• Lena M H

    Krishjälp på internet

    <!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:Wingdings; panose-1:5 0 0 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:2; mso-generic-font-family:auto; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 268435456 0 0 -2147483648 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:EN-US;} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:3.0cm 2.0cm 3.0cm 2.0cm; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->


    Hej,



     


    Jag heter Lena och håller på att skriva min examensuppsats på socionomutbildningen. Min uppsats handlar om människor i kris, eller närmare bestämt – människor som har mist ett barn. Det jag kommer att titta närmare på i min uppsats är den hjälp som erbjuds personer i kris på internet. Jag skulle väldigt gärna vilja komma i kontakt med personer som på något sätt har vänt sig till värdar på internet för att få hjälp i sin situation, för att höra hur de tycker att det har fungerat och hur den hjälpen de fick var för dem.


     


    Självklart är jag medveten om känsligheten runt detta ämne. Frågorna är därför av generell art och mitt syfte är endast att spegla hur god den hjälp som dessa hjälpfunktioner på internet är, inte att i detalj beskriva människors personliga erfarenheter och upplevelser i samband med kris.


     


    Min fråga är så, om det finns någon möjlighet att komma i kontakt med personer, via e-mail föreslagsvis. Det jag gärna vill veta, är om de har använt sig av någon kris-hjälp på internet, och om de är villiga att svara på ett antal frågor runt detta, också föreslagsvis skriftligt, via e-mail, eller per telefon om det passar bättre.


     


    Jag vore otroligt tacksam för ett snabbt svar :)


     


    Med vänliga hälsningar,


     


    Lena

Svar på tråden Krishjälp på internet