• tokmonkan

    Flytta till Eskilstuna!!!!!????

    Hej!
    Vi är en familj på 4 som skulle vilja flytta till Eskilstuna!
    Kan nån därifrån ge oss info om staden?

    Svårt att få hyresrätt?
    Vilka områden man INTE ska bo i?
    Svrt att få jobb?
    Område nära sjukhuset (där vi skall jobba) ? Vi är Sjuksköterskor
    Folket? Trevliga? Främlingsfientliga?
    Namn el hemsida till hyresrätter?
    GladOTROLIGT TACKSAMMA för info!!!!!!
    Tack!

  • Svar på tråden Flytta till Eskilstuna!!!!!????
  • Ginge

    Hej.

    Eskilstuna är en ganska lugn stad. Om man inte tänker på väldigt många ambulans utryckningar dem senaste månaderna....(vi bor vid deras favorit åkväg). Det är inte mycket uteliv eller kulturella evenemang, men man man har allting man behöver :) 

    Att få hyrresrätt är inte specielt komplicerat. Dem största hyres värdar är KOmunfastighet, HSB och Graflunds. sen finns Pagoden men dem verkar inte bry sig så mycket om kunder.....

    Vilken område ni ska bo beror på vad vill ni ha. Är ni svenskar, icke svenskar, gillar ni bo bland dem flesta icke svensktalande eller tvärtom osv. Området nära sjukhuset heter Odlaren. men allmänt så hela stan är inte överdrivet långt ifrån där heller.

    At få jobb är mycket svårt. Men jag tror inte det gäller sjuksköterskor :)

    Lycka till!

  • barbapappa

    du hittar väl det mesta om vår emonenta stad på

    www.eskilstuna.se

    där finns länkar till det mesta, men områden beror helt på vad ni har för krav och önskemål.

  • Pikku85

    jag skulle nog kunna säga att robertstorp är ett område där man skulle välja att inte bo..

    men om ni vill bo nära jobbet dvs sjukhusområdet finns djurgården och skogsängen, de är nära och bra, dock är det inte långt från andra områden heller såsom norr lr snopptorp, lycka till i sökandet:)

  • Ruggugglan

    Jag vet inget om Eskilstuna mer än att det är det område som har flest arbetslösa i Sverige. Så det är nog rätt ont om jobb. Var en artikel om det i Aftonbladet för ett tag sedan.

    Om jag vore er så hade jag kollat upp jobb möjligheterna innan jag flyttade.


  • Linduz

    Artikeln i Aftonbladet var skit, den beskrev Nyfors som värsta gettot...
    Jag är personligen aldrig i Nyfors men de jag känner därifrån tycker att artikeln är helt fel.

    Öster, Söder eller Norr är helt okej områden att bo på, det är min rekommendation!

    Ska man vara fördomsfull så är väl Årby och Råbergstorp inget att bo i...

  • Bitelis

    Det beror på vad man jämför med. För att vara Eskilstuna är Norr ok. Jämfört med annan svensk stad i jämförbar storlek, tveksamt.

Svar på tråden Flytta till Eskilstuna!!!!!????