• Feliziaa123

    Kan man döpa sitt barn till Madicken?

    Heter nån utav era barn Madicken eller känner ni någon som heter så?
    Kan man döpa sitt barn till Madicken, vad tycker ni?!


    Novalie 2010-05-08 ♥
  • Svar på tråden Kan man döpa sitt barn till Madicken?
  • Michisen

    Ja. Så klart man kan.

    Det finns 623 kvinnor som har förnamnet Madicken. Av dessa har 250 namnet Madicken som tilltalsnamn.


  • Bruden1

    Ja det e klart man kan!! superfint!
    Vår dotter heter Madicken i andranamn :)


    (¯`°?.¸ ♥ Mamma till charmtrollet Evelina född 051013 & lillstumpan Alicia född 080529 ♥ ¸.?°´¯)
  • Snooze

    Min ena son har en Madicken i parallellklassen. Var lite skeptisk i början men nu passar namnet henne perfekt.

  • DenNamnbitne

    Det kan man definitivt göra. Man kan ju heta Ronja. Madicken är jättefint och leder tankarna till en underbar liten flicka i en mycket bra film!

  • Hjärtats Lust

    O ja det kan man verkligen! Min dotter heter det i andra namn, ångrar nästan lite att hon inte fick det som tilltalsnamn =)

  • Moira

    Absolut, har faktiskt funderat på att döpa vår baby till det (om det nu är en flicka vill säga)

  • Maddes Mamma

    Hej! Har en liten dotter på ett par veckor här hemma som vi funderar på att döpa till Madicken. Det passar jättefint till efternamnet och är väl egentligen det enda namn som vi båda tycker om.

    MEN... det verkar vara väldigt många i ens omgivning som tycker och tänker om namnet. Ska man bry sig om det?
    Och hur jobbig ska man anse att kopplingen till engelskan är? Är det inte så att man kan hitta på öknamn till alla namn, om man bara lägger manken till?

    Vi måste verkligen sätta namnet snart så jag behöver all input!

  • Lovely L

    Tycker det är fint. Vill ni ha det namnet så kör på det!

  • GlitterSarah

    Jag känner två stycken Madicken, underbara små tjejer. Ett supergullig namn!!

  • alvias78

    Jag känner en Madicken och min dotter har en stor önskan att om hon får en lillasyster till så ska hon heta Madicken. Så jag funderar på det i andra namn...

  • Anfield

    Finns det någon annan än mej som har anfield som tilltalsnamn. Får man döpa sitt barn till anfield

  • senalena
    Feliziaa123 skrev 2010-05-12 19:43:39 följande:

    Heter nån utav era barn Madicken eller känner ni någon som heter så?
    Kan man döpa sitt barn till Madicken, vad tycker ni?!


    Det är klart man kan, men jag skulle personligen inte göra det.
    Det finns en tjej i Sverige som heter Rullgardina. Så jag tror skatteverket är nådiga med namn inspirerade av Astrid Lindgrens sagor.
Svar på tråden Kan man döpa sitt barn till Madicken?