• 3 hjärtan

    Fler i Östergötland som förlorat barn?

    Undrar lite om det finns fler i Östergötland eller i närheten som förlorat barn... ja, jag vet ju att det finns föräldrar i Östergötland som förlorat barn, precis som i alla andra delar av Sverige... men tänkte om det finns någon tråd härinne för oss som jag missat... annars kanske det här kan bli början på en kontakt för oss som bor i eller runt Östergötland?

  • Svar på tråden Fler i Östergötland som förlorat barn?
  • Seldonia

    Beklagar verkligen din och din familjs förlust.
    Vi finns i Norrköping. Vår 3,5-åriga flicka gick bort nu i maj.

  • lurv

    Jag finns också, förlorade min dotter för snart 27 år sedan genom total avslossning av moderkakan. Är bosatt i Finspång

  • luli

    Jag förlorade min son i november 2009, han dog i magen.
    Beklagar eran sorg, många kramar!

  • luli
    luli skrev 2010-06-22 20:13:45 följande:
    Jag förlorade min son i november 2009, han dog i magen.
    Beklagar eran sorg, många kramar!
    Glömde skriva, bor i Linköping.
  • LLiii
    LLiii skrev 2010-06-22 21:05:37 följande:

    Jag förlorade min tjej i mars 08. Hon dog i v 39 i min mage...
    Kramar


    Bor i finspång...
  • 3 hjärtan

    Är någon av er med i någon förening för föräldrar som förlorat barn? Som jag förstår det finns det inga grupper här i trakterna? Åtminstone inte aktiva?

  • Puma7908

    Hej

    Jag förlorade min son i Mars 2009 och bor i Norrköping

    Är inte aktiv i ngn förening

    Beklagar din förlust

  • änglason

    Hej, beklagar din förlust.Jag bor i Norrköping.Jag förlorade min älskade Benjamin i min mage vecka 32 januari 31 2010.Han var en sån vacker och frisk liten pojke,han hade den stora orättvisan och oturen att ha navelsträngen runt sin lilla hals fem varv.så otroligt hemskt.Jag är med i föreningen Små Änglar men har ej fått något därifrån,ska bli medlem i Spädbarnsfonden.Jag önskar att det fanns grupper för sådana som oss i östergötland men jag tror inte att det finns någon.kanske vi kan försöka starta en sådan,eller vad tycker ni alla andra änglaföräldrar?Jag tycker verkligen att det behövs eftersom jag är dessutom ensamstående och inte har många att prata med.hoppas att ni tycker att det är en bra ide.varma styrke kramar till er alla.

  • lurv

    Enligt spädbarnsfonden så ska det finna sen representant i Norrköping. Kontaktade dom i februari för att eventuellt bli representant och kunna ordna träffar för oss änglaföräldrar i Norrköping med omnejd. Drabbades dessvärre av en tragedi i början på mars när min näst äldsta sons bästa kompis sedan 16 år hastigt avled. Kände att jag inte riktigt orkade med att ta tag i detta då men ska se om jag kan göra ett nytt försök till hösten

  • pernilla1972

    hej jag förlorade min tös i svårt hjärfel jag fick henne den 6jan-06 dog 18jan-06
    så hon blev bara 12dagar
    jag bodde i örebro då men nu bor jag i finspång sen 20juli-09
    så jag har inte många vänner en elleer två

  • Madisons Mamma

    Jag postade det här redan idag i egen tråd........

    Vi förlorade vår älskade dotter Madison i min mage i vecka 35 den 23 maj 2010. Hon var en stor fin frisk tjej, och ingen dödsorsak hittades. Min man och jag har fått stöd från familjen, kompisar, kurator, och andra men det finns ingen som ”förstår” på riktigt förutom de som också har förlorat ett barn. Jag har själv haft kontakt med en annan mamma som förlorade sitt barn i vecka 36, och har upplevt hur betydelsefullt det har varit i min läknings process. Tyvärr bor hon på andra sidan av världen i USA.  (Jag kommer därifrån, men har bott i Sverige i 6 år)


    Mitt önskemål är att skapa kontakt mellan oss som har förlorat barn i Norrköping. För att bekräfta att vi inte är ensamma, bevara de fina minnena av våra änglar och förhoppningsvis hjälpa varandra att kunna leva igen.


    Jag har haft kontakt med både Spädbarnsfonden och Små Änglar och tyvärr finns där ingen verksamhet eller kontakt personer i hela Östergötland. Jag funderade på att starta en grupp själv med hjälp av en kurator men har nu fått information om en stödgrupp som kommer att starta den 15 september. Det är sjukhusets kyrka som ordnar gruppen. Jag har pratat men Margareta Stenhammar som är sjukhuspräst. Första träff är den 15 september kl. 15:00-16:30. Och sen varannan vecka.


    Hon sa att de skulle skicka ut inbjudan till alla som har förlorat sitt barn nyligen, men det kanske finns andra som skulle vara intresserad att vara med.


    Jag önskar att det inte skulle behövas en sådan grupp, men jag hoppas att vi kan hjälpa varandra.


    Enade av sorg, kan vi hitta styrka och glädje tillsammans.


     


    Ni kan kontakt mig för mer information eller ringa till ländstingets växel och prata med Margareta Stenhammar.


