• EmmaSami

    Vill ni spela korpenfotboll i Sthlm?

    Hej!

    Emma heter jag och har en liten son på snart 4 månader. Tiden har verkligen gått fort sen förlossningen och jag känner nu att jag börjar få ork till att ta tag i lite saker.

    Något som jag länge velat göra är att dra ihop ett tjejgäng och spela lite fotboll då och då. Det blir ett roligt sätt att börja med lite träning igen samtidigt som vi kan komma utanför hemmet, umgås och snacka amning/blöjbyten/nattrutiner och fotbollstaktik i halvtid.

    Vi som spelar behöver absolut inte vara elitidrottare eller fotbollsproffs, jag är det knappast själv. Det viktiga är att vi tycker att det är kul att spela fotboll någon gång i veckan och kanske dra med make/sambo/partner och barn till hejaklacken.

    Om ni är intresserade av att träffas och kolla upp lite spelmöjligheter så skriv jättegärna svar!

  • Svar på tråden Vill ni spela korpenfotboll i Sthlm?
  • Panda Wanda

    Jag är jätte intresserad och jag vet en kompis som också är det :)
    Vi båda bor i Sthlm

    Panda

  • EmmaSami

    Hej!
    Ja, vad roligt:). Tyvärr har jag inte fått några fler svar än, men vi kan ju kanske ragga spelare på andra håll också. Har du några förslag på var vi kan söka?

    //Emma

  • maurica

    Oj, hittade den här (korta) tråden av en slump.. men låter ju sjukt kul! Spelade fotboll för tio år sedan men känner hur det spritter i benen än.. Hur har det gått TS?

  • Thinkerness

    Hej!
    Det var så länge sedan jag spelade fotboll att jag nog inte ens minns reglerna... men jag skulle gärna vara med! Perfekt kombo av träning och mammasnack ju! :D

    Var bor ni andra som är intresserade? Jag bor i Nacka, dottern är snart 7 månader och jag ska vara mammaledig till årsskiftet ungefär.

  • EmmaSami

    Hej!!!

    Vad roligt att ni är sugna på fotboll! Vi har precis startat ett lag nu och spelar i Korpen Dam norra. Detta innebär att vi spelar matcher på måndagar kl 18.15 i Vällingby och tränar på torsdagar kl 18 på söder.

    Vi är ett väldigt blandat lag med allt från 19 åringar till 30åringar:). Hittills har vi bara haft två träningar och en match eftersom vi precis har kommit igång, men vi har väldigt roligt.

    Ni är båda väldigt välkomna att vara med. Hör av er till min mail emmalinde@hotmail.com så tar vi mer detaljer och kollar om ni kanske redan är redo för match på måndag?:)

    // Emma

  • Melvin10

    Hej!

    Vore superkul och vara med jag spelade när jag var yngre men jag hoppas att man orkar springa efter bollen. Jag fick en son i februari och har en dotter snart 2 år så min kondition är väl inte på topp just nu. Men vad är det som gäller isåfall?

    / Melvin 10

  • Panda Wanda

    Våran kondis är inte heller den bästa men vi har haft många matcher nu och alla är välkomna! Man blir bättre med tiden och ju fler vi är desto mer avbytare finns det så man slipper att ta ut sig fullständigt. Vi är ett glatt gäng med alla slags människor och åldrar :D
    Kom och prova!

Svar på tråden Vill ni spela korpenfotboll i Sthlm?