• Maganda

    Psykologintyg

    Hej

    Finns det någon här som har genomgått Filippinernas nya krav på psykologintyg? Jag har svårt att hitta en psykolog som kan göra deras test. Har någon tips på psykolog? DEt känns lite hopplöst just nu =(.

    MVh

    Maria

  • Svar på tråden Psykologintyg
  • cajsas

    vi hittade inte heller psykolog men bfa sa att de i litauen iaf räckte med psykotrapeut  kolla med din förening

  • en glad
    Maganda skrev 2010-05-19 21:27:02 följande:
    HejFinns det någon här som har genomgått Filippinernas nya krav på psykologintyg? Jag har svårt att hitta en psykolog som kan göra deras test. Har någon tips på psykolog? DEt känns lite hopplöst just nu =(.MVhMaria
    Jag vet att www.adoptionsradgivarna.se har psykologer som skriver intyg ....
  • Farie

    Hejsan!

    När vi skickade våra papper till Bolivia skulle vi också ha psykologintyg.
    Vi tog kontakt med en av våra utredare och fick namn och nummer till kvinnan som gått genom vår hemutredning.
    Hos henne fick vi göra en del tester och svara på MASSA frågor, sen var det klart!

    Det bästa var att i och med att hon jobbade åt kommunen så var allt gratis :)

  • Selma1966

    Tråden är gammal så det kanske inte är aktuellt längre? Men vi adopterade från Ryssland i våras och ordnade psykologintyg på Sofiahemmet i Stockholm. Egentligen hade vi tips på en psykolog som sedan inte kunde utan hänvisade oss vidare dit till en annan. Riktigt intressant. Hon väckte en del frågor vi båda blev nyfikna på om oss själva, så hon satte helt klart igång tankar.... Men hon bedömde oss också fullt normala så vi fick vårt intyg. Sedan ingick ytterligare ett test av psykolog i Ryssland... Men det gick på fem minuter. Hon frågade vad vi jobbade med. Jag svarade med två meningar och min man sa bara yrket och sedan var det klart... Det tog längre tid att skriva under intyget och sätta dit alla stämplar. Lite skillnad kan man säga.

Svar på tråden Psykologintyg