• Anonym (Lättad)

    Abort hemma?!

    Är det någon som gjort en medicinsk abort hemma?

    Jag har tid för samtal och första piller på fredag och sedan skall jag få med mig ytterligare piller hem för att göra det sista någon dag efteråt.

    Ni som genomgått denna form av abort - hur mår man rent fysiskt, blöder man mycket (givetvis individuellt, men kan jag förvänta mig ett Niagara) o s v?

    Enligt bm jag talade med är det inga problem att gå till jobbet när man tagit det första pillret (skall dit på morgonen) och sedan är det heller inga problem att jobba efter helgen.

    Berätta gärna om era upplevelser!

  • Svar på tråden Abort hemma?!
  • Anonym

    Detta är väldigt olika för alla.
    Vissa är detta ingenting,utan bara vanliga mindre mens smärtor och lite blödning.
    Men för min vän,som gjorde hemma abort blev det galet.
    Smärtorna kom snabbt och hon stört blödde.Blev helt krit vit i ansiktet,svag,snurrig.
    Hon förlora mycket blod och fick åka in akut,och då hade hon otur att hon fått en infektion,så hon fick opereras och stanna kvar 2 dygn.

    Allt gick bra men jag som var med henne blev rädd.
    Jag blev gravid 4 år senare och valde då kirurgisk abort,när jag var i vecka 7.
    Och det var fantastiskt.
    Jag sövdes,och sen vakna jag och kände ingenting alls.
    Blödde väldigt lite,nästan inga smärtor.

    Du ska välja det som passar dig bäst.En medicinsk abort brukar vanligtvis gå väldigt bra,och snabbt.

  • Anonym (Lättad)

    Tack för ditt svar. Jag hörde mig för om komplikationer men det verkade inte vara så vanligt så jag hoppas att jag slipper det som din vän fick gå igenom!

  • Anonym

    Ja,det är inte jätte vanligt att det gick så som för min vän.
    Önskar dig all lycka till,och allt kommer att gå jätte bra.

  • Anonym

    jag har gjort 2 kirurgiska o 1 medicinsk...,.
    kan säga att en medicinsk skulle jag aldrig mer göra! Hade inte särskilt ont men blödde nåt hysteriskt... börja blöda dagen efter första pillret o sen bara tilltog det när jag tog dom sista... vid 18 tiden på kvällen satt jag på toan hela tiden (ca 10 timmar efter dom sista pillren) kl 02 på natten va jag redo att ringa ambulans för att jag blev så svag o hade förlorat så mkt blod... men gick o la mig ist o somna tillslut..... va i princip sängliggandes i ca 2-3 dagar efteråt o sen blödde jag rätt kraftigt i ca 6 veckor

    Med dom kirurgiska blödde jag inte en droppe efteråt

  • Anonym (Lättad)
    Anonym skrev 2010-04-07 08:15:17 följande:
    jag har gjort 2 kirurgiska o 1 medicinsk...,. kan säga att en medicinsk skulle jag aldrig mer göra! Hade inte särskilt ont men blödde nåt hysteriskt... börja blöda dagen efter första pillret o sen bara tilltog det när jag tog dom sista... vid 18 tiden på kvällen satt jag på toan hela tiden (ca 10 timmar efter dom sista pillren) kl 02 på natten va jag redo att ringa ambulans för att jag blev så svag o hade förlorat så mkt blod... men gick o la mig ist o somna tillslut..... va i princip sängliggandes i ca 2-3 dagar efteråt o sen blödde jag rätt kraftigt i ca 6 veckor Med dom kirurgiska blödde jag inte en droppe efteråt
    Jaha...det där var ju inte vad jag ville höra förstås...men, ja, man får väl ta det i beräkningen att det kan gå som för dig. Vilket jag inte hoppas.
  • Anonym
    Anonym (Lättad) skrev 2010-04-07 08:28:05 följande:
    Jaha...det där var ju inte vad jag ville höra förstås...men, ja, man får väl ta det i beräkningen att det kan gå som för dig. Vilket jag inte hoppas.
    det kommer säkert gå bra! En kompis blödde knappt som mens o kände inte av det alls
  • Anonym (Lättad)
    Anonym skrev 2010-04-07 08:59:33 följande:
    det kommer säkert gå bra! En kompis blödde knappt som mens o kände inte av det alls
    Hoppas att det går lätt för mig också då, jag är rätt tidigt i graviditeten om det nu är någon fördel.
  • Anonym

    Det är bra att du är beredd på allt.
    Du läser olika berättelser här,både dåliga och bra,och det är väldigt bra,för då vet du att OM du skulle bli dålig,så ligg aldrig för länge med det.

    Jag tror allt kommer gå bra för dig,hoppas du har någon nära ifall det skulle behövas.Slappna av,du gör ett bra val.

  • Anonym (Lättad)

    Sådär, då var proceduren inledd med tablett nr 1 - och sedan, på söndag morgon, blir det ett helt j-kla batteri med piller som skall "stoppas upp" och sväljas.

    Men, jag är lättad över att ha fattat beslutet och håller tummarna för att alla hemskheter jag hört inte gäller mig.

  • Anonym
    Anonym (Lättad) skrev 2010-04-09 13:01:29 följande:
    Sådär, då var proceduren inledd med tablett nr 1 - och sedan, på söndag morgon, blir det ett helt j-kla batteri med piller som skall "stoppas upp" och sväljas.Men, jag är lättad över att ha fattat beslutet och håller tummarna för att alla hemskheter jag hört inte gäller mig.
    Lycka till... du ska se att det kommer gå bra!

    Håller tummarna
Svar på tråden Abort hemma?!