• apple84

    abort i v 5-6?

    Jag är gravid i v5-6.. jag vet inte riktigt... är de nån som gjort abort i denna veckan? kirurgisk el med piller.... vad är bäst? 


    Har ni fått barn sen efter de? hur lång tid tar de innan man kan gå till jobb sen?
  • Svar på tråden abort i v 5-6?
  • HCortex

    Jag har gjort en medicinsk abort i vecka 9. Var på ett vul i v7 för att fastställa graviditeten och sen bokades en tid för abort in. det var de absolut värsta jag varit med om. Vill inte skrämma dig men jag upplevde det så. Vad gäller medicinsk  så kan du gå på arbetet dagen efter, om inga komplikationer tillstöter dvs. Kirurgisk vet jag inte, men jag tror det är samma där. Jag gjorde min abort på sjukhuset och åkte hem så fort det mesta kommit ut. Sedan var jag hemma och blödde ut resten. Jag upplevde detta som hemskt eftersom jag var så osäker inför aborten, jag ville helst inte göra abort men min sambo ville. Jag tog mitt beslut efter hans vilja. Därav blev detta traumatiskt för mig. Har dock bekanta som gjort medicinsk abort och som upplevt det som "enkelt" och smärtfritt.

  • MammaTillOliver
    apple84 skrev 2010-05-13 19:26:44 följande:
    Jag är gravid i v5-6.. jag vet inte riktigt... är de nån som gjort abort i denna veckan? kirurgisk el med piller.... vad är bäst?  Har ni fått barn sen efter de? hur lång tid tar de innan man kan gå till jobb sen?
    gör inte kirurgisk abort, jag gjorde de och de va de värsta ja varit med om, de förföljer mig än idag :( gjorde riktigt ont i 3-4 dagar efter oxå!!

    bättre om du gör medicinsk när du inte är så långt gången...
  • HCortex

    Man kan nog inte säga vilket av alternativen som är bäst, beror på dig som individ samt hur efterförloppet blir. Finns för och nackdelar med bägge metoderna.  

  • MammaTillOliver
    HCortex skrev 2010-05-13 20:11:08 följande:
    Man kan nog inte säga vilket av alternativen som är bäst, beror på dig som individ samt hur efterförloppet blir. Finns för och nackdelar med bägge metoderna.  
    håller med dig!!
  • apple84

    Taaack! Saken e den att vi har en dotter som precis blivit 1år. Vi håller på att kolla efter hus, jag har fått ett bra sommar vik jobb som jag troligtvis kommer få fast efter sommaren. 


    Jag pallar helt enkelt inte med ett barn till nu.. gå på mamma ledighet när jag har chans o få ett bra jobb + att vi ska gifta oss nästa sommar... De bara inte klickar nu alltså... 
    Jag ringde sjukan idag o de sa att de vanligaste e medicinsk borttagning eftersom enligt hennes beräkning  e jag 5v + 4dgr. 
    Jag har läkarbesök den 25e maj först! Fråga om jag inte kunde få de tidigare men de fanns inte så jag ringer runt nu i hela Skåne för o få tid... Nån av er bor inte i Skåne som kan ge mig en hint vart jag kan vända mig?
    Lund ska jag ringa på tis för de har tfn tid så.
    Helsingborg har tid på mån 
    ohh.. jag vill bara ha de överstökat =( 
    Så dumt av mig o inte ta p-piller.... känner mig som en idiot..
  • namera

    Har gjort en medicinsk abort i v.6-7. Det var ingen hit, men (enligt mig) bättre än att sätta ett barn till världen när ens livssituation verkligen inte talar för det. Här gick det ganska snabbt, fick reda på att jag var gravid på torsdagen och aborten genomfördes på tisdagen. Lycka till!


    Vår älskade son, BF 2010-07-25
  • apple84

    Tur jag inte e ensam om det iaf! Tack för alla svar...


    detta känns jättejobbigt
  • MammaTillOliver
    apple84 skrev 2010-05-14 18:44:33 följande:
    Tur jag inte e ensam om det iaf! Tack för alla svar... detta känns jättejobbigt
    va stark gumman o lycka till!!!
  • Anonym

    Jag födde vår flicka för ganska exagt ett år sedan. min fråga är nu till er som gjort medisinkt abort.... KLARAR man detta "Utan problem" om man fött med endast lustgas? 


    De gör ont, jag vet men om jag nu ska gemföra lixom...
    För jag tänker så här.... fixa jag att föda min dotter med endast lustgas så fixar jag en abort i v6-7?
  • MassiiMotoo
    Anonym skrev 2010-05-17 10:44:59 följande:
    Jag födde vår flicka för ganska exagt ett år sedan. min fråga är nu till er som gjort medisinkt abort.... KLARAR man detta "Utan problem" om man fött med endast lustgas?  De gör ont, jag vet men om jag nu ska gemföra lixom... För jag tänker så här.... fixa jag att föda min dotter med endast lustgas så fixar jag en abort i v6-7?
    Men det är int bara att föda med lustgasnär man gör en abort. Jag tror dte spelar nog mer roll än så.. en tanke bara..
Svar på tråden abort i v 5-6?