• Alemonia

    Bokcirkel i Norrköping del 7

    Bokcirkel i Norrköping Del 6


    I denna tråd samlas vi som vill läsa och diskutera böcker. Vi turas om att välja vilken bok som ska läsas. Boken ska gå att få tag på till billig peng dvs som pocket eller på rea alternativt vara lätt att låna. I övrigt är valet fritt så länge det är en bok vi inte redan läst.
    Normalt ses vi första torsdagen varje månad 18:00 hemma hos någon av deltagarna och äter hämtmat.

    Förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m49471694.html

    Träffar som varit:
    1. Jesper Juul - Ditt kompetenta barn. Vi blev sex tjejer som träffades hemma hos Annelie9 måndag 1 december och diskuterade boken över lite god hämtmat från Spicy Hot och ett glas vin.

    2. Anna Gavalda - Tillsammans är man mindre ensam, vald av Amlin. Vi blev fem tjejer som träffades torsdag 5 februari hemma hos Lufsan78. Även denna gång med hämtmat från Spicy Hot och lite vin för de som ville.

    3. Linda Olsson - Nu vill jag sjunga dig milda sånger, vald av Annelie9.
    Vi blev fyra tjejer och en bebis som träffades torsdag 5 mars hemma hos Trazzlan och diskuterade boken över lite god hämtmat från Pizzeria Provencal.

    4. Liza Marklund och Lotta Snickare - Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra, vald av Sing Star.
    Vi blev tre tjejer och en bebis som träffades torsdag 3 april hemma hos Slarvan och diskuterade boken efter vi avnjutit lite god sushi från Sukiyaki.

    5. Susanna Alakoski - Svinalängorna, vald av Trazzlan
    Vi blev sex tjejer som träffades onsdag 6 maj hemma hos Alemonia. Vi diskuterade boken och en del annat efter att ha förberett och grillat kött, lax och grönsaker.

    6. Tinni Ernsjö Rappe och Jennie Sjögren -Lycka till! : om balans i livet och andra floskler, vald av Alemonia.
    Vi blev sex tjejer som träffas torsdag 4 juni hemma hos Sing Star och diskuterade både boken och annat över lite vin samt hämtmat från Spicy Hot och Athena.

    7. Luke Rhinehart - Tärningsspelaren, vald av Tantemante.
    8. Linda Caine och Robin Roystone - Ut ur mörkret, vald av Nork
    Vi blev sju tjejer som träffades torsdagen den 6 augusti hemma hos Tantemante som bjöd på god mat och smarrig efterrätt. Det blev enligt vanan prat om både böckerna och annat.

    Bonus (pga dyr): Kristina Henkel och Marie Tomicic - "Ge ditt barn 100 möjligheter istället för 2".
    Vi blev sex tjejer som åt middag på Sing Thai torsdag 13 augusti och pratade om både bok och annat fast mest om jämställdhet och barn.

    9. Unni Drougge - Boven i mitt drama kallas kärlek, vald av Tuvsans mamma.
    Vi blev 6 tjejer som träffades torsdag 3 september hemma hos Tuvsans mamma. Maten blev sushi från Sukiyaki och diskussionen kom att handla om både boken och annat (fast mest annat).

    10. Hanne Vibeke-Holst - Min mosters migrän, vald av Slarvan.
    Vi blev fem tjejer som träffades torsdag 1 oktober hemma hos SigridA. Maten blev pizza från Athena och vi pratade glatt om både bok och annat både till mat och god efterrättskaka.

    11. Mats-Eric Nilsson: Äkta vara - Guide till oförfalskad mat, vald av AyZee
    Vi blev 9 tjejer som träffades torsdag 5 november hemma hos Annelie9 och åt mat från pizzeria Napoli samt mumsade godis och pratade om både bok och annat.

    12. Katarina Wennstam - Flickan och skulden, vald av SigridA
    Vi blev 10 tjejer som träffades hemma hos Nork torsdag 3 december och hade knytisjulbord. Det blev även en rundvandring i den nybyggda huset och glögg innan julbord med efterrätt och prat (som delvis var om boken).

