Inlägg från: Lilla My07 |Visa alla inlägg
  • Lilla My07

    Att kunna planera som tvillingförälder..

    Jag är ganska ny inom tvilling-förälder-världen. våra pojkar är 7 v och jag sköter det mesta kring dem själv. Sambo hjälper till när det krisar ordentligt. Än så länge så tycker jag det är helt ok och inte så jobbigt att vara tvillingmamma. Jag är en person som planerar mycket och vill ha det planerat och ordning och reda omkring mig så det som stressar upp mig är oftast övriga familjen som inte kan plocka undan efter sig själva utan att jag ska behöva hinna vara städerska åt dem med.


    Det som stressar mig som rör tvillingpojkarna är att jag inte kan tillgodose deras behov lika mycket som jag skulle velat. Vill ge mycket kärlek, närhet och ömhet med tycker det är svårt när de är två om båda behöver en samtidigt. Har en tjej på snart 3 år som även hon har behov, så när alla mina 3 barn står och behöver mig samtidigt blir jag frustrerad och stressad och tycker snabbt att glädjen är borta. Jag räcker ju inte till!!!

    Annat som kan stressa mig är alla tider som ska passas ibland. MAn har tider både hos MVC, BVC och dagistider att passa och många gånger krockar det och ska man byta tiden får man vänta i evighet vilket kanske inte alltid passar då man kanske behöver dit av någon anledning.... som idag! BVC 9.50, MVC 11.00 sen ska jag hinna till dagis och hämta stortjejen 11.30 vilket är en omöjlighet! sånt är stressande annars tycker jag livet som tvillingmamma är mysigt och mycket givande...:--D

    Har också fått höra av många. Åh herregud ska du ha tvillingar! det kommer bli tufft det... jobbigt att höra då man redan var nervös som gravid, nu får man höra om annat som väntar. Förstår inte varför folk inte bara kan vara glada för ens skull och leva i nuet! Det gör jag och kan inte göra annat då jag inget annat vet. Kan inte spå framtid nämnligen...:-S och att stressa upp sig i förtid hjälper ingen. Varken mig eller pojkarna eller nån annan i familjen.

    Min häst däremot fick jag sälja då jag inte fick tid över för honom.

Svar på tråden Att kunna planera som tvillingförälder..