• mammatillFelix

    "Hur" började era bebisar krypa?

    Som rubriken lyder. Eftersom min son nu är drygt 8 månader och strävar med att ta sig dit han vill skulle jag gärna höra om andras erfarenheter {#lang_emotions_laughing} Hur gjorde era bebisar i början när de lärde sig krypa? Rösta och skriv gärna och berätta mer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-08 12:11
    Skriv gärna hur gamla era barn var när de började ta sig framåt också =)

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden "Hur" började era bebisar krypa?
  • parvati

    Började först åla sedan en dag lyfte han upp rumpan och kröp.

  • ploten

    Det vanligaste jag hört (dvs båda mina egna barn och de flesta av minna vänners) är att de först ålar sig fram, men det fanns inte med som alternativ...

  • Tant Green

    Från sittande, och det tog tid innan hon lyckades Vid 11 månader lyckades det till slut. Hon ålade aldrig.

  • Bangbang

    Äldsta dottern kröp aldrig, hon ålade som en orm. Såg riktigt roligt ut och fort gick det. Andra kryper och hon tog sig upp på krypställning först och stog och gungade fram och tillbaka. Sen kröp hon.

  • mammatillFelix
    ploten skrev 2010-05-07 21:25:35 följande:
    Det vanligaste jag hört (dvs båda mina egna barn och de flesta av minna vänners) är att de först ålar sig fram, men det fanns inte med som alternativ...
    Nej det är sant... Det alternativet missade jag {#lang_emotions_tongue_out} Tänkte nog att det går under alt 2 alltså om de ålar först och sedan tar sig upp i krypställning för att krypa direkt... Men det skulle nog ha varit ett eget alternativ
  • Jennolinnea

    Vår son övade och övade på att ta sig upp i krypställning och sen en dag så gick det. Han stod där och vinglade och såg koncentrerad ut. Ca en vecka senare ålade han framåt. Detta pågick ca 2 dagar, sen började han krypa på riktigt.

  • mammatillFelix
    Tant Green skrev 2010-05-07 21:26:52 följande:
    Från sittande, och det tog tid innan hon lyckades Vid 11 månader lyckades det till slut. Hon ålade aldrig.
    Tror att det är det min son försöker göra... Han sitter på rumpan, sätter i händerna i golvet och liksom gungar men han vågar inte riktigt gå "hela vägen"...
  • glasbubblan

    Från mage till krypläge och sen tog det ett par månader av allmänt krypande och sparkande med benen/fötterna innan han fattade att han skulle flytta på händerna också. 

  • mammatillFelix
    Jennolinnea skrev 2010-05-07 21:30:13 följande:
    Vår son övade och övade på att ta sig upp i krypställning och sen en dag så gick det. Han stod där och vinglade och såg koncentrerad ut. Ca en vecka senare ålade han framåt. Detta pågick ca 2 dagar, sen började han krypa på riktigt.
    Lillen har försökt att ta sig upp i krypställning men det går sådär... När han ligger på golvet förflyttar han sig genom att rulla dit han ska, och det går undan minsann {#lang_emotions_smile}  Men tack vare att han kan rulla så "övar" han inte så mycket på att ta sig upp i krypställning.... Ser däremot ut som om han kanske kommer krypa från sittande...
Svar på tråden "Hur" började era bebisar krypa?