Jalapeno skrev 2010-05-10 18:45:42 följande:
tack för all flinande sympati mimmi och jag sitter och åker 8-10 mil enkel väg mellan varandras hålor. Det är dyrt och jobbigt. Avvakta du, ak, så länge du kan.
Inget kul alls och imorgon bitti bär det av igen. Nu skall jag väl erkänna att jag inte åkter 5 dagar i veckan, utan "bara" 2-3 dagar. Den ena är riktigt lång då jag inte är hemma förrä 19.00, lillemannen lämnar jag hos dagmamma 06.30 varje dag.
Beträffande täcksöm på raglan och kantband (kommer inte ihåg vem det var som frågade och är för lat för att hitta tillbaka
).
Jag syr ihop alla raglansömmar och stickar ned dem på CPn med avig täcksöm. Sedan klipper jag ett litet hack (ca 5 mm) i nacken där jag kan börja och sluta kantbanden. När jag har sytt på detta så låter jag kantbandsändarna vara långa. Lägger dem räta mot räta och syr ihop dem vid hacket. Hacket skall inte var större än att det täcks av kantbandet. Sedan stickar jag ned kantbandet också. På länken jag skickade till Blomma åker vagns blogg så visas det rätt tydligt hur jag menar.