• Anonym (Orolig mamma)

    byta dagis (förskola) "igen"

    hejsan. vi byte förskola på våran grabb då vi flyttade. då hade han gått ca 1år där... men nu på denna förskolan så kommer vi inte alls överäns och har haft stora konflikter med fröknarna, och jag sj tycker inte det dom verkar vara seriösa. så nu har vi tagit beslut om att omplasera grabben, och byter nu efter ca 5mån på denna förskolan.... och jag fick en komentar av en fröken som fick mig att känna mig så elak mot min son.... ((åhh nu när han äntligen kommit in i gruppen)) men min son har aldrig velat gå dit,, han gråter och säger att han inte vill gå... men självklart så har han roligt och leker med barnen.... men han kommer väll in i gruppen på nya förkolan oxå,, börgar där om ca 1v... kan man förbereda honnom,, kanske ha honnom hemma helt o hållet till o med att han börgar där..... det har varit i ca 1 vecka som han har börgat trivas på denna förskolan,,,, kan ham bli ledsen om man byter förskola....................

    mvh orolig mamma

  • Svar på tråden byta dagis (förskola) "igen"
  • Förskolepedagogen

    Hej!
    Att byta förskola är alltid en separation för ett barn men ni verkar redan ha fattat ert beslut så då gör vi det bästa av det. Jag tror att det kan vara bra att vara ledig ett tag emellan och inte gå från det ena till det andra. Försök att få honom förstå att han ska sluta och säg hejdå tydligt. Tag lite paus och visa sen nya förskolan.

    Du skrev inte hur gammal din son är men han blir säkert ledsen nu när han börjat trivas i sin grupp. Det är inte farligt att bli ledsen utan viktigt att få bearbeta det man känner. Tänk på att inte byta förskola många gånger. Försök att lösa de problem ni ser i stället.
    Det kan vara så att ditt barn behöver lite extra tid innan han blir invand.

    Lycka till i nya förskolan!
    Inger

Svar på tråden byta dagis (förskola) "igen"