• Hondendärknasiga

    Första barnet BF januari 2011

    Hej på er!
    Tittade efter en tråd för oss som nyss plussat, och väntar vårat första i januari 2011. Men hittade ingen, så jag startade en:)
    Hoppas ni är fler som hänger på, alltid kul att diskutera, jämföra och stötta varandra i oro.
    Ni är välkomna att joina, vart ni än bor i vårt avlånga land:)

    Kram!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 10:19
    Kan tillägga att jag plussade 5/5:)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-12 08:01
    Alltså inte för att vara sån, men tanken med denna tråden, var att det skulle vara ENDAST för oss som väntar sitt FÖRSTA barn:) Om ni väntar syskon, finns det andra trådar.:)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-14 16:02
    BF listan
    ..............
    Lindström, 32 år BF 2/1
    Phio, 27år, BF 3/1
    grodden87, 23år, BF 4/1
    snarthoppasjag, 27 år, BF 4/1
    Hondendärknasiga, 27 år, BF 6/1
    Aqua84 26 år, BF 8/1
    toksnippa 28 år, BF 8/1
    grona 22 år, BF 9/1
    Booty 29 år BF 9/1
    matildaochniklas 23 år, BF 15/1
    Suzzy 29år, BF 16/1
    Ninjatrix 26 år, BF 16/1
    GravidElla 25 år, BF 17/1
    Lindaalbert 26 år, BF 17/1
    DiZZY 25 àr, BF 19/1
    ögonsten80 30 år, BF 20/1
    Vitsippan85 25år, BF 21/1
    Angelique77 33 àr, BF 21/1
    MammaMariie 20 år, BF 22/1
    Aint Your Fairytale 31 år, BF 23/1
    Marie83 27 år, BF 24/1
    Little Star 25 år BF 27/1
    Ritalin 23år, BF 29/1
    FamiljenS 21 år BF 31/1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-14 18:38
    Loppan01, 23år, BF 30/1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-15 16:52
    katt1 31 år, BF 8/1
    Angio101, 35 år, BF 23/1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-21 09:34
    VardagsKvitter, BF 11/1
    EJAW, 28 år, BF 18/1
    STP, BF 21/1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-21 16:48
    Milan, 23 år, BF 9/1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-22 09:12
    LillTanten, 20 år, BF 15/1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-22 16:40
    JanuariMamma11, 21 år, BF 15/1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-26 11:56
    ElinSörman, 21 år, BF 25/1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-28 10:20
    Lesbiska, BF 22/1
    Friidaohlsson, 17 år, BF 28/1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-28 11:18
    Mela75, 35 år, BF 10/1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-31 13:33
    Binalie, 25 år, BF 29/1

  • Svar på tråden Första barnet BF januari 2011
  • snarthoppasjag
    Mammatillnoah skrev 2011-01-10 17:25:57 följande:
    japp jag vet då jag ringt och skällt ut försäkringskassan .. både jag och min sambo pluggar och han får INTE ta ut de 10 pappadagar. jag konfronterade dom med att fråga varför de 10 pappadagarna fanns då jag fick till svar för att pappan och mamman ska kunna knyta an till barnet gemensamt, att pappan ska kunna ta hand om hushållssyslor / syskon när mamman måste vila mycket efter sin förlosning och för att pappan ska känna sig lika mycket delaktig i det nya barnets liv. då frågade jag varför inte jag skulle fånågon hjälp av min sambo eller varför inte min sambo skulle behöva knyta an lika mycket som en pappa som jobbar?? frågade också om han inte är lika mycket pappa bara för att han studerer?? fick då till svar nej han räknas inte som pappa när han studerar!!!! vi blev galna men finns inte så mycket vi kan göra åt saken. däremot får man ge bort sina pappadagar så för min skull så ska vi ge 5 st till min mamma och 5 st till min svärmor så att jag slipper vara själv de första veckorna sen kommer sambon bara vara i skolan kanske 2 dagar av 5
    Ja då var det som vi trott, men jaha så man får altså ge bort dagarna? Fast min mamma är pensionär så antar att jag inte kan ge dom till henne:(
  • Mammatillnoah
    snarthoppasjag skrev 2011-01-10 18:12:45 följande:
    Ja då var det som vi trott, men jaha så man får altså ge bort dagarna? Fast min mamma är pensionär så antar att jag inte kan ge dom till henne:(
    jo tror du kan ge dom till henne ändå det är ju bara att hon inte får sin pension på 10 dagar och istället får lite undre 80% (vet inte riktigt hur mycket det är. men då förlorar ju hon på det men du kankse kan be henne vara hemma hos dig under tiden ändå
    gravid med nr1 BF 31-01-2011
  • tickelina