    13. Stephanie Meyers - Om jag kunde drömma , vald av Tussiluskan
    Vi blev fem tjejer träffas torsdag 7 januari på La Uva och åt deras goda tapas samt pratade om boken och bokens tema samt massa annat också.

    14. Skriet från kärnfamiljen av Tinni Ernsjöö Rappe och Rebecka Edgren Aldén, vald av Annelie9
    Vi blev 9 tjejer träffades torsdag 4 februari hemma hos Sing Star och åt hämtmat från Spicy Hot samt pratade om boken samt bokens tema (och lita nnat också).

    15. Spelet av Neil Strauss, vald av PCOskruttan
    Vi blev 3 tjejer träffas torsdag 4 mars hemma hos PCOskruttan och åt hämtmat från Thai Fast Food. Vi diskuterade både boken och en hel del annat samt mumsade goda kokostoppar.

    16. Hanteringen av odöda av John Ajvide Lindqvist, vald av Mangonuff
    Vi träffas torsdag 8 april hos Tuvsans mamma

    17. Good enough av Elizabeth Gummesson, vald av Sing Star
    Vi träffas onsdag 5 maj hos Alemonia

    Kommande bokväljare (dock får nya välja före de som tidiagre valt):
    Maiia81:
    Alemonia: Självkänsla nu! av Mia Törnblom
    Tantemante
    Nork
    Tuvsans mamma
    Slarvan
    AyZee
    SigridA
  • Svar på tråden Bokcirkel i Norrköping del 7
  • annelie9

    Alemonia: Vad bra att du startade en ny tråd!


    Har precis läst ut Hantering av odöda. Vad läskigt boken var, hoppas jag inte får mardrömmar. Samtidigt var den ju så jäkla spännande så jag ville bara fortsätta att läsa. Boken satt igång massor av tankar hos mig. Kommer bli en intressant diskussion

  • Tussiluskan

    Hej,

    när blir kommande träffar? Har ju lite körigt just nu med typ skilsmässa och så vidare, så jag orkar inte riktigt med att styra upp saker och ting men är gärna med om det passar just den dagen!

  • Alemonia
    Tussiluskan skrev 2010-03-20 10:46:05 följande:
    Hej, när blir kommande träffar? Har ju lite körigt just nu med typ skilsmässa och så vidare, så jag orkar inte riktigt med att styra upp saker och ting men är gärna med om det passar just den dagen!
    Du har lite info längst ner i TS men annars ser den preliminära planeringen ut:
    8 april hos Tuvsans mamma
    5 maj hos Alemonia
    2 juni hos Nork
  • Tussiluskan
    Alemonia skrev 2010-03-20 14:24:40 följande:
    Du har lite info längst ner i TS men annars ser den preliminära planeringen ut: 8 april hos Tuvsans mamma 5 maj hos Alemonia 2 juni hos Nork
    Tack! Vad bra att de är inplanerade i förväg så man kan bocka av i kalendern!
  • Nork

    8 april hos Tuvsans mamma

    Nork

    Vad blir det för mat???


    ♥ Kajsa 081114 ♥
  • PCOskruttan
    8 april hos Tuvsans mamma

    Nork
    Tantemante
    PCO-skruttan

    Vad blir det för mat???
  • tuvsans mamma

    Ja, tänk att vi inte pratat mat ännu

    Jag har tyvärr inga förslag heller. Men förslag brukar det ju inte bli nån brist på så det kommer väl.

  • DanceMonkeyDance

    Hej, har länge varit intresserad av att vara med i en bokcirkel men förstår att det är svårt att komma in i en grupp eftersom det verkar som om ni redan känner varandra ganska väl. Är bara lite nyfiken på hur länge ni har haft bokcirkeln?

  • annelie9

    8 april hos Tuvsans mamma
    Nork


    Tantemante


    PCO-skruttan


    annelie9


     


    DanceMonkeyDance: Vår bokcirkel har funnit strax över ett år. Men du är varmt välkommen till vår bokcirkel. Alla har inte varit med från starten, utan det kommer nya medlemmar hela tiden vilket är superkul.

Svar på tråden Bokcirkel i Norrköping del 7