• emilias

    Hitta på något kul med 3 åring i STHLM imorgon, men vad??? HJÄLP!!

    Ja så ska vi ha barnvakt åt vår minsta kille och ska spendera all vår uppmärksamhet på vår stora kille som är 3½ år gammal. Vi tänkte göra något som inte går när lillebror är med. Bio tänkte vi, men bioprogrammet sa något annat. Inget direkt som vi tycker passar.

    Så nu undrar vi, vad ska vi hitta på med vår 3½ åring i sthlm imorgon (innerstan)?
    Alla tips mottages =0)

  • Svar på tråden Hitta på något kul med 3 åring i STHLM imorgon, men vad??? HJÄLP!!
  • emilias

    Junibacken och aquaria var vi på i veckan och skansen någon vecka sen =0)
    Han har hat sju veckors sommarlov varav några veckor här hemma så mycket har betats av!
    Men tack för tipset!

  • Psykologstudenten

    Min son är vapentokig, lite synd tycker jag som är pacifist men samtidigt vill jag uppmuntra hans intressen så vi kommer ta en till till Armémuseet. Det blir nog toppen!

    Sen blir det Grönan och ev Skansen om vi hinner. Barnböcker är han inte så intresserad av, annars hade vi åkt till Junibacken. Gillar man djur och sådant så är väl Naturhistoriska rätt kul?

    Så mitt tips är att gå efter ditt barns intressen! 

  • Sunstar83

    Tekniska museet har en utställning om flygplan just nu, det är ganska billiga priser där, max 80 kr per vuxen, barn under 6 år går in gratis. Jag ska ta min snart 3-åriga son dit nu på vår semester. Passar bra om vädret inte är på topp heller. Dem har även en restaurang där med vad jag kan se vettiga priser, ca 40-45 kr för barnportioner.

  • Psykologstudenten
    Sunstar83 skrev 2010-08-07 22:32:03 följande:
    Tekniska museet har en utställning om flygplan just nu, det är ganska billiga priser där, max 80 kr per vuxen, barn under 6 år går in gratis. Jag ska ta min snart 3-åriga son dit nu på vår semester. Passar bra om vädret inte är på topp heller. Dem har även en restaurang där med vad jag kan se vettiga priser, ca 40-45 kr för barnportioner.
    Lägger på minnet!

    Var ligger det? 
  • emilias

    Hmm..jag känner att vi betat av enhel del här =0)
    Armemuseet har vi inte varit på men vapen...nej det blir det inte hehe.

    Tekniska var vi på för någon vecka sedan, det är verkligen toppen! Som ett enda stort lekland!

  • Sunstar83
    Psykologstudenten skrev 2010-08-07 22:34:05 följande:
    Lägger på minnet!

    Var ligger det? 
    Ute vid kaknästornet, hållplats museiparken har jag för mig, går buss ut från t-centralen..
  • emilias

    Tekniska museet ligger ut mot kaknästornet, vid polismuseet. 69:an går förbi där om jag inte minns fel..

  • Sunstar83
    emilias skrev 2010-08-07 22:34:05 följande:
    Hmm..jag känner att vi betat av enhel del här =0)
    Armemuseet har vi inte varit på men vapen...nej det blir det inte hehe.

    Tekniska var vi på för någon vecka sedan, det är verkligen toppen! Som ett enda stort lekland!
    Kul att höra att Tekniska uppskattades, då vet jag att det kommer bli lyckat för vår del också, min lillkille älskar nämligen flygplan!
  • Psykologstudenten

    OK!

    Tekniska och Polismuseet kan man alltså ta i samma veva då? 

  • emilias

    Ja det är jättebra! Och sedan har de ju sitt "lekområde" för barn 0-7 år där det finns dansmatta, rutchkana, spöktunnel osv. Hur bra somhelst enligt min 10 månaders och 3 åring och mig!

  • emilias
    Psykologstudenten skrev 2010-08-07 22:38:39 följande:
    OK!

    Tekniska och Polismuseet kan man alltså ta i samma veva då? 
    Absolut! Krypavstånd!
  • emilias

    Beror iof på tid och orken.. Tekniska är 3 eller fyra våningar stort.. Så där kan man spendera mååånga timmar

  • Idun

    Som Uppsalabor åker vi då och då till Stockholm med vår 3,5-åring och av det som inte nämnts gillar han

    att äta nudlar på thairestaurang
    leka och titta i böcker på Kulturhusets rum för barn (samt trycka på knapparna i Stockholmsutställningen på nb)
    provsmaka och handla torkad frukt i Saluhallen
    hoppa på studsmattorna och leka i Vasaparken
    åka tåg och tunnelbana 

  • emilias

    =0)
    På rum för barn kommer dagen avslutas!
    Där är det också toppen, han älskar deras pysslarverkstad!
    Han gillar också att trycka på knapparna där nere haha.

  • Psykologstudenten

    Min son tyckte Rum för barn var OK, men efter att ha tittat på ångloket och krupit runt i tornet i någon timme var han nöjd så vi hoppar nog det denna gång.

    Vi börjar väl med Tekniska och ser om det blir tid kvar! 

  • KatarinaR

    Junibacken är ganska mysigt!!

    Bara gå och fika kan ju barn tycka är mysigt också!

  • emilias

    Blev lunch+ 3d bio+ rum för barn.
    Mamma ovh pappa är väääldigt trötta nu =0)
    Hoppas ni andra hade en bra dag!

Svar på tråden Hitta på något kul med 3 åring i STHLM imorgon, men vad??? HJÄLP!!