• Kerstin W

    Smart bärsele till tvillingar?

    Har någon en smart lösning på att bära tvillingarna samtidigt? Pojkarna börjar växa ur babyskyddet och därmed blir det rätt krångligt när man inte kan använda vagnen men behöver ta sig en kortare sträcka med båda två. Jag har sett en bärsele från Scootababy där man har barnet på höften. Undra om det skulle funka att använda sådana? Har någon erfarenhet av just denna bärsele eller tipps på någon annan pryl eller bärteknik?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-01 08:39
    Jag löste problemet med en Scootababy. Är jätte nöjd med den!

  • Svar på tråden Smart bärsele till tvillingar?
  • Kerstin W

    Jag har testat bärsjal men är nog inte riktigt den typen. Blir tokig på allt tyg som ska knytas hit och dit... Men tack ändå!

  • Kerstin W

    Hej Moonis! Problemet med Weego twilling är att den endast kan användas från det att barnen är 1600 gram och upp till ca 5-6 månader beroende på hur stora bebisarna är. Mina har alltså redan vuxit ur den...

  • Moonis
    Kerstin W skrev 2010-07-30 15:36:00 följande:
    Hej Moonis! Problemet med Weego twilling är att den endast kan användas från det att barnen är 1600 gram och upp till ca 5-6 månader beroende på hur stora bebisarna är. Mina har alltså redan vuxit ur den...
    Aha, ska kika efter annat alternativ.
  • Moonis

    Här är en variant på sjal som verkar lätt att knyta så man kan bära två.

  • Kerstin W

    Hej Moonis och tack för länken! Hänger barnet liksom fritt/ bara med rumpan i slingan eller ska benen in på något vis? Jag kan inte riktigt se det på bilderna och texten är på finska... Känns som om tyget kan glida undan och då faller ju barnet rätt ner i backen?

  • martenanna

    Ha den ena i en babybjörn bärsele och bär den andra på höften, funkar kortare sträckor Skrattande lycka till

Svar på tråden Smart bärsele till tvillingar?