• niwina

    3 månaders vaccin biverkningar?

    vilka biverkningar fick era pluttar av vaccinet?
    min dotter är redan varm och skriker så fort man rör nuddar vid hennes ben.
    känns jätte jobbigt,tycker så synd om henne:(

  • Svar på tråden 3 månaders vaccin biverkningar?
  • Luulu

    När min son fick dom sprutorna så fick han inga biverkningar alls förutom att han ville sova mer.
    Får se hur han blir nu, ska få sin 6 månaders spruta på torsdag!


    Mamma till Wilde 091230 - louisevestin.blogspot.com/
  • jennie1980

    Åh min lilla plutta fick också sprutorna idag och hon har 39 graders feber nu ikväll och varit jätte ledsen verkar ha ont i benet. Så det låter samma som din lilla :(

  • Standly

    Vår tös fick den för ngr veckor sedan & några timmar senare så skrek hon något fruktansvärt, hade jätteont på ena benen, var röd och svullen. Ringde faktiskt sjukvårdsuppl. då våra andra barn inte reagerat något. Hon sa att det var "normalt" att skrika ett par timmar men slutade det inte då så skulle vi åka in med henne. Fick även reda på att det kan ta upp till en timme innan alvedonen hjälper. Alltid lär man sig något nytt!

  • hannis
    Hanna36 skrev 2010-06-15 20:56:44 följande:
    Ge henne Panodil eller Alvedon om hon är påverkad/har ont!
    Fast BVC rekommenderar att man inte ger detta eftersom det försämrar effekten av vaccinet.
  • mi07va
    hannis skrev 2010-06-15 21:49:40 följande:
    Fast BVC rekommenderar att man inte ger detta eftersom det försämrar effekten av vaccinet.
    Det rekommenderade BVC när min son fick sprutan för 2 veckor sedan, fast han fick inga biverkningar så han behövde ingen supp.
    Freja 070402 Maddox 100216
  • Hanna36
    hannis skrev 2010-06-15 21:49:40 följande:
    Fast BVC rekommenderar att man inte ger detta eftersom det försämrar effekten av vaccinet.
    Här rekommenderar dom det iaf.
    ~ Mamma till 3 goingar ~
Svar på tråden 3 månaders vaccin biverkningar?