• MirandaSthlm

    Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

    Eftersom det finns så många trådar MOT SverigeDemokraterna så tycker jag det skall finnas en tråd för oss som är FÖR SverigeDemokraterna.

    sverigedemokraterna.se/



    Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-20 22:22
    Tyvär verkar det ramla in väldigt många SD-motståndare och denna tråd är främst för SD-anhängare så var vänligen och respektera detta i denna tråd. Vill du diskutera emot SD finns alla andra trådar att välja på, bara just inte denna. Tack på förhand!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-21 12:59
    Här är iaf SDs åsikter från deras sida som vi kan diskutera:

    Våra åsikter

    * En trygg och värdig ålderdom
    * Ett nära europeiskt samarbete utan överstatlighet
    * Jämställdhet och ökad trygghet för landets kvinnor
    * En ansvarsfull invandringspolitik
    * Krafttag mot brottsligheten
    * Slå vakt om familjen
    * Värdig vård för alla
    * En trygg och kunskapsinriktad skola
    * En ansvarsfull och hållbar miljö- och energipolitik
    * En rättvis arbetsmarknad och minskad arbetslöshet
    * Ett starkt och modernt svenskt försvar
    * Låt Sverige förbli Sverige
    * En levande landsbygd och ett djurvänligt samhälle
  • Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!
  • Rosahjärta

    Ja är nog rättså inne på att rösta på sverigedemokraterna detta året ! just för att se vad de kan ha att komma med och för att få in lite mer action i hela politikcirkusen!
    Just för att ja också vet att partiet ser mot folket först . och sen på allt annat.
    De vågar ta upp invandringsfrågan som faktist blivit ett utav ett litet problem i det svenska samhället.
    Go SD! 

  • Uhngoliant

    Dethär blir tredje valet i rad jag röstar på SD. et är inte så mycket invandringsfrågorna som lockar mig utan de om vård och familj


    ♥IDUN♥
  • MirandaSthlm

    Ja precis.. dom är väl dom enda som vill bevara vårt vackra Sverige svenskt så gott det går. Alla andra nationer värnar ju om det sina så varför skulle vi inte göra det?

    Solig


    Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
  • Fuskmamma

    Så fort man säger att man ska röst på SD blir man placerad i en liten box av rasister.. Så fel.

  • Uhngoliant
    Fuskmamma skrev 2010-08-20 12:27:26 följande:
    Så fort man säger att man ska röst på SD blir man placerad i en liten box av rasister.. Så fel.
    Ja det är trist. Att man blir dömd utan att folk vet bakgrunden till besluten. Hoppas verkligen att SD kommer in i riksdagen i år så det blir bevisat en gång för alla att SD kan göra mycket bra!
    ♥IDUN♥
  • MirandaSthlm
    Fuskmamma skrev 2010-08-20 12:27:26 följande:
    Så fort man säger att man ska röst på SD blir man placerad i en liten box av rasister.. Så fel.
    Ja det är mycket hat och smutskastning gentemot SD konstigt nog. Jag hatar inte moderater och smutkastar inte sosarna bara för att jag tänker rösta på SD men vi kanske har kommit ett snäpp längre i vårt tankesätt.

    Därför jag startade denna tråd så man kan ventilera lite med "likasinnade".

    Solig
    Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
  • emmy
    Ansluter mig här!

    Jag finns i skola och barnomsorg, jag har vänner som jobbar inom socialvård och olika fängelser. Jag är, som blåögd blondin, uppväxt i ett invandrartätt område där jag önskar att jag fått en peng varje gång jag hört "jävla svenne" eller "svennehora"  för då hade jag inte behövt ta studielån. Jag och mina bekanta som befinner oss i en ofta icke fungerande mångkultur varje dag anser att invandringen som den skötts hittills är ett problem. De som anser att den är icke-problematisk eller till och med beskriver den som rosenskimrande (Zlatan- och det-är-så-gott-med-kebab-argumentet) undrar jag i vilken verklighet de befinner sig för dit vill jag gärna komma! 

    Varför ska man skämmas över att man uppmärksammat ett problem och vill göra något åt det. Alla som tycker att inv.politiken är fungerande förutsätter jag redan bor i ett invandrartätt område alternativt tänker flytta dit snart och låta sina barn gå på en fungerande skola där enbart någon procent går ut med godkänt betyg...eller?
  • Nice Girl Wrong Place
    emmy skrev 2010-08-20 12:46:24 följande:
    Ansluter mig här!

    Jag finns i skola och barnomsorg, jag har vänner som jobbar inom socialvård och olika fängelser. Jag är, som blåögd blondin, uppväxt i ett invandrartätt område där jag önskar att jag fått en peng varje gång jag hört "jävla svenne" eller "svennehora"  för då hade jag inte behövt ta studielån. Jag och mina bekanta som befinner oss i en ofta icke fungerande mångkultur varje dag anser att invandringen som den skötts hittills är ett problem. De som anser att den är icke-problematisk eller till och med beskriver den som rosenskimrande (Zlatan- och det-är-så-gott-med-kebab-argumentet) undrar jag i vilken verklighet de befinner sig för dit vill jag gärna komma! 

