• meeg

    gravida i varberg bf Januari 2011

    Hejsan!

    Undrar om det finns några som nyligen plussat? Unga och äldre föräldrar kanske ett syskon? Vore spännande att följas åt.


    MT
  • Svar på tråden gravida i varberg bf Januari 2011
  • daKi

    Hej meeg!
    Jag bor i Varberg, ska ha i november.
    Är det ditt första barn? Bor du i Varberg?

  • meeg
    daKi skrev 2010-07-09 10:35:04 följande:
    Hej meeg!
    Jag bor i Varberg, ska ha i november.
    Är det ditt första barn? Bor du i Varberg?

    Hejsan!


    Jaha å så skoj:) Näe det är vårt andra barn:P Wilma är nu 18månader så kommer skilja 2år/ 24månader ganska exakt på dom. Vi har hus i träslövsläge.
    Är det erat första barn?


    MT
  • daKi
    meeg skrev 2010-07-09 18:33:12 följande:

    Hejsan!


    Jaha å så skoj:) Näe det är vårt andra barn:P Wilma är nu 18månader så kommer skilja 2år/ 24månader ganska exakt på dom. Vi har hus i träslövsläge.
    Är det erat första barn?


    Mysigt!
    Det är vårt första barn ja, så det är väldigt spännande!
    Perfekt att ha två år mellan barnen tycker jag. Är nästan precis två år mellan mig och min syster, vi har haft mycket roligt ihop.
  • meeg
    daKi skrev 2010-07-09 21:03:42 följande:
    Mysigt!
    Det är vårt första barn ja, så det är väldigt spännande!
    Perfekt att ha två år mellan barnen tycker jag. Är nästan precis två år mellan mig och min syster, vi har haft mycket roligt ihop.
    Okej, ja mellan mig och mina syskon är det 4år så vi har aldrig haft något ihop direkt. Jo, vill ha tätt. Hoppas kanske (vågar inte direkt) men hade vart kul med nr 3 snabbt efter. Är ni här ifrån varberg från början? Vad roligt endå november och januari är inte så stor skillnad eller ja tror vi kanske får i december redan!?
    MT
  • daKi

    Nä även om det är roligt med tättingar så innebär de ju rätt mycket jobb med så tätt emellan barnen. Jag är lite nojig för två bara, men de kommer förhoppningsvis bli tätt mellan våra barn också. Hannes är uppvuxen i Ästad men har bott i Varberg sen han var 17år. Jag flyttade hit från Vänersborg oktober 07. Är ni härifrån ursprungligen? Ja kanske blir det ett decemberbarn för er del, jag hoppas på ett oktoberbarn för oss men de kommer aldrig att ske. Är beräknad 9e november. När i januari är du beräknad?

  • meeg
    daKi skrev 2010-07-10 11:23:31 följande:
    Nä även om det är roligt med tättingar så innebär de ju rätt mycket jobb med så tätt emellan barnen. Jag är lite nojig för två bara, men de kommer förhoppningsvis bli tätt mellan våra barn också. Hannes är uppvuxen i Ästad men har bott i Varberg sen han var 17år. Jag flyttade hit från Vänersborg oktober 07. Är ni härifrån ursprungligen? Ja kanske blir det ett decemberbarn för er del, jag hoppas på ett oktoberbarn för oss men de kommer aldrig att ske. Är beräknad 9e november. När i januari är du beräknad?
    Hehe okej, jag är van vid en storfamilj hah vi var 8st syskon så.. Jag är född i varberg men tillbakaflyttad sedan 07.. Mange är uppvuxen här men 08/ alltså stockholmare från början heh.. okej varför ett oktoberbarn istället då? Vi är beräknade den 6 Januari. Lilltjejen kom 1vecka försent men gick snabbt när det satte igång men med tanke att andra barnet kan gå snabbare så...
    MT
  • daKi

    Ja då vet du hur det är med stor familj. Jag är uppvuxen med bara en syster, min bror är såpass mycket äldre så han har aldrig bott med oss. Skönt att vara tillbaka i Varberg? Jag kan sakna Vänersborg ibland men ångrar inte en sekund att jag flyttade ner till Varberg. Ja varför oktober egentligen, känns tråkigare att vara novemberbarn än oktoberbarn tror jag. Spelar ju ingen som helst roll egentligen men ju längre ifrån julafton desto bättre tycker jag. Innan jag blev gravid planerade vi att försöka få ett sommarbarn, men de blev inte riktigt så :)

