• Paprikan

    1 år sedan vi fick BB!

    Imorgon är det 1 år sedan vi fick det magiska samtalet Tänk vad mycket som hänt sedan dess? Då var sonen nyss fyllda 6 månader, nu är han en stor kille på 86 cm och 14 kg som springer runt och busar dgarna i ända  Jag är så lycklig att vi fick bli just hans föräldrar!

    Jag ska "fira" vår 1-årsdag med att operera bort min odugliga livmoder imorgon. Det ska bli skönt att få det gjort eftersom den orsakar mig så mycket besvär, men det blir nog tufft några veckor efter. När läkarna frågade om jag inte skulle ångra mig senare, "eftersom du ju aldrig vet om du kan få egna barn", svarade jag att man inte behöver någon livmoder för det. Då blev de tysta 

    Stort lycka till alla ni som väntar på BB och RB! Det är så väl värt väntan

  • Svar på tråden 1 år sedan vi fick BB!
  • familj05

    Hej!


    Hoppas allt gått bra med op och grattis till 1:års dagen
  • Paprikan

    Tack allihop! Vi kommer väl fira vår familjedag (när vi fick varandra på riktigt) 17 april med ett större kalas, var ju trist att ligga på operationsbordet nu 

    Operationen gick iaf bra, även om det gör ganska så ont och det är svårt att få lilla sonen på 1½ år att förstå att mammas mage är lite skör...

    Hoppas på många glada barnbesked här på FL snart!!

    Kramar Paprikan

  • Linnis
    Emma05 skrev 2010-04-12 23:52:06 följande:
    Vad betyder BB och RB ?
    BB = Barnbesked vid adoption
    RB = Resebesked vid adoption

    För flera länder är det väntetid (ibland flera månader) på att få åka och hämta sitt barn.
  • Emma05
    Linnis skrev 2010-04-13 09:21:43 följande:
    BB = Barnbesked vid adoptionRB = Resebesked vid adoptionFör flera länder är det väntetid (ibland flera månader) på att få åka och hämta sitt barn.
    Okej tack, där blev jag lite               smartare:P
Svar på tråden 1 år sedan vi fick BB!