• Anonym

    Abort imorgon. Kommer man kunna se fostret?

    Är i veckan 8 och ska göra abort. Undrar om när "de" kommer ut kommer jag kunna se en miniatyr bebis då?

    Någon som har råkat kolla ner i toaletten efter abort som vet?

  • Svar på tråden Abort imorgon. Kommer man kunna se fostret?
  • Simsonen

    Nej, vad jag vet är det bara en blodig klump då. Men se till att få smärtstillande.

  • Anonym (...)

    Jag fick ma i v10 men det hade slutat leva i v 8. jag vågade aldrig titta men kände tydligt hur något stort kom ut. det gjorde inte ont men var någ i strl med en pingisboll kanske.

  • Anonym (i väntan)
    Anonym skrev 2010-05-31 21:55:23 följande:
    Är i veckan 8 och ska göra abort. Undrar om när "de" kommer ut kommer jag kunna se en miniatyr bebis då? Någon som har råkat kolla ner i toaletten efter abort som vet?
    Nej, du kommer inte se någon "bebis"! Ska du göra en medicinsk abort? Du kommer att blöda och se blod. Var inte rädd, det kommer att gå bra!
  • Anonym
    Anonym (i väntan) skrev 2010-05-31 22:04:10 följande:
    Nej, du kommer inte se någon "bebis"! Ska du göra en medicinsk abort? Du kommer att blöda och se blod. Var inte rädd, det kommer att gå bra!
    om man tittar lite närmare på blodklumpen då?

    Medicinsk..
  • Simsonen
    Anonym skrev 2010-05-31 22:07:55 följande:
    om man tittar lite närmare på blodklumpen då?Medicinsk..
    Nej, ingen bebis och tro mig, du kommer inte vilja titta närmare på blodklumpen.
  • Anonym (Jag såg)

    Jag gjorde en abort i V.8

    Över toaletten kom den..och ja en blodklump typ..
    men jag tog upp den (?!) och såg bebisen...
    den låg på sidan..man såg benen, armarna, huvudet....
    man såg den lilla lillla kroppen....

    Hoppas att jag en dag får chansen att fullfölja en graviditet.

  • Anonym

    Det kom massor av blodklumpar för min del.
    Svårt att säga vad som skulle vara fostret.

    Hoppas allt går bra.

  • namera

    Kan inte påstå att jag granskade blodklumparna, men jag såg i alla fall aldrig till något foster (medicinsk abort i vecka 8). Har fått ett missfall senare också, såg inget foster då heller (å andra sidan misstänkte de att det rörde sig om en ofosterlig graviditet).

    Däremot hade de gärna fått varna mig för den blodmängd som komma skulle. Du behöver inte vara rädd, men var beredd på att det troligtvis kommer blöda mycket.


    Vår älskade son, BF 2010-07-25
  • Anonym
    Anonym (Jag såg) skrev 2010-05-31 22:20:23 följande:
    Jag gjorde en abort i V.8Över toaletten kom den..och ja en blodklump typ..men jag tog upp den (?!) och såg bebisen...den låg på sidan..man såg benen, armarna, huvudet....man såg den lilla lillla kroppen....Hoppas att jag en dag får chansen att fullfölja en graviditet.
    Man gör allstå de.. Va rädd för de.

    Nyfikenheten över att kika kanske blir förstor, även om jag fattar att de är bäst att inte kolla alls!
    Har sett bilder på foster på internet på såna här "ja till livet" sidor ...

    Ja jag vet inte de går säkert bra, men de känns som man ändå ska ta sitt straff att se vad de är för hemskt man gjort de lilla livet!
  • Anonym

    Ett tips kan vara att se till att du får prata med någon efteråt.
    Det gjorde inte jag och nu mår jag skit över det emellanåt.

Svar på tråden Abort imorgon. Kommer man kunna se fostret?