• Raindance

    statyett i sten med silverhuvud, par som omfamnar varann, vilken designer?

    Jag har en statyett som jag fick när jag gifte mig.

    Den är i typ sten och föreställer ett par som omfamnar varandra. Huvudena är i silver tror jag.

    Vet någon vad designern heter eller vart man kan hitta dessa statyer på internet?

    tack för hjälpen på förhand :)

  • Svar på tråden statyett i sten med silverhuvud, par som omfamnar varann, vilken designer?
  • Tecken

    Jag är ingen statyett-expert, men jag tror att du kanske kan få svar från en sån om du lägger ut en bild Iaf blir det lättare att identifiera konstnären. Finns det några stämplar? Var?

  • Raindance

    Inga stämplar
    har inte ngn bild tillgänglig :)

    det är ganska stilren, kropparna "smälter ihop" och "mans" figuren står bakom kvinnan och håller om, så armarna smälter ihop. samtidigt som det är delat framtill så klänningen är på ena sidan och hans byxben på andra sidan.
    huvuden är bara typ som silverkoppar inte mer medans kroppen är i sten eller kerami. kvinnodelen är vitaktig och mansdelen gråsvart.

    i botten är en klisterlapp med <!-- /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} @page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->


    DCH-1000114K


    Art.no. 114B


     


    har googlat men hittar inte något på det....

  • Makadam

    Tror jag vet vilken du menar.

    Jag skulle gissa på att den är köpt på Duka eller Cervera.

  • TheReLe

    Vi har sålt sådana i butiken och de köptes från någon leverantör som har "lite av varje" typ.. Förmodligen köps dessa in från Kina (massproducerat) eller dylikt då jag har sett de på flera ställen.. Anonym designer med andra ord..

Svar på tråden statyett i sten med silverhuvud, par som omfamnar varann, vilken designer?