Inlägg från: mianna |Visa alla inlägg
  • mianna

    Mammatråden för tvillingar födda i februari/mars/april 2009

    hej, har oxå hittat hit nu. Vi har varit förkylda en tid nu, det verkar aldrig försvinna. Idag blev det doktors besök. Killarna har tagit sig för öronen så jag blev lite orolig och tänkte på öroninflammation men det var inget. De var så duktiga hos doktorn som tittade dem i halsen, de tog snabbsänka, halsodling, lyssna på lungorna. De satt duktigt i våra knä och sen fick de fina klistermärken =)

    Värre var det för deras mamma som har bihålsinflammation och fick medicin utskrivet. Oh, man blir så trött alltså!

    Ikväll var inte heller kul Stackarna, de har sån hosta på natten o nu ikväll så hostade William så  mycket att han kräkte ner sig själv o mig. Lille snutte, det var bara in i duschen, trött som han var o ledsen. Sen totalt utmattad somnade han igen. En timme efter var det Viggos tur. Snacka om att både jag o deras pappa är ngt trötta eftersom vi inte själva är ritkigt krya. Men värst är det ju ändå för de små. Det gör så ont i en när de har det jobbigt. Usch alltså!
    Nej, nu har jag pluggat färdigt för kvällen. Hoppas på lite sömn inatt.
    Gonatt alla

  • mianna

    Vi kör oxå på 12 månaders gröten ff, sempers fullkornsgröt. Där e lite trokade fruktbitar i men jag lägger på lite fruktmos av ngt slag.
    De dricker vatten till i en mugg, ingen mjölk.

  • mianna

    thessires; stackars er alla, verkar som om ni har haft lite kämpigt med sjukdomar ett tag nu. Det tär på alla, speciellt när man inte får sova heller på nätterna,, usch! hoppas Max blir bättre snart.

    Här har vi också varit sjuka i helgen. jag fick påhälsning av en äcklig magbakterie i lördags. Var så himka typiskt. För länge sedan bestämde jag och en tjejkompis oss för att vi skulle ut o äta och dagen var bestämd till lördag. Det skulle typ bli första gången jag skulle ut själv utan man o barn och bara babbla, äta god mat o dricka vin och ha sovmorgon. Det blev ju inte av eftersom jag blev dålig.. av alla dagar liksom.. snacka om otur. Jag tyckte rätt synd om mig själv men nu har vi bestämt ett nytt datum som jag ser fram emot.

    Idag mår jag bättre. Stackars William fick en släng av samma bakterie och har varit så lös i magen. Stjärten har varit helt röd och han har gråtit förtvivlat var gång man skulle byta. stackarn, allt har runnit rakt igenom. Fy! Han har dock haft ett bra humör annars, inte så kinkig, utan rätt glad ändå och ätit lite. Idag är han också bättre. Nu hoppas vi att inte Viggo blir dålig. MIn man har haft maginfluensan oxå så Viggo har hittills klarat sig, peppar, peppar.

    William har börjat resa sig upp nu själv och går ca 10 steg själv innan han antingen tappar balansen eller intresset =) det går ju ff fortare att krypa.
    Men snart springer de väl ikapp varandra. Viggo e snabb och honom jagar vi =)

    Nu ska jag kolla lite IDOL (american)
    krya på er alla
    {#lang_emotions_sunny}

  • mianna

    Hej alla!

    Här har pojkarna också varit sjuka, inte vattkoppor men halsfluss. William avslutade penicillin kur i fredags för att påbörja ny medicinering idag =(
    Jo, tråkigt värre =(
    Satt på barnmottagningen idag i 2,5 timme. Stackarn har nu fått virus i lungorna, så det är att inhalera nu med pulmicort och airomir flera ggr om dagen. Det gick ju inte jätte bra ska jag säga. Även om vi försökte leka oss fram med sång och annat så ville han icke ha masken i ansiktet. Vi har en sådan där nebunette=(inhalatorhjälpmedel (liknar mer än drinkshaker), med en plastmask. Lille stackarn, fick ju hålla honom både jag o min man och det känns ju så hemskt usch. Är det ngn av er andra som har erfarenhet av att ha använt detta förut och kan ge tips??
    men det hjälper i alla fall, har knappt hört honom hosta ikväll, tack o lov. men det blir mindre skoj att hålla på med medicinering nu i två veckor... jaja.
    Viggo har fått hålla sig frisk och jag hoppas att det förblir så.