    Tjejer!

    Jag har en liten fråga... är det vanligt att tänka så här...?!

    Innan jag blev gravid så ville jag inget annat..... ni vet hur det kan vara....
    Sen så har graviditeten gått fint, jag har nu 10 dagar kvar till beräknad bf & mår fortsatt fint!

    Sambon längtar som en tok säger han men jag kan inte direkt säga att jag toklängtar....
    Jag har för det första inte fattat vad jag har framför mig, kan inte förstå riktigt att jag ska bli mamma?!

    Får nästan dåligt samvete av att känna såhär... man ska ju längta som en tok & allt ska ju vara så gullegull.. & eftersom att jag inte mår så dåligt så känner jag inte heller " KOM UT NU" som ni andra verkar....

    Någon som har någon peppande synpunkt?

  • Aint Your Fairytale
    tickelina skrev 2011-01-10 19:15:02 följande:
    Tjejer!

    Jag har en liten fråga... är det vanligt att tänka så här...?!

    Innan jag blev gravid så ville jag inget annat..... ni vet hur det kan vara....
    Sen så har graviditeten gått fint, jag har nu 10 dagar kvar till beräknad bf & mår fortsatt fint!

    Sambon längtar som en tok säger han men jag kan inte direkt säga att jag toklängtar....
    Jag har för det första inte fattat vad jag har framför mig, kan inte förstå riktigt att jag ska bli mamma?!

    Får nästan dåligt samvete av att känna såhär... man ska ju längta som en tok & allt ska ju vara så gullegull.. & eftersom att jag inte mår så dåligt så känner jag inte heller " KOM UT NU" som ni andra verkar....

    Någon som har någon peppande synpunkt?
    Det är nog ganska vanligt att känna så någon gång. Och säkert normalt också, att man har väldigt blandade känslor under graviditetens gång.

    Försök ta en dag i taget och så hoppas jag att du börjar känna mer positiva känslor och tankar igen när bebis väl har kommit.
    GRAVID v.39, BF 23/1-2011 =0D // www.thecharmedone.blogg.se
  • LokesMammi
    tickelina skrev 2011-01-10 19:15:02 följande:
    Tjejer!

    Jag har en liten fråga... är det vanligt att tänka så här...?!

    Innan jag blev gravid så ville jag inget annat..... ni vet hur det kan vara....
    Sen så har graviditeten gått fint, jag har nu 10 dagar kvar till beräknad bf & mår fortsatt fint!

    Sambon längtar som en tok säger han men jag kan inte direkt säga att jag toklängtar....
    Jag har för det första inte fattat vad jag har framför mig, kan inte förstå riktigt att jag ska bli mamma?!

    Får nästan dåligt samvete av att känna såhär... man ska ju längta som en tok & allt ska ju vara så gullegull.. & eftersom att jag inte mår så dåligt så känner jag inte heller " KOM UT NU" som ni andra verkar....

    Någon som har någon peppande synpunkt?
    Jag förstår dig. Ena stunden kan jag få panik o tänka vad har jag gett mig in i? Är jag redo o vara mamma? Tänk mig som mamma! En omöjlighet....alla andra får barn men inte jag,
    Har velat haft barn i många år och är överlycklig över att vara gravid o längtar efter barnet, o ibland så ångrar jag mig o vill inte detta längre. Vill inte ha barn.
    Tror det är så för de flesta som får sitt första barn. Massa hormoner som rusar runt i kroppen som man inte kan hantera. Man vet inte vad som väntar o hur det ska gå.
    Det kommer o bli bra sen. Det vet jag! =)
    Jag längtar efter mitt barn o vill ha ut den nu! Men samtidigt inte! =)
    Kan skriva en roman men gör inte det! =)
    Bebis 16/1-11
  • Ögonsten till M
    tickelina skrev 2011-01-10 19:15:02 följande:
    Tjejer!

