• AoN

    Fjättrad ryggmärg?

    Hej!

    Jag undrar om det finns någon här med erfarenhet av fjättrad ryggmärg? Jag vill gärna höra allt om det. Det är väl inte lika allvarligt som ryggmärgsbråck, men det är inget kul heller.

    Någon som har haft eller har barn med fjättrad ryggmärg? Hur behandlades du/ditt barn? Operation? Vad kom det sig av att du/ditt barn fick fjättrad ryggmärg? Finns det några andra diagnoser med i bilden?

    Min dotter som är 2 två har skolios till följd av att hennes ryggmärg sitter fast... Vi vet ingenting om framtiden och vill gärna höra andras berättelser.

  • Svar på tråden Fjättrad ryggmärg?
  • Spalles

    det verkar vara svårt att få reda på info om fjättrad ryggmärg. söker just nu info om det till en vän som idag fick reda på att hennes son har det.

    min son har skolios som ska op i höst, dock ingen fjättrad ryggmärg. hur har det gått för din tjej? har du kommit i kontakt med ngn mer med fjättrad ryggnärg?

  • AndiPandi

    Hej! Vår dotter är född med en ryggmärgsmissbildning, en form av dolt ryggmärgsbråck och till följd av det har hon opererats tre gånger för fjättrad ryggmärg, vid 4 månaders ålder, 3,5 år och 4 år. Hon är fullt rörlig men har problem med tarm och blåsa samt nedsatt känsel under fötterna. Du får gärna fråga så berättar jag om våra erfarenheter. Vänliga hälsningar Andipandi

  • Tarja

    Hej jag själv har haft fjättrad ryggmärg och blivit opererad och än så har det gått bra

Svar på tråden Fjättrad ryggmärg?