• Helle68

    Dubbelt firande!

    Var bara tvungen att dela med mig av min lycka även här:

    Idag är det exakt ett år sedan vi åkte till Slovakien för att hämta våra barn och idag kom även beskedet från tingsrätten att adoptionen är slutförd även enligt svensk lag och att vi nu blivit deras föräldrar "på riktigt"!

    Vilken dag att fira!!!

    Nu är allt vi egentligen hade tänkt göra idag inställt och i stället blir det picknick på stranden resten av dagen! Jag lovar att vi packar ner extra goda grejer i picknick korgen!

  • Svar på tråden Dubbelt firande!
  • bebis ja tack

    Grattis! Visst är det kul att man har så många dagar att fira när man adopterat sitt barn?

    Men vad låång tid det tagit för tingsrätten då. Hur länge har ni väntat på det beslutet?

  • Helle68

    Tack alla!

    När man adopterar från Slovakien måste man ha varit hemma i 9 månader och haft barnen som fosterbarn under den tiden innan man får ansöka om adoption i svensk tingsrätt, så vi har väntat i ganska exakt två månader sedan vi skickade in handlingarna till tingsrätten efter det att dessa 9 månader hade gått.

    Känns fantastiskt att allt är klart nu!!!

  • LG74

    GRATTIS! Så härligt att de är era på pappret nu också. Hoppas ni hade en härlig dag på stranden!

    Kram Lisa

  • KimKatt
    Helle68 skrev 2010-06-16 18:14:00 följande:
    Tack alla!

    När man adopterar från Slovakien måste man ha varit hemma i 9 månader och haft barnen som fosterbarn under den tiden innan man får ansöka om adoption i svensk tingsrätt, så vi har väntat i ganska exakt två månader sedan vi skickade in handlingarna till tingsrätten efter det att dessa 9 månader hade gått.

    Känns fantastiskt att allt är klart nu!!!
    Oj så olika det kan se ut Ett stort grattis i efterskott.
  • Helle68

    Ja, det är verkligen skönt att den här långa processen är defenitivt slut nu och att våra barn är våra på riktigt! Tack alla. Och ja, Lisa, vi hade en fantastisk dag på stranden! Så härligt att vara helt ensamma där nere och bara mysa!

  • cica maca

    Gratulerar i efterskott !!!!GladHärligt att processen äntligen är slut !!!
    Ha en fin sommar med era underbara barn!!!
    Kram!!!Solig

Svar på tråden Dubbelt firande!