    Michelle Miller (Madisons Mamma)


    [email protected]">[email protected]

  • LLiii
    Madisons Mamma skrev 2010-08-18 16:34:43 följande:

    Jag postade det här redan idag i egen tråd........

    Vi förlorade vår älskade dotter Madison i min mage i vecka 35 den 23 maj 2010. Hon var en stor fin frisk tjej, och ingen dödsorsak hittades. Min man och jag har fått stöd från familjen, kompisar, kurator, och andra men det finns ingen som ”förstår” på riktigt förutom de som också har förlorat ett barn. Jag har själv haft kontakt med en annan mamma som förlorade sitt barn i vecka 36, och har upplevt hur betydelsefullt det har varit i min läknings process. Tyvärr bor hon på andra sidan av världen i USA.  (Jag kommer därifrån, men har bott i Sverige i 6 år)


    Mitt önskemål är att skapa kontakt mellan oss som har förlorat barn i Norrköping. För att bekräfta att vi inte är ensamma, bevara de fina minnena av våra änglar och förhoppningsvis hjälpa varandra att kunna leva igen.


    Jag har haft kontakt med både Spädbarnsfonden och Små Änglar och tyvärr finns där ingen verksamhet eller kontakt personer i hela Östergötland. Jag funderade på att starta en grupp själv med hjälp av en kurator men har nu fått information om en stödgrupp som kommer att starta den 15 september. Det är sjukhusets kyrka som ordnar gruppen. Jag har pratat men Margareta Stenhammar som är sjukhuspräst. Första träff är den 15 september kl. 15:00-16:30. Och sen varannan vecka.


    Hon sa att de skulle skicka ut inbjudan till alla som har förlorat sitt barn nyligen, men det kanske finns andra som skulle vara intresserad att vara med.


    Jag önskar att det inte skulle behövas en sådan grupp, men jag hoppas att vi kan hjälpa varandra.


    Enade av sorg, kan vi hitta styrka och glädje tillsammans.


     


    Ni kan kontakt mig för mer information eller ringa till ländstingets växel och prata med Margareta Stenhammar.


    Michelle Miller (Madisons Mamma)


    [email protected]">[email protected]">[email protected]


    Åhh jag är intresserad!!
    Nu är det snart två och ett halvt år sedan vi förlorade våran tjej och det är väl inte nyligen kanske
    men jag skulle jätte gärna vilja träffa andra föräldrar som har förlorat sina små.
    Jag ska ringa Margareta så fort jag får tillfälle

    Kramar!
  • LLiii
    3 hjärtan skrev 2010-08-19 00:31:27 följande:

    Jag är också intresserad, men bor inte i Norrköping dock...


    Var bor du?
  • ELLABELLA

    Hej


    Jag bor i Linköping och förlorade min son för ca fyra år sedan. Han var tolv år när han gick bort.


    Jag är med i en förening som heter VSFB, vi brukar träffas några gånger per år i Mjöby.


    Gå gärna in på VSFB hemsida eller så kan du skicka ett mail till mej om du vill.


    Kram 


     

  • Seldonia

    Eventuellt kommer det också en samtalsgrupp i sjukhuskyrkans regi som inte riktar sig enbart till de som förlorat ett barn i magen eller i samband med förlossning.
    Jag tror att jag skulle känna mig lite malplacerad i en grupp som så uttalat riktar sig till en specifik grupp föräldar där jag och min man inte passar in.

  • Madisons Mamma

    Jag vill dela med information jag fick från sjukhuset.
    Kramar!
    Michelle

    Samtal till hjälp för dig som förlörat ett litet barn.

    Vi i sjukhuskyrkan vill inbjuda dig som upplevt en stor förlust, till stödjande samtal med föräldrar i samma situation.  Erfarenheten visar att sådana samtal kan vara till stor hjälp för att komma igenom sorgen.

    Vi träffas i Sjukhuskyrkas samtalsrum varannan tisdag med start den 15 september 2010 kl. 15:00-16:30.  Vi börjar med att fika. Sjukhuskrykan ligger vid Fornborgen på plan 1.

    Vi som leder gruppen heter:
    Birgitta Hillbom  sjukhusdiakon  011-15 68 30
    [email protected]

    Margaretha Stenhammar  sjukhuspräst  011-15 68 63
    [email protected]

    Lillemor Björling  sjukhuspräst   011-15 68 29

    Vi har alla en bred erfarenhet av samtal kring sorg och förluster. Vi har själva tystnadsplikt och vi rekommenderar också att vi inom gruppen håller tyst om det vi samtalat så att vi inte för vidare någon annans berättelse.

    Datum för samtalsträffar:
    Onsdag den 15/9 kl. 15:00-16:30
    Onsdag den 29/9 kl. 15:00-16:30
    Onsdag den 13/10 kl. 15:00-16:30
    Onsdag den 27/10 kl. 15:00-16:30
    Onsdag den 10/11 kl. 15:00-16:30
    Onsdag den 24/11 kl. 15:00-16:30

    För anmälan eller frågor kontakta Birgitta eller Margaretha.

    Varmt välkommen!

Svar på tråden Fler i Östergötland som förlorat barn?