• LyckligaJag83

    Vi som precis har plussat

    Hejsan alla blivande mammor och pappor.

    Tänkte höra om det är någon som precis har plussat och har lust att följas åt?

    Jag plussade i tisdags så nu ska min dotter bli storasyster {#lang_emotions_laughing}

    Enligt mina beräkningar så är det planerat runt 2011-01-25 så idag är det 5 veckor + 1 dag.

    Berätta gärna lite om er själva och hur ni mår i er graviditet. Den här gången är jag inte illamående, inte än i alla fall {#lang_emotions_wink}

    Välkomna till den här tråden.


    Olivia 2009-10-23 Bebis 2011-01-??
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-27 16:52
    BF ändrat till 2011-01-31 enligt KUB

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 10:58
    Ny tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-232/m54144554.html
  • Svar på tråden Vi som precis har plussat
  • molly 81

    Jag plussade i måndags. Andra barnet vi har en tjej på precis två här hemma. Är uträknad till den 28/1-2011.. Har redan kräkt{#lang_emotions_undecided}

    Emma


    Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag alltid har rätt!
  • LyckligaJag83
    molly 81 skrev 2010-05-27 09:28:22 följande:
    Jag plussade i måndags. Andra barnet vi har en tjej på precis två här hemma. Är uträknad till den 28/1-2011.. Har redan kräktEmma
    Jobbigt med illamående :(
    Olivia 2009-10-23 Bebis 2011-01-??
  • Thereese

    Grattis till graviditeterna tjejer! Vad roligt!

    Jobbigt att du mår då dåligt molly {#lang_emotions_frown} jag känner inte av något illamående än men det kommer väl när man minst anar det antar jag. Är bara i vecka 6 än och molvärken/mensvärken jag kände första månaden börjar ge med sig nu och är inte lika frekvent längre. Sköönt! Dock är jag väldigt trött och lättirriterad och känner mig svullen och lite yr stundtals. Blir ju så rädd att bebisen inte är kvar där inne när jag inte känner av det mer.. är så nojjig för är livrädd för MF. Hur hanterar ni oron såhär i början? Jag har aldrig varit gravid innan så allt detta är väldigt nytt för mig..

    Känner du av graviditeten något fannyemma83? Första barnet?

  • LyckligaJag83
    Thereese skrev 2010-05-27 17:01:53 följande:
    Grattis till graviditeterna tjejer! Vad roligt!Jobbigt att du mår då dåligt molly jag känner inte av något illamående än men det kommer väl när man minst anar det antar jag. Är bara i vecka 6 än och molvärken/mensvärken jag kände första månaden börjar ge med sig nu och är inte lika frekvent längre. Sköönt! Dock är jag väldigt trött och lättirriterad och känner mig svullen och lite yr stundtals. Blir ju så rädd att bebisen inte är kvar där inne när jag inte känner av det mer.. är så nojjig för är livrädd för MF. Hur hanterar ni oron såhär i början? Jag har aldrig varit gravid innan så allt detta är väldigt nytt för mig..Känner du av graviditeten något fannyemma83? Första barnet?
    Det blir mitt andra barn, har en dotter som är 7 månader. Inte något illamående än i alla fall. Men jag är väldigt svullen om magen, lite trött, yrsel ibland.
    Jag är mer orolig för MF den här gången än vad jag var förra gången. Sist var jag överlycklig för att jag väntade mitt första barn så MF fanns inte ens i mina tankar, började inhandla massa saker väldigt tidigt.
    Jag är överlycklig denna gång också men tror att jag är mer orolig nu för att det är så många vänner som har fått MF den senaste tiden.

    Men jag försöker att inte tänka på MF, utan tänka framåt. Tänka på den härliga känslan när de lägger upp bebisen på bröstet för första gången:) Inget slår den känslan.
    Olivia 2009-10-23 Bebis 2011-01-??
  • sugarrush

    Hej hopp!
    Jag plussade IDAG och är superglad!
    Vi har inga barn sedan innan, så det här ska bli en spännande resa, vi vet inte vad vi ska förvänta oss. Idag när jag plussade var det BIM-5, jättetidigt, men plusset var tydligt. Eftersom det är så tidigt har jag inte mycket symptom än, bara lite ömma bröst. Så länge illamåendet håller sig borta så är jag nöjd

  • LyckligaJag83
    sugarrush skrev 2010-05-27 19:08:40 följande:
    Hej hopp! Jag plussade IDAG och är superglad! Vi har inga barn sedan innan, så det här ska bli en spännande resa, vi vet inte vad vi ska förvänta oss. Idag när jag plussade var det BIM-5, jättetidigt, men plusset var tydligt. Eftersom det är så tidigt har jag inte mycket symptom än, bara lite ömma bröst. Så länge illamåendet håller sig borta så är jag nöjd
    Grattis till plusset... Har du räknat ut runt vilket datum bebisen är planerad?
    Olivia 2009-10-23 Bebis 2011-01-??
  • Mammas Havanna

    Hej alla!!!

    Jag har för 1 timme och 17 minuter sedan blivit med ett stort +

    Har gått o väntat o väntat på min ägglossning men den kom aldrig så jag har tyckt de varit jättetråkigt, trodde jag skulle hoppa över en månad eller nått.

    Så fick jag för mig att ta ett grav test för skoj skull o ja de va ju en väldigt rolig överaskning detta.

    Har inte en aning om när det hände :)

    Enligt uträkningen på Libero är det 31/1 som gäller.

  • sugarrush
    LyckligaJag83 skrev 2010-05-27 19:10:28 följande:
    Grattis till plusset... Har du räknat ut runt vilket datum bebisen är planerad?
    Japp. 7-8 februari har jag fått fram på olika beräkningssidor. Men jag har ju inte ens passerat BIM ännu, så jag försöker att inte stissa upp mig för mkt (även om det är svårt.. )
    Ni som redan har varit gravida och så, vet ni någon bra bok om graviditet som man borde införskaffa sig? Vill så gärna läsa något om det, men det finns ett digert utbud har jag märkt.
  • dellz

    Hejsan!...

    Jag och min älskling har försökt i ca 4 månader och plussade förra veckan =) Äntligen

    Är i v 5+2 så det är beräknat runt den 24/1-11 =).

    Till er som varit gravida innan: Har ni några tips på bra böcker?
                                                 Tips på bra vitaminer att äta?

    Har tid på mvc den 14..  
    Känner inte av så mycket att jag e gravis mer än att jag e trött å sjukt hungrig hihi men min sambo sa  till min två veckor innan jag gjorde tetet att jag var gravid hihi =)

  • LyckligaJag83
    sugarrush skrev 2010-05-27 19:34:11 följande:
    Japp. 7-8 februari har jag fått fram på olika beräkningssidor. Men jag har ju inte ens passerat BIM ännu, så jag försöker att inte stissa upp mig för mkt (även om det är svårt.. )Ni som redan har varit gravida och så, vet ni någon bra bok om graviditet som man borde införskaffa sig? Vill så gärna läsa något om det, men det finns ett digert utbud har jag märkt.
    Du kommer att få en jätte bra bok från BM när du är där på det första samtalet :)
    Olivia 2009-10-23 Bebis 2011-01-??
Svar på tråden Vi som precis har plussat