    Jag har en liten fråga... är det vanligt att tänka så här...?!

    Innan jag blev gravid så ville jag inget annat..... ni vet hur det kan vara....
    Sen så har graviditeten gått fint, jag har nu 10 dagar kvar till beräknad bf & mår fortsatt fint!

    Sambon längtar som en tok säger han men jag kan inte direkt säga att jag toklängtar....
    Jag har för det första inte fattat vad jag har framför mig, kan inte förstå riktigt att jag ska bli mamma?!

    Får nästan dåligt samvete av att känna såhär... man ska ju längta som en tok & allt ska ju vara så gullegull.. & eftersom att jag inte mår så dåligt så känner jag inte heller " KOM UT NU" som ni andra verkar....

    Någon som har någon peppande synpunkt?
    Det enda jag kan peppa dig med är att du är inte ensam om att känna såhär Glad.

    Det jag också har svårt är att se alla som redan känner sån kärlek till sitt barn i magen. Den känslan har jag tyvärr inte fått ännu Rynkar på näsan
  • mammatillnils
    Ögonsten till M skrev 2011-01-10 19:41:30 följande:
    Det enda jag kan peppa dig med är att du är inte ensam om att känna såhär Glad.

    Det jag också har svårt är att se alla som redan känner sån kärlek till sitt barn i magen. Den känslan har jag tyvärr inte fått ännu Rynkar på näsan
    Jag kände nog aldrig riktigt heller så, hade hela tiden svårt att fatta att graviditeten var på riktigt! Men vid förlossningen hände något magiskt, jag blev mamma och kärleken till mitt barn fanns där från början, starkare än vad ord kan beskriva!
  • Ögonsten till M
    mammatillnils skrev 2011-01-10 19:51:57 följande:
    Jag kände nog aldrig riktigt heller så, hade hela tiden svårt att fatta att graviditeten var på riktigt! Men vid förlossningen hände något magiskt, jag blev mamma och kärleken till mitt barn fanns där från början, starkare än vad ord kan beskriva!
    Ska bli spännande och se hur den känslan känns Solig
  • Mammatillnoah
    tickelina skrev 2011-01-10 19:15:02 följande:
    Tjejer!

    Jag har en liten fråga... är det vanligt att tänka så här...?!

    Innan jag blev gravid så ville jag inget annat..... ni vet hur det kan vara....
    Sen så har graviditeten gått fint, jag har nu 10 dagar kvar till beräknad bf & mår fortsatt fint!

    Sambon längtar som en tok säger han men jag kan inte direkt säga att jag toklängtar....
    Jag har för det första inte fattat vad jag har framför mig, kan inte förstå riktigt att jag ska bli mamma?!

    Får nästan dåligt samvete av att känna såhär... man ska ju längta som en tok & allt ska ju vara så gullegull.. & eftersom att jag inte mår så dåligt så känner jag inte heller " KOM UT NU" som ni andra verkar....

    Någon som har någon peppande synpunkt?
    i vissa fall tänker jag som du ibland kan jag tänka vad F*n har jag gett mig in på ja kommer inte få en sovmorgon på evigheter men i nästa stund tänker jag att jag vill ha min bebis nu!! ibland när vi varit barnvakt som jag och sambon varit väldigt ofta då vi haft ett helgbarn ca 1 helg i månaden i ca 2 år så har man tänkt på söndagen att ååå imon eller nästa helg ska jag sova lääänge.. men nu ska man inte ha dom en helg utan hela livet =/ men tror det är något man lär sig leva in i är nog en helt annan sak när man har den från första miuten och man får växa med barnet!!
    tror man har lite panik det finns ju ingen återvändo nu =) som tur är
    gravid med nr1 BF 31-01-2011
Svar på tråden Första barnet BF januari 2011