    Varför ska man skämmas över att man uppmärksammat ett problem och vill göra något åt det. Alla som tycker att inv.politiken är fungerande förutsätter jag redan bor i ett invandrartätt område alternativt tänker flytta dit snart och låta sina barn gå på en fungerande skola där enbart någon procent går ut med godkänt betyg...eller?
    Jag ansluter mig INTE här men eftersom tråden länkats i varje tråd jag skriver i, hamnade jag här ändå.
    Säkerligen är jag inte välkommen, men när jag ser oemotsagda felaktigheter så kan jag faktiskt inte låta bli att lägga mig i.

    Jag har inte sett en enda själ på FL som anser att integrationen har fungerat.
    Men vi skiljer oss i vilka lösningar vi vill se.
    Jag skulle aldrig rösta på SD och bor i ett område dominerat av invandrare, i min dotters klass går 2 svenska barn och vi har aldrig haft några som helst problem. Min erfarenhet är att de flesta som inte vill rösta på SD, är just de som faktiskt HAR positiva erfarenheter av invandring/invandrare (95% av befolkningen ungefär) och inte anser att en röst på SD skulle vara rättvist för dessa indivder.

    SD riktar ju in sig på de 5% av invandrarna som misstänkts eller begått brott, men de andra 95% blir ju lidande av deras politik.
    Eller är det mångkulturen ni har problem med? Vilket land är INTE mångkulturellt år 2010?
    Hur stör mångkulturen er egna kultur?

    Många som är emot SD är det inte bara pga invandringspolitiken, utan faktumet att det är mansdominerat, diskriminerar homosexuella, kvinnor, barnlösa (genom sina åsikter kring adoption) och deras extremt svaga ekonomiska politik samt knappt existerande utrikespolitik.

    Vi kan ta det här i någon annan tråd, om det stör, men ni får nog räkna med att bli emotsagda och argumenterade emot, precis som man blir i alla trådar under politik.
    Speciellt när man kommer med anklaganden på felaktiga grunder.

    Och vad exakt SD ska göra åt dessa problem?
    Jag har ställt frågan i alla SD trådar på forumet och aldrig fått svar.
    Beautifully Human
  • MirandaSthlm
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-20 13:14:14 följande:
    Jag ansluter mig INTE här men eftersom tråden länkats i varje tråd jag skriver i, hamnade jag här ändå.
    Säkerligen är jag inte välkommen, men när jag ser oemotsagda felaktigheter så kan jag faktiskt inte låta bli att lägga mig i.

    Jag har inte sett en enda själ på FL som anser att integrationen har fungerat.
    Men vi skiljer oss i vilka lösningar vi vill se.
    Jag skulle aldrig rösta på SD och bor i ett område dominerat av invandrare, i min dotters klass går 2 svenska barn och vi har aldrig haft några som helst problem. Min erfarenhet är att de flesta som inte vill rösta på SD, är just de som faktiskt HAR positiva erfarenheter av invandring/invandrare (95% av befolkningen ungefär) och inte anser att en röst på SD skulle vara rättvist för dessa indivder.

    SD riktar ju in sig på de 5% av invandrarna som misstänkts eller begått brott, men de andra 95% blir ju lidande av deras politik.
    Eller är det mångkulturen ni har problem med? Vilket land är INTE mångkulturellt år 2010?
    Hur stör mångkulturen er egna kultur?

    Många som är emot SD är det inte bara pga invandringspolitiken, utan faktumet att det är mansdominerat, diskriminerar homosexuella, kvinnor, barnlösa (genom sina åsikter kring adoption) och deras extremt svaga ekonomiska politik samt knappt existerande utrikespolitik.

    Vi kan ta det här i någon annan tråd, om det stör, men ni får nog räkna med att bli emotsagda och argumenterade emot, precis som man blir i alla trådar under politik.
    Speciellt när man kommer med anklaganden på felaktiga grunder.

    Och vad exakt SD ska göra åt dessa problem?
    Jag har ställt frågan i alla SD trådar på forumet och aldrig fått svar.
    Jag är nog inte rätt person att fråga egentligen men jag anser iaf att om invandrarproblemet skulle lösas så skulle många andra problem lösas med det då invandringen kostar väldans mycket pengar som istället skulle kunna läggas på skolor, vård, pensionärer mm.

    Vi skulle nog även få billigare bostäder eftersom det skulle finna mer bostäder och därav sätta lite mer press på priserna, mindre skatt kan tänkas, snabbare handläggning när det gäller brott och få ner antalet fulla fängelser och då kunna sätta in fler brottslingar snabbare och på längre straff. Livstid är ju inte ens livstid utan mer typ 10 år vilket för mej inte är livstid. Men som sagt.. kan inte uttala mej om hela Sds politik utan bara av egen åsikt.
    Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!