• Stor mamma

    Brännpenna för finarbeten

    Jag söker en brännpenna gärna något i stil med att man kan hålla den som en vanlig penna med handtaget ända nere med stiftet typ stiftpennestil eller liknande.

    Oavsett pris eller beställnigsland.

    Snälla jag har försökt googlat men hittar inget.

    Skall ha den till supertunn skrift och jag är vänsterhänt. Men håller alltid min pennor långt ner mot skrivstiftet så därför duger inte vanlig lödpenna.

    Vet ni någon bättre?

  • Svar på tråden Brännpenna för finarbeten
  • Stor mamma

    Nej de ser ju ut som min brännpenna jag har nu. Jag vill kunna hålla så nära stiftet som möjligt, alltså handtaget skall gå ända ner på brännpennan. Finns detta

  • FH Mamma
    Stor mamma skrev 2010-04-12 08:42:08 följande:
    Nej de ser ju ut som min brännpenna jag har nu. Jag vill kunna hålla så nära stiftet som möjligt, alltså handtaget skall gå ända ner på brännpennan. Finns detta
    det låter rätt varmt..
  • Stor mamma

    Det är en sådan jag har nu, men jag slipade stiftet för att få tunnare linjer.

    Ja jag har letat efter någon man skulle kunna "förläng"skaftet man håller i så man kan hålla längre ner men har inte hittat något. Jag hittade en

    http://translate.google.se/translate?hl=sv&langpair=en%7Csv&u=http://www.thefind.com/crafts/info-burning-pen

    Men vet inte hur det funkar med beställning härifrån.

    Borde väl finnas något liknande i sverige tycker jag

  • FH Mamma

    smidigast brukar vara att gå in på den länk till den du vill ha och kolla med den affären om de skickar över hela världen.

  • Stor mamma

    de skickar inte över hela världen, kan någon hjälpa mig hitta något liknande från där dom skickar över världen

  • Stor mamma

    har ännu inte hittat det jag söker, kan någon hjälpa mig, en brännpenna som man kan hålla max en cm från brännstiftet

  • Stor mamma

    tack nu hittade vi några, synd de inte finns i sverige

  • Stor mamma
    FH Mamma skrev 2010-05-28 21:33:33 följande:
    www.jula.se/lodpenna-versa-tip-125445
    den håller man för långt från stiftet, det kan inte jag för jag har en nerv i kläm och när jag gör precisionsarbeten skakar jag därför vill jag ha en jag kan hållamax 1 cm från spetsen
Svar på tråden Brännpenna för finarbeten