• mamma790101

    Vi som planerar 3:dje barnet

    Hej! Vi planerar nu att börja jobba på ett tredje barn:) och det skulle vara kul om det är fler i samma situation som är inresserad av att bolla lite tankar. Mina barn har hunnit bli 10 och 6 år gamla nu så det betyder att vi börjar om helt på nytt vilket känns både skrämmande och spännande. Hur känner ni det???

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-15 18:26
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m53869609.html

  • Svar på tråden Vi som planerar 3:dje barnet
  • Fiabus
    mamma790101 - kan inte du slänga in länken till BIM listan i Trådstarten så att alla nya oxå kan lägga in sig - lite lättare att hålla reda på alla nu när vi är så många. Skrattande

    Det verkar inte bättre än att jag hade mens nu här i dagarna, en sparsam sådan men kanske kroppen inte har kommit igång riktigt efter att jag tog ut spiralen som jag hade haft i 4,5 år utan mens.
    NU vill jag att ÄL ska komma Skrattande förhoppningsvis sista helgen i aug.
  • fialutta

    Hej!
    Tänkte också haka på här! Har två tjejer födda-07 och -09 och snart tänkte vi försöka oss på att få till en trea! Pirrigt värre... Slutar med p-piller om ett par veckor, sen inväntar vi första vanlig mensen innan vi sätter igång. När man väl bestämt sig så känns det som så lång tid kvar fast det kanske bara rör sig om 6 v... Kul med flera som planerar treor!

  • mamma790101
    Fiabus skrev 2010-08-15 08:54:45 följande:
    mamma790101 - kan inte du slänga in länken till BIM listan i Trådstarten så att alla nya oxå kan lägga in sig - lite lättare att hålla reda på alla nu när vi är så många. Skrattande

    Det verkar inte bättre än att jag hade mens nu här i dagarna, en sparsam sådan men kanske kroppen inte har kommit igång riktigt efter att jag tog ut spiralen som jag hade haft i 4,5 år utan mens.
    NU vill jag att ÄL ska komma Skrattande förhoppningsvis sista helgen i aug.
    Jag vet inte om jag har gjort rätt annar så får ni förklara hur jag ska göra=)

    Nu vill jag bara att  det ska bli slutet av augusti och se om det har hänt något , det skulle vara så mysigt att känna den gravida känslan igen...
  • 3xm
    mamma790101 skrev 2010-08-15 18:30:20 följande:
    Jag vet inte om jag har gjort rätt annar så får ni förklara hur jag ska göra=)

    Nu vill jag bara att  det ska bli slutet av augusti och se om det har hänt något , det skulle vara så mysigt att känna den gravida känslan igen...
    Det blev bra men om du orkar så för du jätte gärna göra det igen och skriva vad länken går till.

    Nu är det lite mindre än 1 vecka kvar till nästa BIM för mig. Om inte tanten har dykt upp tänkte jag testa på lördag morgon. Men jag tror inte att vi har lyckats. Tror vi gosade lite för tidigt vid  ÄL. Men åt andra sidan så hade jag mer ont vid ÄL denna gång....
    Någon mer på G?
  • Fiabus

    Idag kom paniken över mig, vet inte varför men jag blev alldeles kallsvettig av tanken att jag skulle bli gravid igen!
    Klarar vi av en liten till? Har vi tid? Tänk om det blir ngt fel på bebisen, graviditeten mm.
    Ska vi vara glada för våra två killar och njuta istället av vardagen vi har? Ekonomiskt?
    Allt det negativa kom över mig.

    Det är inget som har kommit över mig nu att jag vill ha en trea, den kom redan efter ngr månader när tvåan hade kommit. La tankarna på is ngr år då mannen min inte ville men tanken slog mig nu här i våras igen och jag har bearbetat mannen min sen dess (inte tjatat)  tills han gick med att vi provar året ut, blir det inget innan nyår så lägger vi bebisverkstan på hyllan för gott!

    Varför kom denna panik nu? Är det bara för vardagen börjar i morgon och jag insåg att vi är två föräldrar som jobbar heltid, 4 familjemedlemmar som har aktiviteter, ett hem som ska skötas mm - Finns ingen lugn stund!

  • 3xm
    Fiabus skrev 2010-08-15 19:07:22 följande:
    Idag kom paniken över mig, vet inte varför men jag blev alldeles kallsvettig av tanken att jag skulle bli gravid igen!
    Klarar vi av en liten till? Har vi tid? Tänk om det blir ngt fel på bebisen, graviditeten mm.
    Ska vi vara glada för våra två killar och njuta istället av vardagen vi har? Ekonomiskt?
    Allt det negativa kom över mig.

    Det är inget som har kommit över mig nu att jag vill ha en trea, den kom redan efter ngr månader när tvåan hade kommit. La tankarna på is ngr år då mannen min inte ville men tanken slog mig nu här i våras igen och jag har bearbetat mannen min sen dess (inte tjatat)  tills han gick med att vi provar året ut, blir det inget innan nyår så lägger vi bebisverkstan på hyllan för gott!

    Varför kom denna panik nu? Är det bara för vardagen börjar i morgon och jag insåg att vi är två föräldrar som jobbar heltid, 4 familjemedlemmar som har aktiviteter, ett hem som ska skötas mm - Finns ingen lugn stund!
    Det är delvis så min man tänker.
    Vi har två fullt friska barn. En tredje gravidetet inebär nya risker med både mig & barnet. Pengafråga.

    Men all kärlek & glädje som man får av barn överväger.

    Med 1:an blev jag sjukskriven i vecka 17  för foglossning, med 2:an tog jag det lugnare & gick ner i tid så fort jag kände av foglossningen. Jag kan känna av foglossning än idag.

    Kom på tidigare ikväll att jag känner av fogarna igen. Undra om det är ett tecken eller inte....
  • MrsMuffin

    Jag tänker exakt likadant som er. Vi har två friska barn, tänk om vi är idiotiska som ens överväger ett tredje??! Har få möjligheter till barnvakt, och ett enormt hektiskt liv som det är nu...orkar man?? Känner dock av hela mitt hjärta att jag vill ha fler barn, tror även min man känner likadant. Jag har länge velat ha en stor familj, och just nu känns det 110% rätt att försöka få till en bebbe. Bara att tuta o köra alltså.

  • Mizen

    Jag kan också känna exakt samma panik! Förvånad
    Men som ni andra också säger så väger det över att vi vill ha en liten till. Jag är superrädd att inte räcka till för tre barn, då jag är ensam var tredje vecka då maken jobbar. Jag minns allt för väl hur tufft det var att vara ensam med de två första barnen. Dock är dom större nu och kan massa saker själva plus att de går i skolan på dagarna vilket kommer ge mig vilotid med den lilla. Så jag hoppas det kommer funka!

    Måste dock vänta in nästa ÄL innan vi kan köra....Skrattande

  • MrsMuffin

    Loppan: Jag är också ensam mycket. Men försöker ändå tänka att det ju inte kan vara meningen att vår familj bara får ha max två barn på grund av våra sociala omständigheter.. Jag menar, tänk om mannen börjar jobba med ngt närmare hemmet? Då ändras ju allt igen. Nä, bäst att göra som hjärtat säger.

    Väntar också på äl...två veckor kvar. Gaaaah!!!

Svar på tråden Vi som planerar 3:dje barnet