• annica10

    Hjälp mig!

    Min kusin (som är som min syster) dotter gick bort i ALL (blod cancer) i måndags, hon vara bara 10 månader gammal, har gråtit varje dag sedan det hände {#lang_emotions_cry} 

    MEN det jag behöver hjälp med är hur jag kan finns och stöta henne? vad ska jag säga och framför allt INTE säga? vet att man ska lyssna och så, men är jobbigt när hon ställer frågor som, visst va hon vacker/söt? inte ful, gjore vi nått fel? va vi dumma emot henne? vi kanske plågade henne? skit svårt att svara på....
    det är riktigt jobbigt när hon vill prata efter som vi båda är så ledsna och gråter samtidigt.
    tacksam för alla svar!

  • Svar på tråden Hjälp mig!
  • Heiwen

    Det viktigaste är att du inte undviker henne utan finns där och våga prata eller bara vara tysta ihop.
    Det är viktigt att ha någon att gråta med för ledsen är man hela tiden och det är inget som någon annan gör som orsakar detta.

    Ge henne en stor kram!!

  • Ängeln Teo

    Beklagar er enorma förlust. En stor förlust inte bara för föräldrarna... Kom ihåg att inte stötta med tröst. Kanske Låter konstigt men jag menar typ det går bättre med nästa barn eller ni kan få många fler barn eller att tiden läker alla sår. För det gör den verkligen inte! Uppvakta henne gärna på mors dag och uppvakta flickan på hennes årsdagar. Fråga om hon vill ha sällskap till graven/minneslunden. Kanske de behöver skjuts eller kanske handlingshjälp. Laga mat åt dem kanske nån dag. Kom oxå ihåg att hon troligen vill prata om detta mycket och länge. Detta kommer aldrig att gå över. Det blev nog lite svamligt men man vill skriva så mycket och så gärna försöka hjälpa till. Varmaste kramar/Nina


    Ängeln Teo
  • Ängeln Teo

    Ojdå, Sorry, såg just att tråden var gammal. Brukar annars kolla sånt först men måste ha missat det nu.


    Ängeln Teo
Svar på tråden Hjälp mig!