Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

    Våra mirakel är här! Vi snackar vidare...del 6

    Hej och tack för ny tråd!


    Ang. fall så har N också ramlat från en hög pall och slog i huvudet rejält. Han verkade inte speciellt påverkad så jag hade honom under uppsikt men åkte inte in för det. Märker man att barnet blir väldigt segt eller verkar helt annorlunda mot normalt så skulle jag inte tveka att ringa ambulans men så länge de leker som vanligt och inte kräks eller verkar ha ont så får man lita på sin intuition.
  • Resande

    Kaka- grattis!! Vad underbart att du blivit så fertil helt plötsligt. Hoppas allt ser bra ut och att ni slipper något strul.


    FÖDDA {#lang_emotions_baby} NR 1: Ändra gärna till namnen på era guldklimpar!

    081108 EmmySvensson TWINS-pojkar 
    081127 Fiji: Noah
    081128 Focy: Flicka 
    081202 Kråkan Krax: Pojke 
    081205 Glenda Glad: Pojke 
    081206 Anneque: Flicka 
    081208 Väntan77: Flicka 
    081210 LindaBell: Selma
    081212 Kaka: Mathilda 
    081212 Vreni: Lilly
    081214 Earth Angel: Flicka 
    081216 underbara jag: pojke 
    081218 Roxter: Theo
    081223 Kransen: Erik
    081224 VeraVera: Flicka 
    081227 dallas : Alexandra 
    081229 Maria123: Nathalie 
    081230 Fru Stjärnfall: Vide 

    FÖDDA {#lang_emotions_baby} NR 2:
    100123 Roxter: Alicia (Även hon på BF, vilka punktliga barn!)


    GRAVIDA {#lang_emotions_gravid} IGEN: Skriv gärna 
    BF
    BF 100721 Kransen
    BF 101122 Kaka


    ÖPPNAT BEBISVERKSTA´N IGEN{#lang_emotions_heart}: Skriv gärna hur t ex på egen hand, FET, 
    IVF...
    LindaBell; Pergotime
    dallas; på egen hand (till att börja med) 
    fiji, FET (tredje försöket)


    VÄNTAR ETT TAG: 
    Maria123: Inväntar hösten, då vi tänker försöka sätta in våra två som finns i frysen
  • Resande

    Kransen- vi har inte heller någon 15 mån kontroll. Knappt man får de andra kontrollerna heller här, helt värdelöst.

  • Resande
    Kransen- tänderna kommer vanligtvis i någon viss ordning men det kan säkert variera. Alla är vi ju olika. Noah har fortfarande bara fyra där uppe och två där nere. Men verkar också ha någon kindtand på G. Vi har också haft en månad som varit fylld med sjukdom. Höstblåsor, ena förkylningen efter den andra och nu 4 dagar med 40 graders feber och prickar igen (antar det var 3dagarsfeber). Hoppas ni kryar på er! Tycker det får vara nog med sjukdomar för oss alla nu!
    Linda- kan man inte börja spraya på typ dag 21 också? Jag har bara gjort korta protokollet så jag är inte helt hundra... Hoppas mannen ändrar sig! Vad är det som får honom att tveka? Kan du förklara hur viktigt det är för dig, hur åldern stressar dig och förklara också hur mycket enklare det är med barn när de har syskon som kan roa varandra. (Nu menar jag inte att ensambarn inte har det fantastiskt bra men man måste ju försöka få mannen att se fördelarna med fler barn).
    Dallas- grattis till bra resultat i skolan och bra betyg! Starkt jobbat.
  • Resande

    Ego: min påsk är skit. Fick mens idag så tredje ruvningen gick åt h-e den också. Fattar inte varför det inte vill fästa när vi gör FET när vi enligt läkarna har så "fina" blastocyster...

  • Resande
    Linda- tack! Detta var vårt tredje FET sen december. Vi kör ju ostimulerat så det har bara varit att köra på. Tyvärr så verkar det ju inte fungera den vägen för oss så jag vet inte riktigt vad vi ska göra nu. Vi ska i alla fall börja med att prata med läkarna och se vad de tror om våra chanser samt vad som går fel. Jag ska nog be om lite tester också för att kolla ämnesomsättning, B12 brist och lite annat som kan vara boven i det hela... Får se hur vi går vidare efter detta. Har ju tre kvar i frysen men vet inte om det är någon idé att tina dem... Vad tråkigt att din man inte är med på noterna. Hade du problem med egen äl? Är han ok med att du tar pergo? Det är ju värt att prova rosenrot och lite annat som kan stärka den egna äl. Hoppas verkligen det tar sig naturligt och det snabbt, gärna för alla som vill i tråden. Kram till dig med!
  • Resande

    Dallas- förra gången tog jag progesteron och det gick ändå åt helvete och sen gick nästa försök åt pipan också eftersom jag inte fick äl som vanligt. Har aldrig försökt mig på barnalbyl men det kanske kan vara något tillsammans med proggisar som jag nog tänker ge mig på nästa gång (när det nu kan tänkas bli) eftersom det förmodligen ändå blir sista försöket.

  • Resande
    Dallas- visst betalar vi även när det inte tar sig. 11.000 kr är det per försök numera. Det är nog bara om man inte får tillbaka något embryo som man inte betalar (dvs om det inte klarar upptining). Det är inte säkert att Carlanderska sätter stopp för att man fyllt 38 om man redan lyckats få barn tidigare. Skulle definitivt höra med dem om du vill försöka igen. Annars finns det väl andra ställen som låter en försöka fram till runt 40?
    Roxter-
Svar på tråden Våra mirakel är här! Vi snackar vidare...del 6