• Anonym (Arbetstagare.)

    Flytta dit där jobben finns!

    Jag förstår inte hur ni resonerar när ni är emot att man ska stå till hela arbetsmarknadens förfogande. Om jag och min man blev arbetslösa skulle vi tusen gånger hellre flytta till jobben än att bo kvar här i arbetslösheten. För oss är det viktigt att barnen ser att vi tar både våra arbeten och deras framtid på allvar. Men för vissa medborgare är det helt normalt att man ska bo var man vill och om det råder arbetslöshet där man bor så ska staten försörja en. Det är inte ok! Var och en måste ta eget ansvar att försörja sig och sina barn. Hur svarar ni på detta? Jag tycker verkligen att det är upprörande att vissa kräver försörjning av staten utan ett uns av vilja att söka sig dit där jobben finns. Det är ingen rättighet att få bo var man vill.

  • Svar på tråden Flytta dit där jobben finns!
  • Socialdemokraterna

    Hej!

    Jag håller helt med dig om att alla som kan ska jobba och att man har eget ansvar för att försörja sig. Egen försörjning minskar klyftorna samtidigt som det enda sättet att klara välfärden är att så många som möjligt jobbar. De allra flesta människor vill också jobba. Om man måste flytta för att få ett jobb kan det dock, särskilt om man har barn, krävas en viss omställningstid.

Svar på tråden Flytta dit där jobben finns!