• Baaambi

    vart är alla gravida i Trollhättan???=)

    vore kul o komma i kontakt med någon från trollhättan som har bf 2011??=)

  • Svar på tråden vart är alla gravida i Trollhättan???=)
  • LoviLovi
    Jessica87 skrev 2010-10-21 23:38:27 följande:
    Va mysigt med rörelser i magen :) Jag har ännu inte kännt några sparkar ännu men har kunnat börja ana lite rörelser ibland.

    Ja, på dagarna jobbar jag. Ica i stan som avdelningsansvarig. Va gör du själv?
    Ja det är verkligen full verkstad inna i magen nu.. Speciellt när en annan vill ha det lite lugnt. Mannen ber mig till och med ibland att vända mig om när vi ska sova eftersom lilla grodan sparkar han i ryggen, haha!

    Men då måste jag ju sett dig någon gång. Hänger inte just på Ica så jätte ofta men Oden huserar man ju i lite titt som tätt. Jag jobbar ute på Överby men gör sista helgen nästa helg och går sedan hem på föräldraledigt. Känns alldeles lagom får jag nog säga.
  • Jessica87
    LoviLovi skrev 2010-10-23 01:46:26 följande:
    Ja det är verkligen full verkstad inna i magen nu.. Speciellt när en annan vill ha det lite lugnt. Mannen ber mig till och med ibland att vända mig om när vi ska sova eftersom lilla grodan sparkar han i ryggen, haha!

    Men då måste jag ju sett dig någon gång. Hänger inte just på Ica så jätte ofta men Oden huserar man ju i lite titt som tätt. Jag jobbar ute på Överby men gör sista helgen nästa helg och går sedan hem på föräldraledigt. Känns alldeles lagom får jag nog säga.
    De va en riktigt liten vilding :) Längtar tills min kommer igång.

    Jahaa, va jobbar du med där ute? i butik?
    Har du fått HP nu? När sökte du det isf?
    Funderar på att söka de snart. med dottern var jag ute väldigt sent. Fick beviljat att gå hem 2 månader innan BF när jag bara hade 1 månad kvar haha. Så nu tänkte jag vara ute i god tid :)
  • Mirramis
    fundileraren skrev 2010-10-16 20:49:41 följande:
    Håller utkik ang vattengympa... gick på det när jag väntade mitt första barn o vill gärna gå på det igen men har ingen aning om vart dem har det runt här:(
    Vattengympan är på vattenpalatset i VBG, börjar i november. Men jag tror att man måste skriva upp sig på MVC för att kunna vara med. Tydligen väldigt tajt med platser=(

    Härligt med ett bestämt BF =)

    Här sparkar det för fullt nu med. Så himla mysigt!!
  • LoviLovi
    Jessica87 skrev 2010-10-23 20:56:41 följande:
    De va en riktigt liten vilding :) Längtar tills min kommer igång.

    Jahaa, va jobbar du med där ute? i butik?
    Har du fått HP nu? När sökte du det isf?
    Funderar på att söka de snart. med dottern var jag ute väldigt sent. Fick beviljat att gå hem 2 månader innan BF när jag bara hade 1 månad kvar haha. Så nu tänkte jag vara ute i god tid :)

    Jag jobbar på Guldfynd. Sökte inte hp när jag väntade dottern eftersom jag anses att ha ett alldeles för lätt jobb och kommer inte söka denna gången heller utan går hem på föräldraledigt. Med dottern blev jag visserligen sjukskriven och gick hemma 3 månader innan hon föddes men ingen hp.


    Haha! Försäkringskassan har ju ett eget tidsschema ibland. Kan ju vara skönt att få ta ut den tiden man blir beviljad till.

