Inlägg från: lolinool |Visa alla inlägg
  • Svar på tråden "83:or som börjat bebisverkstad" och nu är gravida/fått barn
  • lolinool
    LurvensFrö skrev 2010-04-08 10:54:58 följande:
    oj varför vill dem inte det? =O
    Det är lite stressande för en del av dem, jag var ju likadan så jag förstår verkligen det. Det är självklart jobbigt när det känns som alla plussar runt omkring en och man blir stressad av det, då tyckte jag det var bättre att dela tråden i 2 delar, en för oss som vill snacka massor om graviditeten och en för de som fortfarande väntar och inte vill prata för mycket bebis än :)
    ♥Längtar efter dig ♥ BF 2010-09-09♥
  • lolinool
    LurvensFrö skrev 2010-04-08 11:04:40 följande:
    var inne och läste nu, har ju inte varit inne på ett tag, Oh då kan man skrika ut hur lycklig man är här! =P Såg att du varit på rul! Grattis till pojken, själv ska jag på rul den 3 maj. Längtar. Ska också ta reda på kön.
    Precis! :) jag är så himla glad, en sån fin liten kille redan. Han hade en liten söt rak spetsig näsa hihi precis som mig :) tänkte lägga upp en bild i mitt galleri snart.

    Ja jag skulle inte kunna vänta på att veta vad det är för kön, är för nyfiken av mig. Sen trodde jag såklart att det var en kille, kände det på mig. Han sparkar o har sig massor redan.
    Åh vad mysigt! Vi var där nog en halvtimme. Fick en hel drös med bilder på vårt lilla mirakel :)
    ♥Längtar efter dig ♥ BF 2010-09-09♥
  • lolinool
    mejola skrev 2010-04-08 12:55:15 följande:
    kikar in här och håller koll på er lite   Måste ju få se när de börjar dyka upp magar och bebisar
    välkommen :) jag har lagt upp lite bilder under gravid i min profil. Ska lägga till dig så du också kan se om du vill!
    ♥Längtar efter dig ♥ BF 2010-09-09♥
  • lolinool
    LurvensFrö skrev 2010-04-08 11:30:38 följande:
    åh vad mysigt fy vad jag längtar nu Skit också har fått en sån störing huvudvärk som intevill försvinna.
    Men jobbigt :( du får dricka massor av vatten! hoppas det går över! så hur mår du annars? jag mår knasigt nog hur bra som helst. känner hur den lille kickar loss från o till när jag sitter ner :P
    ♥Längtar efter dig ♥ BF 2010-09-09♥
  • lolinool
    nattis83 skrev 2010-04-08 13:39:30 följande:
    undra vem som föder först,jag lr du,haha:p..säkert du fast jag e besräknad en vecka före..jag har gått över med båda grav:P...lolinol kan du inte lägga upp på din mage i denna veckan:D
    haha ingen aning faktiskt. vi ligger ju rätt nära i tiden båda :)

    har någon av er gått med i liberoklubben eller pampers än? man får ju gratis startboxar och på libero kan man ju samla poäng med :D gick precis med i libero, ska nog gå med i pampers sen med.

    har ni tänkt något på föräldraledighet förresten?
    ♥Längtar efter dig ♥ BF 2010-09-09♥
  • lolinool
    nattis83 skrev 2010-04-08 13:59:01 följande:
    ja lr hur..du skulle ju lika gärna kunna få 2 v före o jag en vecka efter,hahha:P ok..jag vill åxå gå med..hur gör jag???... vi tänkte dela upp den..kanske att min man e pappaledig 6 månader eller mer..han vill ju hemskt gärna vara hemma och jag med,haha:)..
    Liberoklubben: www.libero.se/Pages/Club/Default.aspx
    Pampers: www.babybox.se/ (dock måste man ha skrivare o skriva ut kvitto, därför har jag inte anmält mig än, ska göra det sen tänkte jag hemma)

    När det gäller bilder så brukar sajter ha en maxvikt just för att annars tynger de ner sajten. Allting man laddar upp hamnar på en server som sagt. Men har du paint eller något sånt kan du förminska i det.

