• Väntan på en liten

    30+ första barnet

    Här kan vi över 30+ som väntar vårat första barn i januari ventilera av oss.

    Själv plussade jag för 1 vecka sedan och väntar nu mitt första mycket efterlängtade barn i början av nästa år, enligt FL den 6 januari.


    Längtar...249 dagar kvar
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-19 21:27
    BF-lista för oss som snackar här

    www.familjeliv.se/Forum-11-232/m52626788.html
  • Svar på tråden 30+ första barnet
  • Väntan på en liten

    Finns det inga över 30 år som väntar sitt första barn i januari?


    Längtar...246 dagar kvar
  • Väntan på en liten

    Jag har svårt att tro att jag är den enda över 30 år som väntar första barnet i januari på FL, några fler måste finnas.


    Längtar...241 dagar kvar
  • rontgensyrran

    Här är jag :)

    Idag går vi in på 5+4. Vet du idag börjar hjärtat slå på den lill*. Enl mina utträkningar på någon sajt. Det är en kritisk punkt, så idag ska jag föröska att inte stressa upp mig på jobb :)

    Hur är det med dig?

  • Gojja

    Hej!
    Jo, här är jag också :)
    Jag är i vecka 6 nu (eller v5+4) enligt FL.
    Hur mår ni?

  • Väntan på en liten
    rontgensyrran skrev 2010-05-11 08:03:49 följande:
    Här är jag :)Idag går vi in på 5+4. Vet du idag börjar hjärtat slå på den lill*. Enl mina utträkningar på någon sajt. Det är en kritisk punkt, så idag ska jag föröska att inte stressa upp mig på jobb :)Hur är det med dig?
    Välkommen hit och stort grattis

    Enligt vad jag läst mig till så börjar hjärtat slå 22 dagar efter befruktningen, i mitt fall var det i torsdags och enligt en annan sajt var det i söndags.

    Vad ska man gå efter?

    Jag får inte det att stämma med vilken dag jag är i. Enligt alla graviditetsuträknare har jag 240 dagar kvar till BF och alla visar på 5+5 idag utom FL som visar på 5+4. Räknar inte FL med den aktuella dagen, eller bara till v. 39+6 och alla andra till v.40+0?

    Jag fyller i samma datum både här och på andra och ändå stämmer det inte. Är det inte konstigt?
    Längtar...240 dagar kvar
  • Väntan på en liten
    Gojja skrev 2010-05-11 20:01:58 följande:
    Hej! Jo, här är jag också :)Jag är i vecka 6 nu (eller v5+4) enligt FL.Hur mår ni?
    Välkommen och grattis

    Vi är alla tre lika långt gångna verkar det som, vad roligt

    Jag mår ganska så bra, humöret är lite upp och ner, brösten ömmar då och då och molande i livmodern ibland. Har känt av illamående några gånger och tröttheten är bedövande näst intill dagligen.

    Hur mår ni andra då?

    Imorgon väntar hälsosamtalet på barnmorskemottagningen, ska bli spännande

    Har ni kontaktat barnmorskan ännu? När ska ni på erat första besök?
    Längtar...240 dagar kvar
  • rontgensyrran
    Väntan på en liten skrev 2010-05-11 23:34:07 följande:
    Välkommen hit och stort grattis Enligt vad jag läst mig till så börjar hjärtat slå 22 dagar efter befruktningen, i mitt fall var det i torsdags och enligt en annan sajt var det i söndags.Vad ska man gå efter?Jag får inte det att stämma med vilken dag jag är i. Enligt alla graviditetsuträknare har jag 240 dagar kvar till BF och alla visar på 5+5 idag utom FL som visar på 5+4. Räknar inte FL med den aktuella dagen, eller bara till v. 39+6 och alla andra till v.40+0?Jag fyller i samma datum både här och på andra och ändå stämmer det inte. Är det inte konstigt?
    Det är lite skumt med de där utträkningarna. När jag räknade ut på någon förlossningssajt, så fick jag BF datum den 7 jan så en dag senare än här på fl. Jag vet inte riktigt hur de räknar ut, men jag har en cykel på 29 dagar kanske de tar hänsyn till på andra ställen men inte här?? Äsch skit detsamma! Bebisen kommer ändå när den vill :)

    5+5 idag :) Det måste ju gälla för alla oss tre! Välkommen hit Gojja :)

    Jag ska på första barnmorske besök den 25 juli!!! Så långt fram, men som sagt ska jag på VUl den 25 maj, och KUB/NUP bokas in i grav vecka 13, efter VUL: beräkning.

    Jag är öm i tuttarna + molvärk, drar och spänner i tjejmagen, som kommer och går. Samt aningens illamående som kommer för att sedan försvinna lika fort.

    En riktigt bra grej!! Jag är en riktig snasktjej, total sockerberoende! Fasiken nu är jag inte ens sugen! Såååå skumt! Så än så länge är vikten densamma :)
  • Jennie72

    Halloj där

    Jag följs också gärna åt, jag plussade i söndags och BIM var i förra onsdagen så jag misstänkte nog att det var på G fast kunde ändå inte riktigt tro att det var så.
    Jag mår bara bra och vi är hemskt glada.

    Jag har nog en kombination av alla grav.symtom fast det är "snällt" än så länge :), var lite knäsvag, darrig i benen och mycket saliv + upp å kissa på nätterna( vilket jag läst kan vara grav.symptom trodde dock att det var mycket senare), lite molvärk och illamående också, trött men oftast går det över om jag bara vilar några minuter och det kan jag göra på jobbet så det funkar bra - men jag tar det lugnt, lyssnar på kroppen försöker vara glad och omge mig med positiva människor.  Känner mig otroligt lugn och många saker känner jag bara rinner av mig som kanske kunde reta upp mig innan.

