• minihopp11

    varför knakar det så lederna på bebisen?

    När jag lyfter min lille pojk så brukar det knaka i diverse leder. Undrar varför, jag är ju så försiktig. Nån annan som upplever detta?Det verkar ju inte göra ont på honom eller så, men det låter obehagligt tycker jag.

  • Svar på tråden varför knakar det så lederna på bebisen?
  • Lattemorsa

    Det gjorde det på våran tjej också när hon var nyfödd och ett par månader framåt!
    Massor, jag tog till och med upp det på BVC för jag blev väldigt fundersam :-P

    Rätt vad det var så slutade det dock knaka, alldeles av sig självt..
    BVC-läkare sa bara att "det gör ofta det på små bäbisar".


    Jag bär den finaste titel en människa kan få - Mamma
  • Atamon

    Jag frågade också om det på BVC och de sa att det var helt normalt men visst blir man lite skraj när det knakar mer om de små än om en själv   dock så frågade jag aldrig vad det berodde på

  • Teskedsmamman

    Det beror på att bebisar inte har ledvätska i sina leder ännu eftersom de inte använder dem direkt med belastning. Man kan höra redan inne i magen hur det knakar ibland....


    3 killar & pojke v36 - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Eira78

    Jag har en bebis i magen och det knakar till rätt högt om magen i bland. En del säger att det är bebisens leder som knakar. Verkar vara många som upplever det så antagligen är det helt normalt.

  • bmgbg

    har en 5 månaders och här knakar det också.. även om det låter väldigt läskigt så är jag säker på att det är helt normalt!

  • fair

    Min dotter är snart 8 månader och hon knakar fortfarande. Vet inte varför men hon verkar inte ha besvär av det i alla fall. Säkert som de andra säger, att det är lederna och att det är normalt.


    Älskade Thilde föddes 17/11 -09, mitt liv är komplett!
  • Skogsflickan

    Min 4 månaders son knakar oxå i axlar/skuldror när man lyfter upp honom och ibland lite överallt. Helt normalt när jag ringde bvc läkare, fick höra då att så länge inte höfterna knakar så är det inga problem

  • Bubbis10

    Tack å lov för denna tråden, guuu va skönt! min lilleman på 6 månader "knakar" åxå på ett sätt så jag blir skiträdd att han ska få ont ju...men då e det fullt vanligt å normalt då ju :) jag som tar i han som om han vore gjord av glas,hahaha

  • Padiz

    Min sons leder knäcker hela tiden med . Usch blev så orolig . skönt läsa trådd 

Svar på tråden varför knakar det så lederna på bebisen?