    :)

    Vi har tänkt som såhär; jag tar 5 dagar i veckan i 1 år. Min kille resten, vilket förhoppningsvis blir 9 månader så då får bebben va hemma länge. Vet inte om vi ska spara några dagar. Tänkte dessutom ta ut dagar från och med 2 veckor innan förlossning ifall ifall att skrutten kommer tidigt. Men jag fattar nada av hur mycket pengar man får när det gäller de dagar som inte är full ersättning.
    mejola skrev 2010-04-08 13:58:04 följande:
    facebook är måste... haha ja har funderar på föräldraledighet redan :-P Ja har sagt att ja tar halva så tar han halva, försöka snåla så mycket man kan däremot så inte tar ut alla veckor utan har lite kvar om man vill ha längre semestrar när de blir äldre (man har ju kvar dagarna tills de blir 8 år) eller om de blir sjuka och man måste vara hemma en längre tid är de bra att ha lite att ramla tillbaka på.
    Ja det är ju bra att tänka på redan innan faktiskt, det gjorde vi med :P men jag fattar som sagt inte allt än. Måste nog gå på ett möte hos Försäkringskassan så man får all info :D
    LurvensFrö skrev 2010-04-08 14:12:44 följande:
    jo jag mådde jätte bra fram tills i helgen då huvudvärken började smyga sig på, och tisdag kväll blev det för mycket bara. Försöker dricka massa vatten, tr alvedon och börjat med järntabletter, såjag gör verkligen allt. På måndag ska jag till sjukgymnast så hoppa dem kan hjälpa mig.
    Men ushdå, jag hade också en period där jag hade huvudvärk i flera dagar. Ja det kanske kan va att du är stel eller något. hoppas sjukgymnasten kan hjälpa.

    Jag har förresten tänkt försäkra mig, läste i barn & föräldrar om de olika o har bestämt mig för gratisförsäkring hos trygg hansa :D
    Är ni lika addicted som jag är att köpa gravidtidningar? jag började redan köpa det förra våren innan jag var gravid...hihi
    ♥Längtar efter dig ♥ BF 2010-09-09♥
  • lolinool
    LurvensFrö skrev 2010-04-08 14:22:00 följande:
    lolilol: söt mage du har Ja facebook här så klart! Just nu gör jag lasagne, borde vra klar halv. Skicka mess till sambon för att tajma men han har inte svarat när han är hemma. Grr sånt kan jag reta mig på! Jag kommer ta ut 4 veckor semester innan bf. Och så kommer jag ta hans dagar, förutom dem 60 dagar då. För han pluggar så det blir bäst så här. Plus att jag vill inte jobba. så han har gått med på det. Kommer vara hemma 15 månader har jag fått ihop det. Från 1 oktober så 3 månader och hela 2011. Känns konstigt att jag kommer vara tillbaka på jobb 2012 haha känns som evigheter
    Tack! Jag ska försöka lägga upp en ny bild snart. går ju in i v19 imorgon o det har ju hänt en del sen senste bilden från v17. :P
    ja men det är klart, alla är ju i olika skeden, hade min kille pluggat hade vi säkert gjot samma. Men nu jobbar vi båda. Egentligen borde han va hemma längst om vi tänker ekonomiskt eftersom jag tjänar mer haha, men så kan man inte tänka. men men vi vill dela någorlunda lika, och jag vill va hemma ett år, sedan tycker jag det är bra att han får va hemma så mycket som möjligt så han o bebben knyter band rejält :) Ja det kommer vara skumt att komma tillbaka på jobbet 1 år senare...skumt.
    ♥Längtar efter dig ♥ BF 2010-09-09♥
  • lolinool
    LurvensFrö skrev 2010-04-11 11:20:43 följande:
    Då var man förlovad med!
    Jättegrattis! Vad roligt! :D
    ♥Längtar efter dig ♥ BF 2010-09-09♥
  • lolinool

    Så hur har helgen varit tjejer? :)

    Min har varit fin, hade lite vänner över i lördags och sett lite film o så. supersoft!
    Sedan har bebben sparkat som en galning både i fredags och igår. Till och med så mycket så min kille kände honom sparka. Så häftigt! :D

    Tessiej: snacka om avis, hade inte varit fel att ha varit en sväng utomlands :)

    JennyPenny83: Välkommen hit!


    ♥Längtar efter dig ♥ BF 2010-09-09♥
Svar på tråden "83:or som börjat bebisverkstad" och nu är gravida/fått barn