• anka22

    Gravida från utredningstråden

    minolia skrev 2010-07-09 14:13:10 följande:
    Kan man inte bada i pool? Och det som jag gillar bäst...får nog kolla upp det.
    Happiness skrev 2010-07-09 10:14:29 följande:
    Välkommen Minolia! Glöm inte att skriva in dig på kistan som ligger på sidan innan . Det är ingen fara att åka till Kret. Tänk på att bara dricka flaskvatten. Ingen frukt. Kolla sprutor (Havrix tror jag den heter). Och det är klart att du ska bada med som sagt du kanske ska vara lite försiktig..inte bli kall och så. Tänkrt på UVI. Sen med infektionerna i pool och hav du kan väl kolla upp det. För precis som du säger man vågar ju inte chansa i detta läge. Kram
    Jepp, man får tänka på lite av varje nu märker man som har varit helt naturligt att äta....lite svårt o ställa om faktiskt. Havrix har jag tagit då jag var i Thailand för något år sedan så det ska va ok....

    Skönt o höra att ni inte tycker att det är nån fara med och åka i alla fall....
    jag har bara läst att man inte ska bada i pool pga att man lättare kan få infektioner då, men vet ju inte till 100%.
    hoppas ni får de super bra på kreta!
  • anka22
    Mida skrev 2010-07-13 17:00:10 följande:
    Vi har inga direkta planer vi... tänkte ta det som det kommer.
    Tänkte åka på lite dags och helg utflyckter.

    Vilka av er har barn sedan innan?
    Kram
    jag kommer bara ha 2 veckor semester nu i sommar, ska iväg till våran sommar stuga och bara ta det lungt. sen kommer jag ha resten av min semester i höst =) ska på lång resa.

    detta är min första =)  och du?
  • anka22

    Mida: såg precis att det oxå var din första =)

    läängtar oxå otroligt mycket på att få börja shoppa men frågan är, när börjar man våga göra de?? vad säger ni?

  • anka22
    minolia skrev 2010-07-14 13:38:33 följande:
    Känner samma sak med shoppingen....men jag tror inte jag vågar göra det förrän typ sista månaden eller nåt.

    Får hela tiden för mig att det inte finns något litet i mig...jag känner absolut ingenting. Jag märker inget på kroppen, är inte trött och känner inget i magen... Hur känns det för er?
    du har nog rätt, de kommer säkert ta lång tid innan man vågar shoppa. Ska till usa i höst så kommer nog inte kunna hålla mej till 100% men får se =)

    jag går oxå runt och känner så!! vänta nu, just ja jag va ju gravd ja, haha heeel skumt ju. jag har lite ont i brösten och har börjat få illa mående, inte roligt att må illa i de här vädret kan jag säga! men annars är det lungt. tror man ska vara glad så länge man inte känner så mycket faktiskt,en del blir ju super dåliga...
  • anka22
    minolia skrev 2010-07-15 15:21:12 följande:
    Idag är jag hur svullen som helst i magen...ser inte klok ut. Har ni märkt av nåt sånt?
    är svullen typ hela tiden! mår illa oxå, får en känsla av att den blir större då..
  • anka22
    Xperia skrev 2010-07-16 01:01:51 följande:
    hej, vet att jag inte hör hemma än men vill bara berätta att jag kikar in här lite då och då Cool. Hoppas jag får komma hit snart på riktigt! kram i sommarvärmen!
    hoppas oxå att du snart får komma hit! Skrattande  kram
  • anka22
    minolia skrev 2010-07-16 13:15:26 följande:
    Vilken vecka är du i nu? Jag är ju i vecka 6 (5+3) så än har inte illamåendet kommit än. Däremot har jag fått gå på toa på natten de senaste två nätterna. Händer aldrig annars....så lite håller väl på o hända med kroppen...
    jag är i vecka 6+1 idag =)  illamåendet kom i måndags, hoppas verkligen inte det kommer sitta i fööör länge..
    har däremot inte behövt gå på toa extra mycket, men det kommer väl det med =)
  • anka22

    har ringt och fått tid för ultraljud den 29/7, är då i vecka 7+6.(är orolig att allt verklgen är bra) 
    hon sa att de kan vara liite tidigt att se något men jag har ju läst flera styckna som gjort det tidigare och då fått sett hjärtat slå. de kommer kosta 600:- men känner att det är värt det, bara jag får veta att allt är som det ska så jag blir lugn...

    har ni gjort något ul än? vilken vecka va ni i då? eller har ni bokat något framöver?

  • anka22
    Mida skrev 2010-07-18 00:49:55 följande:
    Jag gjorde VUL v 6+0
    Vi såg hjärtat redan då:)
    åh, då får jag förhoppningsvis se nått när jag ska gå Skrattande lääängtar!
  • anka22
    Kajsa84 skrev 2010-07-21 21:05:37 följande:
    Nu kommer jag in här till alla underbara. Jag var mycket i våran tidigare tråd tills jag var tvungen att tvinga mig själv att få för mycket hopp men jag har fortsatt att läsa tråden.  Men kanske kommer någon ihåg mig.

    Och nu är JAG också gravid Vad många vi är som ska ha i Mars!

