gewjyn skrev 2011-01-17 09:41:12 följande:
Är det möjligen någon som ska till S&S de närmsta dagarna och kan kolla artikelnummer på ett par av de nya tygerna? Det går inte att beställa utan nr och jag kan inte hålla mig tills katalogen kommer
Det är det bruna tyget med träd, äpplen, ekollon mm och valarna jag är ute efter
timoteblogg.blogspot.com/2011/01/nya-tyger.ht...Hihi det är nästan tur att man bor som man gör -för oj vad lätt det skulle vara att bara slinka in och få med sig nån meter då och då
.
Appropå gardiner så tycker jag att det är jättesvårt. Just för att panel inte funkar ialla rum eller fönster. Omtag är som sagt tantigt och gardinkappor är lite tja ibland så blir det lite mycket insyn,
Ni med snygga gardinlösningar kan ni inte lägga in lite bilder -jag är inte bra på detta. Kan tillägga att jag nästan växt upp i ett gardinfritt hem. Som liten var det väl härliga sjuttiotalstyger som gällde sen blev det vita fönster med jättestora växter. -Så få hjälp av mamma med gardiner går inte
Idag ska här iallafall sys cafelängder till vardagsrummet. Vi har stora akvariefönster och ett välditgt svårmöblerat långsmalt rum, utan nån lång vägg. Nu har vi för att barnen ska kunna spela Kinect till x-boxet (och jag kanske lite zumba -tur att vi har persienner
) blivit tvungna att sätta tv på väggen mellan 2 fönster -en smal vägg så tv -sticker ut i fönstret åt båda håll.
Ser väl knäppt ut inifrån och förjäkligt utifrån. Nåja en fembarnsfamilj tar ju lite plats.
Här ska med andra ord minskas på ljusinsläppet. Fast jag tror det bli bra, för det tar som sagt bort all insyn också.