• Svar på tråden Svininfluensavaccinet KAN ha bidragit till dödfödslar och missfall ...
  • finnsinganamn

    Usch tur att man skippade det!

    Har inte hört något om just graviditeter och sviniflensan faktiskt....

  • StarkMamma

    Nej det har dom inte sagt i Sberige. Men å andra sidan är vi dom sista att få info här.


    2010 års bästa mamma! Fråga gärna varför.
  • MysTic PrincesS

    Inget sett eller hört om det här, men tror inte det kommer tas upp heller efter den massiva kampanjen om hur bra och ofarligt vaccinet var. Det kommer isf att skapa mer misstro inför ett ev framtida vaccineringsprogram och vara svårare att "övertala" majoriteten.

  • che

    Ja, detta visades en gång på nyheterna hær och efter det har det varit tyst. Ingenting i media. Det var ju samma typ kampanj i Norge som i Sverige om att gravida hørde till riskgruppen och verkligen borde vaccinera sig.

    ... man kan ju inte annat æn ångra sig att man vaccinerade sig och hoppas att allting ska gå bra. Jag kommer aldrig førlåta mig sjælv om det sker någonting med min bebis :(

  • Sajom
    che skrev 2010-03-03 11:19:15 följande:
    Ja, detta visades en gång på nyheterna hær och efter det har det varit tyst. Ingenting i media. Det var ju samma typ kampanj i Norge som i Sverige om att gravida hørde till riskgruppen och verkligen borde vaccinera sig. ... man kan ju inte annat æn ångra sig att man vaccinerade sig och hoppas att allting ska gå bra. Jag kommer aldrig førlåta mig sjælv om det sker någonting med min bebis :(
    Det kanske är så enkelt att det inte stämmer och att det är därför man inte läser något i media om det. Med tanke på hur många gravida som är vaccinerade borde man ha märkt vid det här laget om uppgifterna stämmer.
    Tyvärr sker missfall och dödfödslar alltid. Att man råkar ut för det efter vaccineringen betyder inte att vaccinet är orsaken.
  • advent

    Fick själv missfall.. väldigt nära inpå sprutan. Misstänker själv att det berodde på vaccinet, men det går ju inte att bevisa, var i v. 8 och då är det ju hyfsat vanligt med missfall!

    Tycker dock att det skulle kollats upp mer noga..

  • RMM

    Vet om en tjej vars baby dog i magen dagen efter vaccineringen i v36. Jag avstod från vaccinering.

  • förnuftokänsla

    Thiomersal i influensavaccin orsakar missfall


    Ett pressmeddelande med bevis för missfall efter administrering av kvicksilverhaltigt influensavaccin till mödrar har kommit från CoMeD och skickats till domstolen i Columbia USA.

    http://www.vaccinationsfaran.se/pdf/COMED.pdf

Svar på tråden Svininfluensavaccinet KAN ha bidragit till dödfödslar och missfall ...