    BF är den 8/1 och jag är i 6+3 men jag vet inte jag, håller med att det räknas konstigt - när jag testade och räknade på det "gamla"sättet så är BF runt den 14:e jan..men som sagt lillärtan kommer väl när den kommer :).

    Ha' det bra!/J

  • Noelia

    Hej tjejer, jag är en 31 ârig tjej som bor i spanien sedan flera âr tillbaka.

    Vi fick vârat efterlängtade pluss den 5 maj. (1:a barnet) Vi hade tidigare pâbörjat utredning och fâtt reda pâ att chansen att vi skulle lyckas pâ egen hand var minimal. Sâ nu gâr vi som pâ rosa moln.{#lang_emotions_flower}

    Jag ska till gyn(fertilitets kliniken jag gâtt till)pâ fredag och hoppas pâ att fâ se vâr böna. Är idag inne pâ vecka 5+0.
    Den 18 maj har jag tid med gyn med den vanliga sjukvârden.

    De första dagarna hade jag molande várk i magen. Nu kommer det bara ibland. Däremot har jag fâtt válldigt ömma bröst. Välldigt synliga blodâdror pâ brösten.(har speciellt en blodâdra som gâr fràn ena bröstet upp till urrungningen) válldigt snyggt{#lang_emotions_undecided}.

    Illamâendet har även börjat lite smâtt. Dock inte pâ mornarna ánnu. Men salta kex och fläder saft tar bort lite av illamâendet. Äter som en häst oxà. Vilket är jätte bra eftersom jag alltid varit smal(behöver äta upp mej).

    Humöret ska vi inte tala om, ibland är jag jätte glad, jätte sur, gràter, skrattar.

    Kul att vi är nâgra som är i samma situation.
    Kramisar

  • Väntan på en liten
    rontgensyrran skrev 2010-05-12 09:51:04 följande:
    Det är lite skumt med de där utträkningarna. När jag räknade ut på någon förlossningssajt, så fick jag BF datum den 7 jan så en dag senare än här på fl. Jag vet inte riktigt hur de räknar ut, men jag har en cykel på 29 dagar kanske de tar hänsyn till på andra ställen men inte här?? Äsch skit detsamma! Bebisen kommer ändå när den vill :)5+5 idag :) Det måste ju gälla för alla oss tre! Välkommen hit Gojja :)Jag ska på första barnmorske besök den 25 juli!!! Så långt fram, men som sagt ska jag på VUl den 25 maj, och KUB/NUP bokas in i grav vecka 13, efter VUL: beräkning.Jag är öm i tuttarna + molvärk, drar och spänner i tjejmagen, som kommer och går. Samt aningens illamående som kommer för att sedan försvinna lika fort.En riktigt bra grej!! Jag är en riktig snasktjej, total sockerberoende! Fasiken nu är jag inte ens sugen! Såååå skumt! Så än så länge är vikten densamma :)
    Jo, uträkningen här på FL är ganska märklig må jag säga för alla andra sajter man kan räkna hur långt gången man är visar på 5+6 idag utom på FL som visar 5+5 idag, men antalet dagar kvar till BF stämmer på alla sajter. Det verkar som FL inte räknar med dagens datum eller har BF på 39+6 och andra sajter på 40+0 eller så är det tvärtom.

    BM räknade ut idag att jag är i v.5+5 och har BF den 6/1 previs som jag själv räknat ut så jag går på det tills RuL ev säger annat.

    Ska du inte till BM förrän det 25 juli {#lang_emotions_surprised}?? OMG, hur kommer det sig att du får vänta nästan tills det är dags för RuL för oss? Här går man på hälsosamtal runt v.6, sedan inskrivning runt v.8-12 och så läkarbersök runt där med.

    KUB görs mellan v.12+0-13+6 här i Stockholm, frågade idag, men på mitt papper fråm BMM står det mellan v.11-14, men det menas nog 13+6 allra senast.

    Jag var på hälsosamtal idag och det var avsatt 30 min samtal för det. Gissa hur länge vi pratade? Jo, 11.15  lämnade jag BMM och då hade jag tid kl 09.30, vi hade mycket att prata om, väldigt mycket och ändå hann jag inte ta upp allt jag hade tänkt ta upp för vi hamnade i en diskussion som handlade om föräldrarollen som ensamstående och min och pappas relation eller snarare brist på oengamang hos honom. Det pratade vi nog om i ca 1 timme skulle jag tro om inte mer och hon erbjöd sig att kanske ta kontakt med sociala för att ge stöd. Jag vill inte det och känner mig väldigt rädd nu och tycker det känns obehagligt att någon ska granska och ha koll på en om man är lämplig bara för att jag valt att skaffa barn på egen hand. Varför skulle vara olämplig bara för att jag är ensam och inte lever i en releation med pappan, vad är det för konstiga förutfattade meningar {#lang_emotions_yell}?

    Sedan blev det ett papper, 3 broschyrer och 2 böcker, bokad läkartid för att diskutera KUB vs fostervattensprov, vitaminer, mediciner, mina thyreoideavärde, koffein, alkohol, tid till inskrivning, rökning.

    Eftersom jag känner mig precis som vanligt så tog vi ett graviditetstest och det visade 2 streck och BM sa visst är du gravid alltid

    Jag fryser, lite tröttare, lite ömhet i brösten ibland och ett humör som kallas duga emellanåt annars inget speciellt.

    Någon viktökning är ju inte aktuell, barnet är ju så litet, som en brösmula läste jag och väger 0,5-1 g så det dröjer innan det märks något på vågen.
    Är ingen tjej som gillar godis i vanliga fall så det är inga problem.
    Längtar...239 dagar kvar
Svar på tråden 30+ första barnet