• C4m1ll4

    Vad tusan gör man på kvällarna??

    Jag har alltid såå brutalt tråkigt på kvällarna när unge herrn har somnat! Ingen att prata med, försent för folk att komma över eftersom dom har egna barn alt ska upp och jobba dagen efter.

    Vad gör ni för att få tiden att gå??

    Blir snart galen!

  • Svar på tråden Vad tusan gör man på kvällarna??
  • Zezana

    Sitter framför datorn jag har iofs sambo, men han är inte särskilt social av sig, han sitter mest inne i sitt datarum & ugglar tills han blir trött (mitt i nätterna när alla andra sover)

  • Maria222

    Jag är ensam 4 kvällar/nätter i veckan eftersom min sambo jobbar nätter.
    Sonen somnar kl 20. Sen tittar jag på TV, sitter vid datorn, läser någon bok. Går och lägger mig runt 22-23 tiden. Jag tycker att tiden går väldigt fort där på kvällen.


    Mamma till Kevin född 0706. BF med lillebror Lukas 2010-08-14
  • C4m1ll4

    Det är typ vad jag gör också. Men sen blir det såå tjatigt

  • SunnyBunny

    Oh kvällarna är som skönast när man får vara i fred;) Jag bor ju med nån försäg, men jag tar alltid några timmar i min ensamhet. Kollar på nätet, spelar spel på FB, kollar webtv det jag missat under dagen, tar ett bad, FL;) läser en bok på balkongen med ett glas vin:)

  • SunnyBunny
    C4m1ll4 skrev 2010-08-09 21:12:08 följande:
    Det är typ vad jag gör också. Men sen blir det såå tjatigt
    Har du ingen hobby? Jag tex håller på mycket med foto som jag brinner för, och på kvällarna sitter jag alltid nån timme i alla fall och sorterar bilder, redigerar osv..
  • C4m1ll4
    SunnyBunny skrev 2010-08-09 21:16:10 följande:
    Har du ingen hobby? Jag tex håller på mycket med foto som jag brinner för, och på kvällarna sitter jag alltid nån timme i alla fall och sorterar bilder, redigerar osv..
    nä, jag har ju inte det, får väl gå till panduro och köpa på mig massa prylar :-P
  • SunnyBunny
    C4m1ll4 skrev 2010-08-09 21:17:40 följande:
    nä, jag har ju inte det, får väl gå till panduro och köpa på mig massa prylar :-P
    hihi...jag har så mycket projekt istället att jag hinner inte med;) Saker ska målas,kläs om och snart ska jag även köpa en kolonilott HA!
  • C4m1ll4
    SunnyBunny skrev 2010-08-09 21:19:54 följande:
    hihi...jag har så mycket projekt istället att jag hinner inte med;) Saker ska målas,kläs om och snart ska jag även köpa en kolonilott HA!
    hehe det som är synd är att jag har noll tålamod! får se om jag hittar nåt bra att pyssla med
  • mia maria

    Jag är ensamstående med två barn, o jag uppskattar kvällarna jättemkt, då barnen sover o man äntligen får lite tid för sig själv att titta på TV, sitta vid datorn, prata i telefonen, pyssla i hemmet, läsa osv.

    Tycker att det är såååå skönt att avsluta dagen med lite egentid!

  • C4m1ll4
    mia maria skrev 2010-08-09 21:34:36 följande:
    Jag är ensamstående med två barn, o jag uppskattar kvällarna jättemkt, då barnen sover o man äntligen får lite tid för sig själv att titta på TV, sitta vid datorn, prata i telefonen, pyssla i hemmet, läsa osv.

    Tycker att det är såååå skönt att avsluta dagen med lite egentid!
    tycker också det är skönt med egen tid men jag är så förbannat rast lös ^^ bara repriser på tv, alla böcker har jag läst minst 4 ggr. suck!

    bara lite gnällig idag :-P
  • Tryfflan

    Jag viker tvätt, diskar, planerar för nästa dag, pluggar på distans så där går också lite tid.
    Sen brukar jag försöka följa någon serie på TV. Man kan ju läsa en bok eller ägna sig åt att surfa lite.

    Visst blir det långsamt ibland... det håller jag med om.

  • Anonym konståkare

    Listan är oändlig!!!Tänk på att det trots allt är ganska skönt att ha tråkigt i lbland...

    1.Måla

    2.Pyssla

    3.Spela tevespel/datorspel

    4.Ha fotbad

    5.Gör en kompisbok

    6.Skriv din bucktelist/önskelista

    7.Sätt upp Post-it lappar med fina budskap och saker du måste göra i HELA ditt rum????

    Och så har jag 1000 tips till så om ni vill ha tips fråga mig???????????????

  • No Logo

    Städa, diska, tvätta, stryk, förbered matlådor, hör långkok, baka, betala räkningar, internethandla, vattna blommor etc så behöver du inte göra det när barnet är vaket utan då kan ni utnyttja tiden till att göra roliga saker tillsammans, träffa vänner etc

    Ring en vän eller släkting

    Chatta med någon som inte helker kommer loss på kvällen

    Gå en online-kurs i fotografering, bilmekanik, vinkunskap eller nåt annat kul

    Lär dig ett nytt språk eller fräscha upp gamla kunskaper

    Ta en kurs i något som utvecklar dig på jobbet

    Lär dig sticka

    Sortera foton på datorn

    Printa de bästa fotona och gör ett album till barnet

    Googla recept och gör veckomeny, näthandla maten

    Kolla Pinterest efter tårtor, dekorationer, inbjudningar etc och planera ett kalas

    Sy maskeradkläder till barnet

    Klä om eller slipa och måla om en möbel

    Träna hemma

    Dansa Zumba med Wii

    Ha en hemma spa-kväll

    Planera semester, kolla resmål priser, hotell, aktiviteter för barn på resmålen

    Städa garderoben, gör dig av med saker du inte använder och skriv en wish-list för vad du behöver komplettera med

    Städa ur barnets urväxta kläder och saker, lägg ut på Blocket

    Drick vin och dansa med hörlurarna på!

    Låna e-böcker, så får du nytt utan att gå på biblioteket

    Ligg i badkaret och lyssna på en radiopod

    Turas om med någon kompis att skaffa barnvakt nån gång ibland och häng hos varandra

  • Iowhannah

    Oj, vad folk gör saker på kvällarna! Själv typ duschar jag och kollar på serier (visst, finns det ingen mat över efter middagen så gör jag väl en matlåda också). Jag fattar inte hur man ska ha energi till nåt annat på kvällen, speciellt om man har jobbat och hängt med ett/flera barn hela dagen.

  • punktslash

    Hur hinner du ha tråkigt? Jag har inte haft tråkigt sedan jag var tonåring.

    Vik tvätt, töm diskmaskinen, stryk skjortor, läs en bok, knyppla, gör hemmagymnasitk, bada, baka etc.

  • mammalovis

    Stackars sate, med mitt jobb önskar man snarare fler timmar på dygnet och mer ork ... Men du har ju fått bra tips av andra ...

  • tulip79

    Fixar tvätt, kollar på svt-play/netflix, syr kläder till barnen, redigerar bilder vid datorn, skapar fotoböcker, läser eller badar. Sambon gillar att cykla eller springa en sväng efter barnen lagt sig.

Svar på tråden Vad tusan gör man på kvällarna??