    Själv håller jag på med sista tentorna, 31 maj e jag klar TJOHOOOOO!!!
    Snacka om att jag avskyr att vara student. Det är itne att rekommendera att plugga med små, kan man avsluta studierna innan så GÖR det!!! men jag är ändå stolt över mig själv,, faktiskt. Har därmed inte heller tagit ut några mammadagar knappt. så killarna ska vara hemma ett tag till (tror jag)?
    Ser fram emot att slippa sitta och plugga på nätterna och att kunna ta dagen som den kommer lite mer =)

    JAg o min man brukar också skiftas om att ta sovmorgon. jag brukar få lördagmorgon och han söndagarna. Tänk när man kunde ligga o dra sig, kommer knappt inte ihåg hur det var hahaha.

    ha en bra fortsatt vecka alla duktiga mammor
    nu hoppas vi på sol, även i skåne{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

  • mianna

    Haha, jag undrade samma men när FL blev "gratis" så har jag för mig att de skrev att trådar inte kan stängas ner längre!
    Det är nog bara tyst för det är fullt upp och nu börjar ju Solen hitta tillbaka Wihooo =)
    Äntligen alltså! jag vet inte hur ni uppåt landet haft det men igår haglade det och regnade det helt galet mycket i Landskrona (skåne). Åskade också och smällde till rejält så man höll på att trilla av stolen =)

    Här e det bra. Jag är ÄNLTLIGEN KLAR MED MIN UTBILDNING YESSSSSSSSSS!!!
    Jag är så glad och känner mig inte stressad längre. Inga fler sena nätter med tenta, uppsats skrivningar. Det är en oerhörd lättnad. Nu e jag hemma med grabbarna och bara njuter och trivs =)

    Killarna mår bra, det är verkligen full rulle dagarna långa. Ibland är det lite nervöst att gå med dem själv till lekplatser eller parker eftersom de sticker åt vars ett håll, snabba som tusan alltså! Man får veta att man lever hahaha! Nu har jag ju " bara" killarna men vet inte hur jag gjort om man hade haft syskon också. All beundran till er som har det!
    jag har faktiskt införskaffat sådana där Selar som ser ut som små djur, ryggsäckar. Viggo har haft sin på sig eftersom han har snabb som en vessla. Han tycker det varit ok verkar det som...
    Nu är det ju inte alltid utan bara ibland som den åker på men jag tycker det är en bra uppfinning =) det underlättar ju lite i alla fall eftersom man inte kan dela på sig o springa åt två håll då man är själv och är ute och går!

    Nej, nu ska jag fixa lite här innan killarna vaknar från sin tupplur
    sen e det ur i fina vädret
    kram på erCool

  • mianna
    Jaz1 skrev 2010-06-29 11:18:16 följande:
    Kolla in denna coola tygväska!
    www.cafepress.co.uk/+twins_questions_fraternal_tote_bag,36188296
    hahaha, den är ju bara för bra alltså.. nästan så man måste köpa den =)

    började nästan tro att vår tråd var "stängd"
    ingen som skriver men det är ju semstertider och allt så...

    här (Landskrona) e det varmt idag Cool
  • mianna

    Hej alla!
    Ja, nog har det varit tyst i tråden ett tag =)
    Mina pojkar mår bra eller ja, nu är William förkyld IGEN med mega jobbig hosta som håller oss vakna om nätterna. Vi var hos doktorn idag och fick lite hostmedicin och peppar peppar han har inte hostat sen han somnade ikväll. Annars mår de fint, de har inte börjat på förskola än. Vi blev erbjudna plats någon helt annanstans än de alternativ vi angett som önskemål så vi tackade nej och hamnade därför sit i kön igen. KUL!! men jag har ju dagar kvar eftersom jag inte tog ut så många dagar då jag pluggade eftersom jag då hade csn. Så, vi får se, ev är vi på väg från kommunen så vi har satt upp dem i en annan kö nu. jag kan väl säga att jag längtar lite efter att börja jobba, längtar efter vuxenvärlden (om ni förstår mig rätt). Det har varit så underbart att vara hemma med killarna men jag tror vi alla behöver ngt nytt nu, de är aktiva som tusan och vi bor rätt trångt så ibland sliter man sitt hår hahahaha. men ÖF har vi varit mkt på så där får de sin dagliga "lekdos". De bråkar en del, speciellt om grejer, leksaker. Båda ska ha typ samma sak på samma gång och fast att man har 2 av det mesta så hjälper inte det!! De har också mycket roligt tillsammans, idag skrattade de som tusan inne i lekrummet och jag fattade inte åt vad =)

    Vi har inte särat på dem så mkt, bara kortare turer som till affären, tvättstugan, när man ska till Bvc etc. Men idag sa min man då han och Viggo varit på lekplatsen själv när jag tog W till doktorn, att det var rätt nice och han inte kände sig så stressad som då båda är med plus att  man kan ägna sig helt åt en.

    De pratar inte så mkt, några enstaka ord. De förstår dock allt man säger, när min man pratar engelska med dem och när jag sen pratar svenska.

    Ja, det var en "liten" uppdatering
    Ha det bra alla i vårt underbara höstväder. Trots all påklädning med bylsiga kläder så är hösten min absoluta årstid!!

Svar på tråden Mammatråden för tvillingar födda i februari/mars/april 2009