
    Skalkläder kanske han/hon behöver nu först, det hade de ju inte inne av nu, annars har gekås haft ett bra, prisvärd set där och även overall. Nu har de skalbyxor, det kan väl vara bra att ha en sånn i alla fall. Jag köpte även en pilefleece, den var så underbar skön
    Älska Livet skrev 2010-08-17 10:38:31 följande:
    Mina tips:
    *Fleeceunderställ: byxa och tröja för 49kr, OSLAGBART!!

    *Överdragsbyxor: bra att ha när det är fuktigt ute och dessutom är de vindtäta. Med fleecebyxor under så klarar ni er fram tll vinteroverall.

    *Vindjacka: (samma som ovan)

    *Regnställ: Mycket prisvärt på Gekås, ca 150 för jacka + byxor

    *Vinteroverall : Vi har 2 overaller, en som alltid är på förskolan (utom på helgen) och en som är hemma. Passar oss bäst då vi åker bil till förskolan och min flicka bara har jacka då.

    *VinterjackaOm man bara har en overall ahde jag rekommenderat att köpa ett par termobyxor att ha till jackan. Men jag tycker att overall är mycket smidigare till mindre barn. Vet ju inte hur gammalt ditt barn är.

    *Vantar (jättebra pris på "magiska" vantar, både finger- och tumvantar). Köp MÅNGA, de går åt!

    *Tjockare handskar (köpte tjocka handskar till dottern förra året, men när det var 15 minus så blev hon självklart iskall, men de funkar super när det inte är vargavinter!

    *Mössor brukar finnas bra! Alltid bra att ha en tunn och en tjockare mössa liggandes på förskolan, så kan personalen välja mössa efter väder.  

    *Fusk-olle: Lös krage att ha om halsen. Min flicka hatar iallafall när man drar upp dragkedjan ända upp, Vi köpte i fleece förra året.

    *Vinterskor: Sko-boo har märkeskängor till mycket bättre priser än de vanliga återförsäljarna. Se till att du har mätt fötterna innan så du vet hur stor sko du ska köpa (man kan göra en fuling och gå till en skobutik hemma och be om hjälp för att mäta foten, man får väl låtsas vara intresserad av att handla lite bara

    *Höst-vår-kängor: Har själv inte köpt i Ullared, men vet att de har haft bra. En kraftigare jympa-sko, gärna med lite högre skaft, och med Gore-tex är mitt tips. De håller fötterna varma och torra fram till att man behöver ha vinterkängorna. Kan vara bra att ta till lite i storlek så kan de även ha de skorna efter vintern och innan våren.

    *Gummistövlar: Jag köper på skopunkten (ta 3 betala för 2), men finns säkert på Sko-boo oxå. Köper 2 par ofodrade till våren och 2 par fodrade till hösten och har alltså kvar ett par stövlar på förskolan jämt.
     

    Annat tips är att köpa de långärmade tröjorna, kostar väl runt 30-40 kr. Perfekta dagiströjor!
    Annars så är ju pyamasar billigt!

    Ja, så här har jag tänkt till min tjej iallafall. Hon är 2 år nu och gick även förra hösten/vintern på förskolan.
    Gud tack så mycket för era svar.. min lille kommer vara strax över året då hon ska skolas in.. hon går nu men är inte de stadigaste så förstår att hon kommer krypa runt mycke när man får på mer tjockare och otympligare kläder på sig.. + att hon ÄLSKAR vatten så hon kommer bo i vatten pölar..

    har sett att folk pratar om vatten pelare men när jag kollat på regnkläder hittar jag aldrig några sådana uppgiffter..

    vindjacka e de typ som skaljacka?
  • New mum

    min son börjar på dagis nästa vecka och jag tänkte åka till gekås och handla inför..hehe..tackar för tipsen..

  • Älska Livet
    lovelyangel82 skrev 2010-08-17 10:59:22 följande:
    Älska Livet skrev 2010-08-17 10:38:31 följande:
    Mina tips:
    *Fleeceunderställ: byxa och tröja för 49kr, OSLAGBART!!

    *Överdragsbyxor: bra att ha när det är fuktigt ute och dessutom är de vindtäta. Med fleecebyxor under så klarar ni er fram tll vinteroverall.

    *Vindjacka: (samma som ovan)

    *Regnställ: Mycket prisvärt på Gekås, ca 150 för jacka + byxor

    *Vinteroverall : Vi har 2 overaller, en som alltid är på förskolan (utom på helgen) och en som är hemma. Passar oss bäst då vi åker bil till förskolan och min flicka bara har jacka då.

    *VinterjackaOm man bara har en overall ahde jag rekommenderat att köpa ett par termobyxor att ha till jackan. Men jag tycker att overall är mycket smidigare till mindre barn. Vet ju inte hur gammalt ditt barn är.

