• Jag Ser Krabbjuice I Ditt Skägg

    Föräldrar som klappas, kramas, pussas - Vad är OK och inte?

    Hade tänkt skapa en omröstningstråd först, men det blir för rörigt och svårt med alternativen.

    Inspirerad av en annan tråd på liknande ämne, där någon oroade sig för att Soc skulle ha invändningar mot föräldrar som pussar och kramar sina barn, skulle jag vilja ha en diskussion här:

    När det kommer till föräldrar som gosar med sina barn, klappar, smeker, kramar pussar - var går gränsen?

    Vad skulle DU inte göra med ditt barn?

    Vad skulle DU inte göra med en förälder av motsatt kön? ELLER av samma kön för den delen?

    Jag gissar att de flesta föräldrar tycker det är mysigt att pussa sin gurglande 5-månadersbäbis på munnen. Men skulle DU MAMMA pussa din 15-årige son på munnen?
    Skulle DU PAPPA pussa din 20-åriga dotter på munnen?

    Vad är okej och inte? (betänk att det är samma barn som man en gång pussat på en dreglig liten mun).

    Kramar och pussar du dina barn?
    Kramar och pussar du dina föräldrar?

    Hur gör DU, och hur gör du INTE?


    Skit skall skit ha!.
  • Svar på tråden Föräldrar som klappas, kramas, pussas - Vad är OK och inte?
  • Jag Ser Krabbjuice I Ditt Skägg
    SVARA NU ANNARS NACKAR JAG ER!
    Skit skall skit ha!.
  • Jag Ser Krabbjuice I Ditt Skägg

    Ingen som har en åsikt? Borde jag lagt tråden så man kan svara anonymt istället kanske..?

    *klantiga Krabbis slår sitt huvud i tangentbordet över sin egen dumhet*


    Skit skall skit ha!.
  • BängtRagnhild

    Haha

    Jag drar gränsen där det blir sexuellt, luddigt men sant!
    Jag pussar min mamma på munnen, pappa och jag har inte det förhållandet. Jag tror att det är barnet som lite får sätta gränsen, vill inte barnet pussas så behöver det inte.


    Med statistiken på sin sida, kan man rimligtvis anta...
  • Jag Ser Krabbjuice I Ditt Skägg
    BängtRagnhild skrev 2010-06-04 17:00:29 följande:
    Haha

    Jag drar gränsen där det blir sexuellt, luddigt men sant!
    Jag pussar min mamma på munnen, pappa och jag har inte det förhållandet. Jag tror att det är barnet som lite får sätta gränsen, vill inte barnet pussas så behöver det inte.
    Klokt.

    Det jag dock undrar lite med tråden är, VAR går gränsen för vad som är sexuellt laddat?

    För någon kanske det är just pussar på munnen?

    Det är väl hur mysigt som helst att smeka och klämma en lite bäbis på de där valkiga tjocka låren, men skulle man på samma sätt klappa en 20-årig dotter på låret? (som pappa) Det låter betydligt olustigare. men är det verkligen det?

    Ni hajar min poäng va...
    Skit skall skit ha!.
  • Mattilda

    Min svärmor pussar sin son ( min sambo) och hennes dotter på munnen ibland och har hänt att även min sambo pussat sin syster på munnen. Själv är jag inte uppvuxen med så mycket pussar och kramar så tog ett tag innan jag kunde förstå dom :)
    Min dotter på 14 månader pussar jag jättemycket på! tror inte jag kommer pussa henne på munnen dock när hon är 20+ men det återstår väl att se :)

  • MysTic PrincesS

    Pussar min pappa på munnen, min mamma på munnen, mina barn på munnen. Kramas gör vi också.

    Nu har jag ju inte upplevt detta själv, men en bekant uttryckte att när hennes pappa pussades ock kramades ändrades känslan av betydelsen till en sexuell känsla/stämning. Något hon aldrig kände av när hennes mamma kramades och pussades. Det var nån kombination av kroppsspråk och lukt och känslan av att det inte var rätt.


    Himlen vill inte ha mig och Helvetet är rädd att jag ska ta över
  • BängtRagnhild
    Jag Ser Krabbjuice I Ditt Skägg skrev 2010-06-04 17:03:59 följande:
    Klokt.

    Det jag dock undrar lite med tråden är, VAR går gränsen för vad som är sexuellt laddat?

    För någon kanske det är just pussar på munnen?

    Det är väl hur mysigt som helst att smeka och klämma en lite bäbis på de där valkiga tjocka låren, men skulle man på samma sätt klappa en 20-årig dotter på låret? (som pappa) Det låter betydligt olustigare. men är det verkligen det?

    Ni hajar min poäng va...
    Jag hajar mycket väl. Den som är i "underläge" får bestämma. Barn står alltid i beroendeposition till vuxna och därför får barnet ta första steget när det blir äldre och förstår sin egen sfär. Det finns inget som gör mig så illamående som när man trugar barn att kramas när de inte vill; "men stina farbror Jörgen vill ju bara ha en kram!"

    Det är en svår fråga men jag tror på att den som är svagast får bestämma om du förstår vad jag menar...
    Med statistiken på sin sida, kan man rimligtvis anta...
  • solskina

    Nej vi pussas inte på munnen.

    Det är för mig helt onaturligt att göra det !!!

    Jag frågar alltid om jag får en kram jag tar aldrig en kram.

    Jag låter deras underliv vara så fort dom kan fixa det själv. (vid 4-5årsålder och innan alltid med tvättlapp imellan).

    Jag skulle aldrig pussa någon annan än min man på munnen.
    Han och jag har samma sätt att se saken. Han slutade även bada med dottern när hon var runt 5 år för att hon inte skulle känna sig utsatt. Det var i den åldern hon ville fixa med sig själv.

    Men även respekt för mig som sexuellt utnyttjat barn.

    Det är inte barnen som ska sätta gränserna utan dom vuxna! Det är dom som lär barnen när det är dax att sluta pussas med farmor. Det är dom som ska lära barnen att min kropp är min.
    Sedan ska man självklart lyssna på barnen när dom säger nej jag vill inte.

  • Trillian

    Jag pussar mina barn på munnen, kramas och gosar. Jag pussar inte mina föräldrar alls, kan överhuvudtaget inte minnas att jag någonsin gjort det. Har ingen aning om jag kommar att pussa mina barn på munnen när de blir vuxna. Troligtvis, men ifall de tycker det är gräsligt låter jag förstås bli.

  • viseversa

    Jag pussar och kramar mina barn massor. och jag pussade även mina föräldrar väldigt länge på munnen. pappa fick sig en puss på munnen tills jag var säkert 20. Och jag tycker inte det är konstigt alls faktiskt.

Svar på tråden Föräldrar som klappas, kramas, pussas - Vad är OK och inte?