    Har lite symtomer som ömmande och lite större bröst, SVULLEN MAGE (Men det är ju bara tarmarna än så länge men ändå, blir ju svårt att dölja ju...), lite molande värk ibland men inte som mensvärk utan annorlunda och trött.... mycket trött på eftermiddagarna och sedan på kvällarna.

    Åhhh, jag är så glad att hitta er igen

    STORA KRAMAR VÄNNER <3
    Åh va roligt! Grattis och välkommen!!
  • anka22
    Happiness skrev 2010-07-22 12:57:11 följande:
    Igår  började jag med Postafen. Har tagit en idag med. Mår så obeskrivligt illa. Har ni andra klarat er?

    Igår fick jag en blödning och åkte direkt till sjukan. Fick en bild med världens minsta riskorn på Men gissa om jag var rädd. Såg hjärtat blippandes på skärmen. Men blodet kom innefrån sa läkaren. Så jag är fortafarnde orolig. Det har inte kommit något mer iallafall. Det som kom var en färgad flytning och inte blödning ska jag säga.
    Jag mår mycket illa men måste se till att äta lite typ hela tiden, då funkar det mycket bättre. Har du provat att äta nått innan du kliver upp ur sängen på morgonen? det hjälper mig jätte mycket!
    Hjälper tabletterna då?

    Läskigt med blödning, är livrädd för att något ska hända mej! men skönt att det verkar okej, och att du fick se den lille Glad 
    hur går du vidare då?
  • anka22

    precis hem kommen från ett UL! och det fins en liten där inne Skrattande såg ett hjärta slå! såå underbart fantastiskt!! nu kan jag äntligen slappna av lite och bara njuta av att det verklgen fins något där inne!
    kram på er alla!

  • anka22

    Hej alla tjejer!
    Har vart på semester men är tillbaka nu =)
    Är i v.9+6 idag och mår mycket illa fortfarande, äter typ inget och har börjat få blodtrycksfall. Var till MVC idag och fick rådet att börja äta Postafen,(nån som äter/ätit det?) hjälper inte det ska jag träffa läkaren nästa vecka och förmodligen bli sjukskriven..hoppas jag blir bättre snart!
    Hur länge mådde ni illa? lr gör ni det fortfarande?
    Får även små blödningar ibland, blir så hemskt orolig =S men ska ju tydligen vara normalt innan v.12 och så länge de inte är mycket och gör ont så ska det inte vara någon fara.....
    Stanna kvar där inne mitt Hjärta!!

  • anka22
    minolia skrev 2010-08-12 13:22:02 följande:
    Det är ett kombinerat ultraljud och blodanalys för att upptäcka ev kromosomavvikelser. Brukar ske mellan v 10-14 ca.
    blir alla erbjudna att göra det?
  • anka22
    Kajsa84 skrev 2010-08-19 21:57:47 följande:
    Hejsan alla vänner.

    Jag fick bruna flytningar men bara jätte lite i fredags och dom har inte släppt än... Idag tvingade jag Gyn att ta emot mig för att jag anade att något var fel. Min lilla hade dött i vecka 8.... Ska ta tabletter på söndag och "föda" ut den på måndag... Livet är bra allt orättvist... Vi är jätte ledsna.... MEN vi ger INTE upp!!!!!

    Lycka till med era små liv....
    men fy vad hemskt! och jag fick ren panik nu Förvånad jag har blött från och till i över 1½ vecka nu (och då är det först blod rött som kommer och sedan går över i brunt) och min barnmorska sa att de är inget farligt om det inte blir mycket och börjar göra ont. men om du "bara" hade en flytning som var brun och de visade att barnet va dött så vette sjutton va jag ska tänka! HJÄLP!? vad ska jag göra!? Gråter
  • anka22
    minolia skrev 2010-08-20 19:31:41 följande:
    Ring gyn o kräv ett VUL! Du kan ju alltid säga att du har lite ont...

    Själv är jag i den sitsen att alla symptom har försvunnit. Jag mår bra hela tiden, är inte så hungrig längre, behöver inte springa på toa lika ofta och så känner jag inget i magen. Gissa om det gör mig nojjig... 
    vilken vecka är du i då? lr va när de flesta symptom försvann?
  • anka22
    barbabelle skrev 2010-09-28 12:17:43 följande:
    jag bliiiiir gaaaalen! :/ har mått illa hela tiden i 2 dar fast ej spytt något och idag mår jag OK, dock inget illamående... tips för att motverka illamåendet ifall det kommer tillbaka? åksjukebandet hjälper inte längre, hu... :/ dricker iaf vatten med pressad citron i, hjälper lite.. men mera tips??????
    postafen åt jag när jag mådde illa, hjälpte mig iallafall, fast jag mådde så pass dåligt att jag inte åt på flera veckor.
  • anka22
    Xperia skrev 2011-02-23 22:56:21 följande:
    Smyger försiktigt in för att berätta en liten nyhet som jag knappt tror på själv.... vi har lyckats bli spontant gravida!!!
    {#emotions_dlg.flower}
    åh grattis!
  • anka22

    hej svejs alla!
    var super länge sedan jag var här sist! MEN våran lilla son har kommit till världen så mycket har det varit Skrattande
    inga fler bebbar här än?

Svar på tråden Gravida från utredningstråden