  • meeg
    daKi skrev 2010-07-10 19:40:57 följande:
    Ja då vet du hur det är med stor familj. Jag är uppvuxen med bara en syster, min bror är såpass mycket äldre så han har aldrig bott med oss. Skönt att vara tillbaka i Varberg? Jag kan sakna Vänersborg ibland men ångrar inte en sekund att jag flyttade ner till Varberg. Ja varför oktober egentligen, känns tråkigare att vara novemberbarn än oktoberbarn tror jag. Spelar ju ingen som helst roll egentligen men ju längre ifrån julafton desto bättre tycker jag. Innan jag blev gravid planerade vi att försöka få ett sommarbarn, men de blev inte riktigt så :)
    aha, nja jag var rätt liten när jag flytta härifrån men har ju en del barndomskamrater och gamla kille & bästis här men umgås inte direkt med dom har glidit ifrån varandra så.. så bästisen eller mitt kryss då har vart bästis med min kille efter det... Jag har träffat en vännina/ är min bästa vän idag här som jag umgås med men vi har det ännu lite tokigt efter som hon inte hittat en kille fast hon är lite rädd också att hitta en heh... Annars har jag faktiskt inte träffat nåt folk har jobbat mesta dels så vart ute lite i mammagrupper med wilma...
    Nu börjar en del folk dyka upp:) Tonårstiden är jag uppväxt i bohuslän saknar det/ igentligen vännerna mest men älskar att bo här:P hah okej wilma är född 22december;) och har en BB kamrat då med unga föräldrar också tyckte det var lite skoj, 08 så föddes mest barn i december jag var lite skeptisk först men nu ser jag massa fördelar heh jag kikade lite i dina forum... Har du ätit pergo eller något sånt? Läste inte så noga men hade ni svårt att få till det om jag inte missuppfatta? Vet igentligen inte så vad det handla om för jag orka inte läsa så...
    MT
  • daKi

    Jo det är de jag också saknar här, vännerna! Tycker det är ganska svårt att komma in i något kompisgäng här. Alla är så slutna! Ja jag har ätit pergotime, jag har ingen naturlig ägglossning och dessutom mens hyffsat sällan så att bli gravid var inte de lättaste. Men pergotime fungerade trotts alla odds emot att de skulle fungera. Vi stod uppsatta i IVFkö när jag plussade. Vet inte om jag eller ferrilitetsläkaren var mest förvånad?!

  • meeg
    daKi skrev 2010-07-11 00:10:17 följande:
    Jo det är de jag också saknar här, vännerna! Tycker det är ganska svårt att komma in i något kompisgäng här. Alla är så slutna! Ja jag har ätit pergotime, jag har ingen naturlig ägglossning och dessutom mens hyffsat sällan så att bli gravid var inte de lättaste. Men pergotime fungerade trotts alla odds emot att de skulle fungera. Vi stod uppsatta i IVFkö när jag plussade. Vet inte om jag eller ferrilitetsläkaren var mest förvånad?!
    aa jo känner samma. Okej, urs vad hemskt men menstrationen tog oss 10månader innan wilma blev till tyckte vi var skitjobbigt men nu med ett syskon förberedde vi oss direkt efter förlossningen och tog 15månader, och då tog jag tre kurer pergo och två kurer själv med gonal f tre spruter, sista försöket tog jag två pergo 4gona f och min sambo tog en gonal f och vi lyckades;D Men behandlingen skötte vi själva Doktor Dennefors kollade mina ägg och konstatera att jag inte hade varje ägglossning så fick vi tid för utredning på fertilitetscentrum i gbg, men kostnaderna blir ju enorma när vi redan hade ett ihop har en del ändre kamrater som hjälpte oss så vi fick tag på läkemedel på internet från Tyskland och bulgarien där dessa är receptfritt och tyckte skulle det bli 2-3 så är det bättre än inga fler och att wilma inte ska få syskon... Mange tycker endå 1-10 skulle få tvillingar var högt vi vet inte ännu om det kan va fler men känns som det bara är en och vi gjorde test hemma som visa att det ar en kille iaf:P
    MT
Svar på tråden gravida i varberg bf Januari 2011