• Ghost

Vi med PCO & PCO-S som försöker bli gravid! Del 2

Välkommen alla ni med PCO & PCO-S till vår försöka bli gravid tråd!
    Här kan vi diskutera olika behandlingar i våra försök att bli gravid.
    Och peppa och stötta varandra i vår jakt på +!

LYCKA TILL!

Här är vår BIM tråd :
    www.familjeliv.se/Forum-7-133/m51229672.html

• Svar på tråden Vi med PCO & PCO-S som försöker bli gravid! Del 2
  • Tvillingar11
    Puchiko skrev 2010-09-26 14:38:49 följande:
    Jag är GI
    Kan inte du ge exempel på vad du tänker på när du äter? Vad äter du till exempel till lunch, middag och frukost?

Jag vill så gärna testa även om jag är normalviktig, vill se om det kan hjälpa innan vi startar IVF
  • Puchiko

Frukost: Naturell yoghurt med bär och lite osötad musli
    Lunch: Kött med ugnsbakde grönsaker och sallad
    Middag: Stekt fisk med fetaostsallad

Mellanmål: En näve nötter, en frukt.

• Tvillingar11

Så i princip ska jag undvika att äta ris, pasta och potatis. Jag kan äta kött och kyckling med grönsaker. All typ av sallad och grönsaker kan man äta och istället för sötsaker och godis kan jag äta alla sortes nötter och frukt? Kan man äta en smörgås till frukost? Med ost och smör?

Jag ska börja redan imorgon, är verkligen motiverad nu för även sjätte behandlingen med gonal-f verkar inte ha fungerat!

• Yrja M
    Puchiko skrev 2010-09-26 14:46:25 följande:
    Frukost: Naturell yoghurt med bär och lite osötad musli
    Lunch: Kött med ugnsbakde grönsaker och sallad
    Middag: Stekt fisk med fetaostsallad

Mellanmål: En näve nötter, en frukt
    Din kost är ganska lik lchf egentligen, fast då skulle man ha lagt till feta såser till lunchen och middagen. Äter du inga långsamma kolhydrater typ quinoa/fullkornsris?
  • Yrja M
    Tvillingar11 skrev 2010-09-26 14:58:30 följande:
    Så i princip ska jag undvika att äta ris, pasta och potatis. Jag kan äta kött och kyckling med grönsaker. All typ av sallad och grönsaker kan man äta och istället för sötsaker och godis kan jag äta alla sortes nötter och frukt? Kan man äta en smörgås till frukost? Med ost och smör?

Jag ska börja redan imorgon, är verkligen motiverad nu för även sjätte behandlingen med gonal-f verkar inte ha fungerat!
    Om du tänker köra enligt GI kan du äta smörgås om du väljer rätt bröd (fullkorn/grovt/GI-bröd).
  • Tvillingar11
    Yrja M skrev 2010-09-26 16:14:51 följande:
    Om du tänker köra enligt GI kan du äta smörgås om du väljer rätt bröd (fullkorn/grovt/GI-bröd).
    Har du ett lika bra schema att skicka mig som du skickade ang. lchf dieten? enkel, som man kan sätta upp på kylskåpsdörren
  • littlemisstrouble

ni som ska äta lchf, har ni läst skaldemans bok? han har kokbok med. tycker den var rätt bra hans bok att lära sig lchf

Planering är a och o......
  • Yrja M
    Tvillingar11 skrev 2010-09-26 16:38:28 följande:
    Har du ett lika bra schema att skicka mig som du skickade ang. lchf dieten? enkel, som man kan sätta upp på kylskåpsdörren
    Tyvärr inte, men nån annan kanske har det?
  • Sofie Kyllikki Maria

Hej!

Anmäler mig till den tappra skaran som försöker bli gravida trots PCO/PCOS!

Har själv försökt sedan juni i år och får hjälp först efter att ha försökt på egen hand i ett år. Brottas med negativa tankar som tänk om man inte kan bli...osv. Fast det inte har gått någon lång tid alls egentligen! Men det just det här med att inte veta om man har ÄL eller inte, osv. Tycker att de flesta som jag läser om har väldigt sällan eller ingen mens naturligt alls, medan jag, efter att jag slutade med P-pillren i juni nästan haft blödning konstant!

