• FridaB09

    Hyra släktforskningshjälp? Hur?

    Jag har försökt släktforska lite i perioder, men det är ju ett rätt tidskrävande jobb och passar helt enkelt inte riktigt min personlighet. 

    Jag är dock hemskt intresserad att komma längre tillbaka i min släkt och exempelvis se om det har kommit in människor från andra länder osv.

    Finns det ingen tjänst som kan hjälpa mig, ingen som jobbar med att släktforska åt andra människor som jag kan betala för att göra det åt mig?

    Vilka tips och råd som helst  är otroligt värdefulla...

  • Svar på tråden Hyra släktforskningshjälp? Hur?
  • Stårschan

    Du kan ta kontakt med SVAR i Ramsele, som har hela landets material samlat. Nu är det länge sedan jag var där, men jag är ganska säker på att där fanns folk som tog på sig släktforskningeuppdrag.

    http://www.svar.ra.se/


    I think we've finally reached the point in our society where 'celebrity' just means 'mammal'.
  • FridaB09
    Stårschan skrev 2010-06-03 13:55:45 följande:
    Du kan ta kontakt med SVAR i Ramsele, som har hela landets material samlat. Nu är det länge sedan jag var där, men jag är ganska säker på att där fanns folk som tog på sig släktforskningeuppdrag.

    www.svar.ra.se/
    Tack! 
  • FridaB09

    Deras hjälp ser jättebra ut för de som själva forskar och har har fastnat någonstans. 125 kr per påbörjad kvart  kan nog snabbt dra iväg om jag vill slippa göra något själv dock Oskyldig Men det får jag väl räkna med när jag vet vad det är jag begär.

  • Stårschan

    Det lär ska finnas (=har funnits) fasta priser för att ta fram en släkttavla i exempelvis 4 eller 6 generationer. Hm. Ska kolla lite till.


    I think we've finally reached the point in our society where 'celebrity' just means 'mammal'.
  • Stårschan

    Googla 'uppdragsforskning släktforskning' så ska du se att du kommer rätt!


    I think we've finally reached the point in our society where 'celebrity' just means 'mammal'.
  • Stårschan

    Lycka till!


    I think we've finally reached the point in our society where 'celebrity' just means 'mammal'.
  • pyttan

    Hej, jag kan hjälpa dig med släktforskning, är pensionär och behöver ha något att göra på dagarna, har släktforskat i 10 år snart, hör gärna av dig, Med vänlig hälsning Eva

Svar på tråden Hyra släktforskningshjälp? Hur?