Inlägg från: Halvblod |Visa alla inlägg
  • Halvblod

    Vad ska ni äta i dag 25

    Korvarna ligger på grillen och våffelsmeten väntar i kylen.


    (¯`°?.¸ ღ Leia - 070715 ღ ¸.?°´¯) (¯`°?.¸ ღ MakkaPakka - 100819 ღ ¸.?°´¯)
  • Halvblod

    Stekt ris och vårrullar.


    (¯`°?.¸ ღ Leia - 070715 ღ ¸.?°´¯) (¯`°?.¸ ღ MakkaPakka - 100819 ღ ¸.?°´¯)
  • Halvblod

    Spagetti och köttfärssås


    (¯`°?.¸ ღ Leia - 070715 ღ ¸.?°´¯) (¯`°?.¸ ღ MakkaPakka - 100819 ღ ¸.?°´¯)
  • Halvblod

    Gårdagens rester, pastasnäckor och köttfärssås, men som gratäng med ost på.


    (¯`°?.¸ ღ Leia - 070715 ღ ¸.?°´¯) (¯`°?.¸ ღ MakkaPakka - 100819 ღ ¸.?°´¯)
  • Halvblod

    Grillad flintastek, klyftpotatis och Knorr Kalla såser mango.


    (¯`°?.¸ ღ Leia - 070715 ღ ¸.?°´¯) (¯`°?.¸ ღ MakkaPakka - 100819 ღ ¸.?°´¯)
  • Halvblod
    Halvblod skrev 2010-04-15 15:57:27 följande:
    Grillad flintastek, klyftpotatis och Knorr Kalla såser mango.
    Sambon var inte alls sugen på grillat så det skjuts upp till morgondagen istället.

    Så idag blev det röda pölser med allt vad det innebär.
    (¯`°?.¸ ღ Leia - 070715 ღ ¸.?°´¯) (¯`°?.¸ ღ MakkaPakka - 100819 ღ ¸.?°´¯)
  • Halvblod

    Hemmagjord kebabpizza med tzatziki


    (¯`°?.¸ ღ Leia - 070715 ღ ¸.?°´¯) (¯`°?.¸ ღ MakkaPakka - 100819 ღ ¸.?°´¯)
  • Halvblod

    Vi grillade baconlindade grekiska biffar.
    Till det åt vi nypotatis, grillad Halloumi och kall sås.


    lottaplott.blogspot.com (¯`°?.¸ ღ Leia - 070715 ღ ¸.?°´¯) (¯`°?.¸ ღ MakkaPakka - 100819 ღ ¸.?°´¯
  • Halvblod

    Idag blev det lax, CF franska örter, coctailtomater och purjolök i ugnen. Till det åt vi nypotatis och bönor.

    Tycker det är jobbigt med mat i denna värmen.

  • Halvblod

    Dottern har tjatat om korvbollar sedan hon vaknade i morse så det åt hon till middag tidigare.

    Vi vuxna har precis tänt grillen och ska äta lite blandat. Tror det blev lite Flintastek, korvsnurra, starka korvar, grönsaker, Halloumi, potatissallad och minibaguetter.


    lottaplott.blogspot.com (¯`°?.¸ ღ Leia - 070715 ღ ¸.?°´¯) (¯`°?.¸ ღ MakkaPakka - 100819 ღ ¸.?°´¯
  • Halvblod

    Idag tog jag sista resterna från dottern kalas i helgen och slängde ihop korvstroganoff av "barnkorv" och CF.

  • Halvblod
    vitavillan skrev 2010-07-21 23:53:01 följande:
    Såg att du skrev CF....menar du möjligen Cremé Fraiche ?
    Min man säger nämligen att jag är den enda i hela världen som förkortar det CF och att ingen annan begriper vad det betyder ;)
     
    Du och jag verkar iaf förstå varandra
    lottaplott.blogspot.com (¯`°?.¸ ღ Leia - 070715 ღ ¸.?°´¯) (¯`°?.¸ ღ MakkaPakka - 100819 ღ ¸.?°´¯
  • Halvblod

    Igår när vi handlade hittade jag en del kött och korv med kort datum så vi köpte på oss lite av varje och gör grillspett idag.
    Har inte riktigt bestämt vad vi ska ha till men det blir nog bulgur eller nypotatis.


    lottaplott.blogspot.com (¯`°?.¸ ღ Leia - 070715 ღ ¸.?°´¯) (¯`°?.¸ ღ MakkaPakka - 100819 ღ ¸.?°´¯
  • Halvblod

    Idag ska jag ha babyshower med brunch och då blir det bullar med olika pålägg, bl.a. röra på ägg, gräslök och majonäs.

    Det varma blir kokta ägg, bacon, prinskorvar, köttbullar och kantarellpaj.

    Brieost, salami i bitar och oliver.

    En sallad, grönsaker till bullarna, meloner, ananas och vindruvor

    Till dessertbordet har jag gjort vit kladdkaka, jordgubbskaka med blåbär och cupcakes.

    Middagen idag lär bli rester från detta...

  • Halvblod
    Mumu skrev 2011-11-19 13:06:38 följande:
    Ikväll gör vi varm fylld baguette. Köttfärsröra, rödlök, majs, gurka, tomat och vitlökssås. Jättegott!

    Åh kanske ska ända dagens köttfärsplaner. Vi brukar fylla fransbröd, så jäkla gott, snabbt och billigt!

    Till lunch blev det iaf färsk pasta med tryffelpesto. 
    lottaplott.blogspot.com (¯`°?.¸ ღ Leia - 070715 ღ ¸.?°´¯) (¯`°?.¸ ღ MakkaPakka - 100819 ღ ¸.?°´¯
  • Halvblod
    Mumu skrev 2011-11-19 18:09:44 följande:
    Ja, jättegott! Just den här baguetten fanns på ett café här i stan som lades ner för typ tio år sen, men jag har försökt återskapa den så gott det går. Köttfärsen steker jag med lök och smaksätter med buljongtärning, tomatpuré, crème fraîche, en skvätt grädde, salt, peppar och ketchup. Den ska vara krämig och tomatig. Sen värmer jag baguetterna i ugnen och fyller dem, på med majs och rödlök, sedan sticker jag ner gurka och tomat på sidorna. Vitlökssåsen gör jag på gräddfil, lite matyoghurt och majonnäs, massor av vitlökspulver och lite italiensk salladskrydda.

    Jag gör en köttfärsås men creme fraische.
    Skär av toppen på ett fransbröd och gröper ur en del av innehållet. Fyller brödet med köttfärsen, på med ost och gratinerar i ugn.

       
    lottaplott.blogspot.com (¯`°?.¸ ღ Leia - 070715 ღ ¸.?°´¯) (¯`°?.¸ ღ MakkaPakka - 100819 ღ ¸.?°´¯
Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25