Jaja....nu har jag skrivit lite om vem jag och lite av mina tankar. Jag fortsätter att se om det dyker upp några inlägg här.

Tack för att ni finns allihop!

• dockan72

Usch! Har inte varit inne här så mycket på sistone efter att jag fått missfall. Det har känts jobbigt förstås. Fick äta antibiotika under tio dagar efteråt då jag fick livmoderinfektion också. Mår inget vidare nu ca en månad efter missfallet.

Efter att läkaren upptäckte ett nytt myom som kan ha bidragit till missfall ska jag inom en vecka på ny undersökning av livmodern s.k. hydrosonografi. Nej, som sagt så känns det inget vidare just nu. Funderar så över orsaker till missfallet. Kan ju vara annat än kromosomfel såsom myom då, väldigt högt hb-värde (hade 150 men ingen sa något om hur farligt det kunde vara för embryot Förvånad ) stress, åldern etc.

Vet knappt när eller om man vågar försöka igen.

• Rundabullar
    dockan72 skrev 2010-11-05 11:45:13 följande:
    Usch! Har inte varit inne här så mycket på sistone efter att jag fått missfall. Det har känts jobbigt förstås. Fick äta antibiotika under tio dagar efteråt då jag fick livmoderinfektion också. Mår inget vidare nu ca en månad efter missfallet.

Efter att läkaren upptäckte ett nytt myom som kan ha bidragit till missfall ska jag inom en vecka på ny undersökning av livmodern s.k. hydrosonografi. Nej, som sagt så känns det inget vidare just nu. Funderar så över orsaker till missfallet. Kan ju vara annat än kromosomfel såsom myom då, väldigt högt hb-värde (hade 150 men ingen sa något om hur farligt det kunde vara för embryot Förvånad ) stress, åldern etc.

Vet knappt när eller om man vågar försöka igen.
    Beklagar sorgen! Rynkar på näsan Har inga tröstande ord som jag tror att hjälper, men hoppas att du får goda besked när de gör livmoderkollen och att det småningom ska kännas bättre så ni kan se framåt igen!

Många kramar! 
  • Rundabullar
    Sofie Kyllikki Maria skrev 2010-11-03 13:07:42 följande:
    Hej!

Anmäler mig till den tappra skaran som försöker bli gravida trots PCO/PCOS!

Har själv försökt sedan juni i år och får hjälp först efter att ha försökt på egen hand i ett år. Brottas med negativa tankar som tänk om man inte kan bli...osv. Fast det inte har gått någon lång tid alls egentligen! Men det just det här med att inte veta om man har ÄL eller inte, osv. Tycker att de flesta som jag läser om har väldigt sällan eller ingen mens naturligt alls, medan jag, efter att jag slutade med P-pillren i juni nästan haft blödning konstant!

Jaja....nu har jag skrivit lite om vem jag och lite av mina tankar. Jag fortsätter att se om det dyker upp några inlägg här.

Tack för att ni finns allihop!

Lycka till! Det kan ju ta ett bra tag för kroppen att normaliseras efter p-piller. Om du inte får hyfsat normal mens efter 6mån, så tycker jag du ska kolla upp dig. Du kanske inte får fertilitetshjälp, men en vanlig kontroll så att allt ser ok ut är ju inte fel! Då kan de ju se om något ägg nyligen släppt eller någon är på väg att mogna. Såna besked är ju alltid peppande och glädjande.

Själv är jag en av de lyckliga som faktiskt blev spontant gravid i somras trots att jag bara har mens 2-3gånger per år och ingen aning om äl. Men har man äl så har man en chans! Även om jag precis vet hur hopplöst det kan kännas och hur oändligt liten chansen kan upplevas som. Men den finns och det är det viktiga!

Lycka till!! 
  • Yrja M

Jag är kvar och inte gravid.. Jag blir lite fövrirrad dock av att det finns två st "pco och försöka få barn" trådar..

Svar på tråden Vi med PCO & PCO-S som försöker bli gravid! Del 2