• Jenna88

    Pco ägglossning pga Rosenrot??

    Har pco och hade efter ett missfall 2 månader normal menscykel sedan tog det fem månader efter att jag fick den andra. Åkte till gyn och se sa att jag hade pco äggstockar men att det skulle bli bättre om jag gick ner i vikt. Har gått ner till 59-58kg  pendlar därimellan och gjort de i kanske 3 veckor eller något sådan. Har inte haft mens sen 3 månader nu lite mer kanske. Men så för 8 dagar sedan så började jag äta rosenrot de extra starka åt två om dagen. igår på 7 dagen av att äta rosenrot fick jag lite ont i sidan av magen den smärtan jag har haft innan då jag har äl så då testade jag mig bara för det och stickan visade posetivt. Har haft som äl flytningar två dagar innan det posetiva testen så tror ni det kan ha varit tack vare rosenroten jag fick äl nu?? Sedan när ägget släpps blir stickan direkt negativ eller blir ljusare? När man får ont i magen är det då äl håller på?

  • Svar på tråden Pco ägglossning pga Rosenrot??
  • JAG är BÄST

    Oohhh JA rosenrot kan absolut sätta igång ÄL hos personer med pco.
    Jag säger till alla jag vet som har pco ät hellre rr än att knapra pergo.
    Dom fungerar samma,,skillnande är att pergo har en massa konstgjora hormonsaker i sig,,å rr kommer från naturen.

  • Jenna88

    okej men det var ju bra de =) Men tror du det kommer vara så typ alla menscyklar om jag knaprar rosenrot?
    Men vet ni om man har ont i magen före äl eller precis då det börjar? Och sen blir testerna svagare precis då äl varit? Eller kan det hålla sig kvar en dag till? För hade igår ont i magen sedan och posetivt test och idag vet jag inte riktigt om det är något svagere eller lika som kontroll för det var det igår om inte test strecket var lite starkare men inte mycket alls isf.

Svar på tråden Pco ägglossning pga Rosenrot??