    *Vantar (jättebra pris på "magiska" vantar, både finger- och tumvantar). Köp MÅNGA, de går åt!

    *Tjockare handskar (köpte tjocka handskar till dottern förra året, men när det var 15 minus så blev hon självklart iskall, men de funkar super när det inte är vargavinter!

    *Mössor brukar finnas bra! Alltid bra att ha en tunn och en tjockare mössa liggandes på förskolan, så kan personalen välja mössa efter väder.  

    *Fusk-olle: Lös krage att ha om halsen. Min flicka hatar iallafall när man drar upp dragkedjan ända upp, Vi köpte i fleece förra året.

    *Vinterskor: Sko-boo har märkeskängor till mycket bättre priser än de vanliga återförsäljarna. Se till att du har mätt fötterna innan så du vet hur stor sko du ska köpa (man kan göra en fuling och gå till en skobutik hemma och be om hjälp för att mäta foten, man får väl låtsas vara intresserad av att handla lite bara

    *Höst-vår-kängor: Har själv inte köpt i Ullared, men vet att de har haft bra. En kraftigare jympa-sko, gärna med lite högre skaft, och med Gore-tex är mitt tips. De håller fötterna varma och torra fram till att man behöver ha vinterkängorna. Kan vara bra att ta till lite i storlek så kan de även ha de skorna efter vintern och innan våren.

    *Gummistövlar: Jag köper på skopunkten (ta 3 betala för 2), men finns säkert på Sko-boo oxå. Köper 2 par ofodrade till våren och 2 par fodrade till hösten och har alltså kvar ett par stövlar på förskolan jämt.
     

    Annat tips är att köpa de långärmade tröjorna, kostar väl runt 30-40 kr. Perfekta dagiströjor!
    Annars så är ju pyamasar billigt!

    Ja, så här har jag tänkt till min tjej iallafall. Hon är 2 år nu och gick även förra hösten/vintern på förskolan.
    Gud tack så mycket för era svar.. min lille kommer vara strax över året då hon ska skolas in.. hon går nu men är inte de stadigaste så förstår att hon kommer krypa runt mycke när man får på mer tjockare och otympligare kläder på sig.. + att hon ÄLSKAR vatten så hon kommer bo i vatten pölar..

    har sett att folk pratar om vatten pelare men när jag kollat på regnkläder hittar jag aldrig några sådana uppgiffter..

    vindjacka e de typ som skaljacka?
    Det är precis som min flicka var för ett år sedan då. Vattenpelare handlar väl om hur mycket vatten de står emot. Och jag tror mest att det är de allra dyraste kläderna som skirver ut vattenpelare. Men om du köper ex ett Abeko regnställ så kommer det inte läcka. Överdragsbyxorna är ju kanon efetrsom de är tunna men ändå väldigt slitstarka. Vi har använt våra MASSOR, och de ser fortfarande ut som nya.

    Vindjacka och skaljacka ser jag som samma. Kan väl hända att det ska uppfylla vissa krav för att få kallas skalkläder, men jag tycker det är samma. Tunna jackor som är vindtäta tycker jag är ett
    toppenplagg. På med en fleece under bara om det  blir kallare (och självklart ge-kås fleeceset då, det är tunt och bra och passa perfekt under ytterkläderna. Köp gärna ett extra set fleece att ha hemma, för 49 kr kan man göra det!
  • elinile
    Ruso skrev 2010-08-16 23:00:44 följande:

    25% på ett valfritt barnplagg F32001


    30% på ett valfritt plagg SELC10321


    30% på valfria jeans SELC10322


    Tack! De andra 2 har jag redan använt, men 25% på ett barnplagg måste jag missat!
  • elinile
    Ruso skrev 2010-08-16 23:00:44 följande:

    25% på ett valfritt barnplagg F32001


    30% på ett valfritt plagg SELC10321


    30% på valfria jeans SELC10322


    En fråga till, har den kupongen kommit på posten eller har den varit med i någon tidning eller liknande? Ville ha ett par jeansleggings, men de finns inte i blått på online-shopen bara i butik...
  • Bubblan2
    elinile skrev 2010-08-17 13:24:06 följande:
    En fråga till, har den kupongen kommit på posten eller har den varit med i någon tidning eller liknande? Ville ha ett par jeansleggings, men de finns inte i blått på online-shopen bara i butik...
    De har kommit i ett utskick som var adresserat (medlemmar), ett som inte var adresserat tror jag (vanlig reklam) och sen via mejlen till medlemmar och den gäller bara tillsammans med lindex-kortet.

    Nu har jag dålig pejl på hur det är nu för tiden med för något år sedan hade Lindex de här reklambladen utsatta i butiken också.
Svar på tråden Gekås vol 14