• mallebralle

    blödning vid BIM under graviditet - enda symtomet

    Fick en blödning på BIM dagen (i måndags) men den varade endast i 1-2 dagar och behövde bara trosskydd. Brukar ha mens i 5 dagar, rikligt.
    På tredje dagen är den helt borta, endast mensvärken kvar.

    Vi har försökt få barn nu i över ett år. Så kan inte låta bli att fundera på om jag hade sen ÄL och att detta va en nidblödning, eller om det va en blödning som man kan få under graviditeten när mensen egentligen skulle ha kommit.

    Tog dock ett test imorse med testlagret, och det va negativt.

    Finns det någon som varit med om detta? Eventuell blödning vid BIM eller plussat sent efter BIM?

    Fyller 24 idag, så hade hoppats på en fin present, nämligen ett plus :D men får nog vänta någon månad till verkar det som.

    Ha en bra dag. KRAM

  • Svar på tråden blödning vid BIM under graviditet - enda symtomet
  • sniffs

    Jag har precis så jag med just nu. Jag hade bim igår och fick då lite rosa och bruna flytningar. Min
    mens brukar börja med ljus rosa blödningar men sen komma igång på kvällen. Men inte då. Ingenting igår
    kväll, inget inatt. Nu lite ljusrosa igen. Såhär brukar aldrig min mens vara.
    Och bruna flytningar brukar jag aldrig ha, hade det med mitt första barn. Hade även då ljusrosa blödningar också.
    Och det gick bra allting. Han blir 8 år snart.
    Jag har dock inte testat något, så jag vet ju inte om jag är gravid eller inte. Tänkte vänta tills helgen och se
    hur detta utvecklar sig. Om mensen kanske kommer igång på riktigt idag, fortsätter det såhär kanske
    jag är gravid.

    Jag har plussat sent med bägge barnen och även de 2 ggr jag var gravid som slutade i mf. Jag tycker det är
    jobbigt och få negativa tester så jag väntar hellre lite längre.

    Grattis på din 24 års dag!!

  • Zarina

    sniffs: Bara av nyfikenhet undrar jag när du plussade med dina barn? Hur långt efter äl/bim? hade du symtom?
    Grattis på födelsedagen TS!!

  • mallebralle

    Va nästan helt säker på att det tagit sig denna månad. Hade sjukt ömma bröst som jag brukar ha innan mens, men denna gång va det värre. Sen igår förvann både blödningen och ömma brösten. Hade även för några dagar sen molande ont vid svanken och kände inte igen det alls.


    Man blir ju lite knäpp av att göra barn, speciellt när det tar lite tid. Har precis börjat lära mig hur min livmodertapp känns i olika skeden av cykeln. Och igår och idag är den lite öppen, precis som vid mens, men inget blod och att den känns annorlunda, som en pussmun typ och INGA flytningar alls. Jag som alltid har någon form av flytning.. nu är det ingenting alls.

    Men jag ger inte upp, vill så gärna att det ska ta sig snart så ska ta ett test om några dagar igen. Undrar om jag ska köra på ett digitalt CB då ist för testlagrets stickor.

    Kram på er.


     


     

  • Molly3

    JAg är på min BIM+4 Jag har har haft ömma bröst i 5 dagar, riktigt ont. Molvärk, kännt som att mensen ska komma men den kommer inte. fick en blödning igår, men sen slutade den igen. Behövde endast trodskydd och nu har jag haft typ bruna flytningar som kom idag. Jag har också varit trött. haft humörsvägningar...Idag på jobbet fick jag typ som en värmebölja över kroppen.., Kände mig dövarm i några timmar... Jätte konstigt :S

    Jag har testat mig och fått ett negativt test. Jätte sugen på att testa mig idag igen men vet inte om dedär flytningarna är symtom eller inte..

  • Molly3
    mallebralle skrev 2010-07-23 11:26:03 följande:
    Idag fick jag en rosa/brun flytning efter orgasm. Fortfarande - på test..

    Hmm.. vad händer?
    jag har också fortfarande rosa/bruna flytningar.. ljusa, vet inte vad som händer. Jag har redan fått 2st negativa gravtest och vill inte testa och få ett till :(
  • Livets under

    Här har ni en till som är i ingemansland - neg på testerna, massa gravidsymptom (det största illamående mer eller mindre konstant i två veckor nu...) är på BIM+4 idag och på förmiddagen kom en mindre blödning som har fortsatt under dagen. Dock har det varit väldigt sparsamt (enbart bytt trosskydd pga att jag iten vill gå med samma för många timmar, känns mer hygieniskt så) men jag har en molande värk hela tiden. Trött som en gnu med..

    Hoppas verkligen det kan visa sig på nåt test nån gång. Barnmorskan trodde jag kunde vara gravid och rådde mig att testa igen nästa vecka, på helgen, men jag måste ta ett imorron då jag itne hade haft nån blödning när ag pratade med henne. Hoppas det kan ha satt igång hormonerna nog för att visa ett plus!!!

    Lycka till ni andra med!


    I väntan på livets under får man trösta sig med att allt som sker har en mening..
  • Förändras2012

    Så som ts hade jag det min förra mens den var exyremt konstig så tunn??, men mollandet i magen fortsatte försökte att inte tänka på det till denna mens men nu i kväll fick jag en extrem mens värk för en stund detta är lite för tidigt än när jag ska ha min mens.. ska nu jobba natt så får vänta på den men har oxå tyvärr testat negativt:(..

    Ang brösten jag har inte ont i dem men har utvecklt rejäla blodådror över bröstvårtan inget jag har haft innan mens ( vad jag kan komma ihåg) något som även kan komma vid mens? 

  • Livets under

    Tror min mens har kommit igång på riktigt tyvärr. Har ont och testade neg så lägger ner tanken på barn för denna gången o satsar på nästa ägglossning ist!

  • mallebralle

    Idag tog jag en urinsticka på jobbet. Och den visade att jag har hemoglobin i urinen och högt antal leukocyter. Är färdigutbildad ssk snart, men har inte en aning om vad detta kan betyda i mitt sammanhang.

    Igår när jag låg i sängen och kikade på datorn så hög det till rejält i magen och ryggen samtidigt och jag tänkte " herregud, nu gick nått sönder" men inget mer hände. På kvällen så hade jag och sambon sex och fick då en flytning som va orange/brun efter.

    Har pratat med BM nu och jag ska avvakta under helgen och komma in på måndag för en undersökning.

    Min kropp är skum!

  • tusenliljor

    är på bim + 4 och fick blödning på lördag som bara var rosafärgad, sen natten till söndag började jag blöda rikligt. Men nu efter ca två dagar ingen mens alls, bara flytningar. Någon som vet??

  • Gävlebo

    Hej! Jag såg att tråden var vid liv igen. Jag har inte haft ont i ryggen men däremot värk mycket koncentrerat till livmodern, mensvärk för mig brukar annars stråla ut mot höger ben. Min mens har varit sen typ en gång sedan jag fick den första gången (2006!) Och nu är jag på BIM +2. Fick en blödning inatt, brukar kunna fylla en binda på några timmar men nu var det bara som ett sträck med blod efter 7 timmar. Brukar också vara typ döende i smärta första dagen (endometrios) men idag har jag klarat mig med bara 1 tablett. Såg att flera här har haft blödningar i början men som ändå resulterat i ett + . Hoppas att så är fallet även för mig!

Svar på tråden blödning vid BIM under graviditet - enda symtomet