  • Mirramis
    {#emotions_dlg.flower} BF-listan{#emotions_dlg.flower}
    LoviLovi                  2011-02-04 Trollhättan
    Mirramis                2011-02-03 Trollhättan
    Baaambi                 2011-03-19 Trollhättan
    Fundileraren          2011-03-22 Lilla Edet
    Jessica87               2011-03-26
    Mamma till tindra   2011-03-?? Mellerud
    Nitrogen                 2011-04-?? Trollhättan
    Nissa                      2011-04-?? Trollhättan

    Tog med listan så den inte hamnar så långt bak.
    LoviLovi och Jessica87 jasså ni arbetar på Guldfynd Överby och Ica i Oden, ja då borde man ju ha sprungit på er någon gång då=) Jag arbetar på ambulansen så jag hoppas ni slipper springa på mig allt för ofta=)

    Vilken vecka är ni i nu? Tycker tiden bara springer iväg, jag som trodde den skulle gå långsamt frammåt hinner knappt med att räkna innan det är ny vecka. Jag bryter på fredagar och är nu i mitten på vecka 26. Liten sparkar och far där inne allt mer och det känns att magen börjar bli rejält spänd nu. Lite jobbigt på kvällarna men det får gå. Inga foglossningar och inget illamående så  man ska väl inte klaga.

    Såg att ni pratade lite om HP, jag blev beviljad från 6e december så jag har en dryg månad kvar på jobbet innan jag kan gå hem och mysa.
    Att vara sjukskriven 3 månader innan som du blev LoviLovi kanske inte är så kul, om man inte mår bra menar jag?
  • LoviLovi
    Mirramis skrev 2010-10-25 12:59:45 följande:
    {#emotions_dlg.flower} BF-listan{#emotions_dlg.flower}
    LoviLovi                  2011-02-04 Trollhättan
    Mirramis                2011-02-03 Trollhättan
    Baaambi                 2011-03-19 Trollhättan
    Fundileraren          2011-03-22 Lilla Edet
    Jessica87               2011-03-26
    Mamma till tindra   2011-03-?? Mellerud
    Nitrogen                 2011-04-?? Trollhättan
    Nissa                      2011-04-?? Trollhättan

    Tog med listan så den inte hamnar så långt bak.
    LoviLovi och Jessica87 jasså ni arbetar på Guldfynd Överby och Ica i Oden, ja då borde man ju ha sprungit på er någon gång då=) Jag arbetar på ambulansen så jag hoppas ni slipper springa på mig allt för ofta=)

    Vilken vecka är ni i nu? Tycker tiden bara springer iväg, jag som trodde den skulle gå långsamt frammåt hinner knappt med att räkna innan det är ny vecka. Jag bryter på fredagar och är nu i mitten på vecka 26. Liten sparkar och far där inne allt mer och det känns att magen börjar bli rejält spänd nu. Lite jobbigt på kvällarna men det får gå. Inga foglossningar och inget illamående så  man ska väl inte klaga.

    Såg att ni pratade lite om HP, jag blev beviljad från 6e december så jag har en dryg månad kvar på jobbet innan jag kan gå hem och mysa.
    Att vara sjukskriven 3 månader innan som du blev LoviLovi kanske inte är så kul, om man inte mår bra menar jag?
    Ja det är ju inte en omöjlighet att du träffat på mig.

    Är också i vecka 26 och undrar allt vart tiden har tagit vägen. Känner att de här resterande 14 veckorna garanterat kommer rusa förbi de med och helt plötsligt sitter man här med en liten varelse i famnen. Här är det en riktigt livlig än. Känner tydliga sparkar trots att moderkakan ligger i framvägg. Skönt att slippa illamåendet. Jag var illamående i början av denna graviditeten och det har smugit sig på lite lätt nu igen. Hoppas på att det släpper snart.

    Jag kunde inte jobba vidare då jag fick en foglossning över blygdbenet som gjorde att benen domnade bort bland annat samt att jag hade sammandragningar från vecka 20. Fyra veckor innan bf fick jag reda på att jag gick med uvi så troligtvis kunde sammandragningarna lindrats lite bara jag fått penicillin tidigare.
  • fundileraren
    Jessica87 skrev 2010-10-21 23:39:39 följande:
    Då ska vi ha ganska nära varandra :) kanske stöter på varandra på bb haha
    åå va roligt:) man får säkert vänta till april om man har otur..... vi får vräka dem samtidigt;)
  • fundileraren
    Mirramis skrev 2010-10-24 08:56:50 följande:
    Vattengympan är på vattenpalatset i VBG, börjar i november. Men jag tror att man måste skriva upp sig på MVC för att kunna vara med. Tydligen väldigt tajt med platser=(

