• BeautifulFlower

    mitt barn rycker till -8 månader. Hjälp (ticks?)

    Under de senaste 3 veckorna har min dotter som blir 8 mån. den 23é ryckt till. Axlarna åker upp,armarna likaså och hon drar sig bakåt lite..
     Första gången var 3 veckor sen typ, när jag matade henne..reagerade inte så mycket utan trodde mest att hon tyckte något störde henne i matstolen..
      Sen var det lungt fram till idag, när vi matar henne IGEN så börjar hon rycka. Sen slutar hon,och börjar sen igen och så fortsätter det kanske 5 gånger - inte direkt efter varandra.
    Det verkar bara komma när hon äter då det aldrig hänt annars. Hon verkar inte bry sig om det och hon krampar inte heller. hon gör så några sekunder, sen slutar hon.
    Det oroar mig såklart och jag är livrädd för det ska vara Ticks eller liknande.
     
    Har era barn gjort såhär eller finns det någon som kan hjälpa??

    Fick med det på film på mobilen, så ska visa upp det på BVC på måndag tänkte jag,Men tillsvidare frågar jag här

  • Svar på tråden mitt barn rycker till -8 månader. Hjälp (ticks?)
  • BeautifulFlower

    Verkligen INGEN av er 47 stycken som har en aning? :(

  • 3finatjejer

    Min dotter gör så ibland, min mamma säger att barn gör så när de kissar

  • LuViGli

    Min dotter gjorde så när hon var typ 5-6 månader gammal. Fast inte när hon åt. Kunde bara sitta på golvet eller i babysittern och göra så där.. Blev också lite orolig då. Hon höll på så där i några dagar och slutade. Nu är hon 10 mån och har inte gjort det på länge.. Vet fortfarande inte vad det var för nåt. Men det såg lite freaky ut..

  • LinnH

    Vår kille (7mån) gör oxå så ibland när han äter... Ingen aning om varför..

  • hallonfamiljen

    ååååh hihi va kul att du startat en tråd om detta. vår son gör likadant. drar upp axlarna, blir illröd i ansiktet o ibland hukar han sig... vi har varit lite oroliga ibland men ja har hört mig för o de kan va ticks. men de ser lite lustigt ut. ett tag undrade vi om han hade spasmer. vår son är snart 7 mån o har gjort så här några veckor. bara när vi matar honom eller när han sitter i sin stol.

  • BeautifulFlower
    hallonfamiljen skrev 2010-08-10 19:55:30 följande:
    ååååh hihi va kul att du startat en tråd om detta. vår son gör likadant. drar upp axlarna, blir illröd i ansiktet o ibland hukar han sig... vi har varit lite oroliga ibland men ja har hört mig för o de kan va ticks. men de ser lite lustigt ut. ett tag undrade vi om han hade spasmer. vår son är snart 7 mån o har gjort så här några veckor. bara när vi matar honom eller när han sitter i sin stol.
    Så det kan alltså vara ticks?
  • hallonfamiljen
    BeautifulFlower skrev 2010-08-10 19:57:29 följande:
    Så det kan alltså vara ticks?
    tydligen
    inget o oroa sig för iallafall =)
  • Lollo95

    Hej! Har det gått över för din bebis än? Jag har en 8 månaders som gör liknande med ena axeln när hon sitter i sin stol och blir matad. behöver man vara orolig?

Svar på tråden mitt barn rycker till -8 månader. Hjälp (ticks?)