    Härligt med ett bestämt BF =)

    Här sparkar det för fullt nu med. Så himla mysigt!!
    Okay... då får jag prata med mvc när jag ska dit 2nov... hoppas jag får plats... annars får jag väl åka till badhuset o vattengympa själv:) nån som hänger med då;) hihihi
  • fundileraren
    Mirramis skrev 2010-10-25 12:59:45 följande:
    {#emotions_dlg.flower} BF-listan{#emotions_dlg.flower}
    LoviLovi                  2011-02-04 Trollhättan
    Mirramis                2011-02-03 Trollhättan
    Baaambi                 2011-03-19 Trollhättan
    Fundileraren          2011-03-22 Lilla Edet
    Jessica87               2011-03-26
    Mamma till tindra   2011-03-?? Mellerud
    Nitrogen                 2011-04-?? Trollhättan
    Nissa                      2011-04-?? Trollhättan

    Tog med listan så den inte hamnar så långt bak.
    LoviLovi och Jessica87 jasså ni arbetar på Guldfynd Överby och Ica i Oden, ja då borde man ju ha sprungit på er någon gång då=) Jag arbetar på ambulansen så jag hoppas ni slipper springa på mig allt för ofta=)

    Vilken vecka är ni i nu? Tycker tiden bara springer iväg, jag som trodde den skulle gå långsamt frammåt hinner knappt med att räkna innan det är ny vecka. Jag bryter på fredagar och är nu i mitten på vecka 26. Liten sparkar och far där inne allt mer och det känns att magen börjar bli rejält spänd nu. Lite jobbigt på kvällarna men det får gå. Inga foglossningar och inget illamående så  man ska väl inte klaga.

    Såg att ni pratade lite om HP, jag blev beviljad från 6e december så jag har en dryg månad kvar på jobbet innan jag kan gå hem och mysa.
    Att vara sjukskriven 3 månader innan som du blev LoviLovi kanske inte är så kul, om man inte mår bra menar jag?
    Idag e det vecka 19+0 och har känt rörelser sen v 11-12 väldigt tidigt tycker jag.... men rörelserna blir mer o mer starka så snart dundrar det väl till och dem hårda sparkarna kommer:) myyys;) Jag mår fortfarande bra,inget illamående eller halsbränna eller nåt. men ibland kan jag känna av lite av foglossning men är inte så att jag har stora problem av det än:) så hoppas jag slipper mer av det....

    Vet ni om det är flicka eller pojke i magen? Vi vet inte men hoppas på en pojke eftersom vi har en flicka sen innan..... men egenligen spelar det ju ingen roll bara den mår bra o allt går bra men vore trevligt med en av varje självklart.Skrattande

    längtar verkligen tills man håller den lilla i famnen o får hålla i dem små händernaBaby
  • Mirramis

    LoviLovi då kanske vi kommer till BB samtidigt då när vi är beräknade så tätt=) Har en kollega på sjukhuset som ska ha den 2a feb så det är ju lite kul när det är så nära=)

    Fundileraren visst är det härligt med sparkar och buffar=) Ja jag längtar också efter att få se vem det är som lurar där inne. Kille eller tjej har jag ingen aning om. Jag gissar på kille och alla andra tror på en flicka så  vi får väl se=) Jag hoppas inte på något speciellt. Jag vill ha 3 barn och bara jag hinner få en av varje bland de tre så är jag nöjd=)


    Jag har precis börjat simma lite nu. de har morgonsim som börjar 06:15 -09:00 på älvhögsborg tre dagar i veckan och det är ganska skönt. Har bara hunnit med det två gånger än men det var riktigt avslappnande. Vattengympan jag ska vara med på startar den 16e nov men jag tror de kör flera paralellt och lite beroende på hur långt gången man är.


    Nu ska jag ner till Thebrödsbageriet och fika med mamma.


    Ha en skön dag! Kram från mig!!!!

Svar på tråden vart är alla gravida i Trollhättan???=)